Hm, det har ju vart lite snack om tider å så här nyss, å jag vill gärna veta hur ni alla gör, tänker ni mkt på klockan å så när ni ger dom mat elelr hur funkar det? Det kanske e mest för dom som ger ersättning, men mest överlag... Jag tycker det e jättesvårt med hans mattider, det e typ det enda jag går å funderar på på dagarna... I början åt han typ 7-8 ggr om dagen (tror jag iaf), men då åt de ju jämt... Sen hade han en period då det va 5 ggr per dygn... Men nu e han uppe i typ 6-7 ggr igen å jag tror han skulle kunna äta 100 ggr om han fick, känns om han e hungrig heeeela tiden!
Iom att han äter ett natt mål fortfarande, så blir det ju svårt å hålla 5 ggr per dygn med mat, som det står på ersättningsförpackningen. Klart man inte ska stirra sig blint över det, men det står ju där för en anledning... Sen tycker BM att jag ska ge han ersättning så fort han vaknar, oavsett när han har ätit nattmålet (vilket varierar allt från 01 till 05, å några nätter har han inte ätit förrän 06...) Men oftast e han ju inte hungrig när han vaknar, å då ge han mat känns ju konstigt. men hon tycker man ska markera att det e frukost då typ... Jaja, nu babblar jag en massa, men detta ligger å gror hela tiden, å jag bara funderar på mattider hit å dit =)
Hur gör ni andra med smakisar å så förresten? Eller har ni bytt ut nåt mål än? Jag har börjat ge han gröt, men det e ingen hit. Han verkar inte gilla det alls, å sen så tycker jag itne att det mättar så mkt. Har ju hört att det e bra å börja med lite gröt för det mättar så, men icke... Jag ger han iaf ingen ersättning efter nu, utan jag försöker få i honom en portion å så får han vatten till.
Annars så tror jag att han e i den där 29-veckorsfasen som så många har pratat om! Gnäller dagarna i ändå å vill bara va uppe i famnen. Han e ju 19 veckor på fredag så det kanske stämmer =) Kanske även därför han vill äta mer nu??!!
Ojoj, sorry, nu blev detta toklångt, men det e skönt å skriva av sig ltie ibland. Hoppas nån vill dela med sig av erfarenheten gällande mat, tider å sånt =)
Ha en toppen dag i solen!