Vi som knipit färdigt del 2
Gokväll. Allt bra med er å era små bebisar? =) Tror jag säkert!
Vi va på 5 månaderskoll nu i fredags (han e 5 månader nu den 18:e...) å han vägde då 8570 å va 69,5 cm lång! Hade gått upp typ 1 kilo på 4 veckor. Stora killen =)
Idag skulle vi prova lite potatis. Men det gick sådär. Försökte mosa å så själs, men jag får nog ta puréer istället, för det blev inget bra när jag skulle fixa det... Hur gör ni med smaiksar å så? Hur mkt e en smakis egentligen? Jag fattar noll å BVC-tanten fattar typ ännu mindre. Hur mkt ska man ge i början å när ska man byta till ny smak å när ska man ge hel portion osv...? Hoppas nån vänlig själ kan hjälpa mig med mina funderingar =)
Förresten, äter era nattmål fortfarande? Max äter 1 gång per natt i snitt, men tiden varierar väldigt. På BVC tycker dom att han borde klara sig utan det målet nu. Men han e ju hungrig, för han äter ju en hel flaska...
Sen e det väldans synd att han inte tar nappen. Tror den funkar som en tröst för dom. Han tog den från BB tills han va typ 3 månader, så vipps en dag va den inte intressant längre. Konstigt, det e som han kväljer sig när jag försöker stoppa in den i munner på honom... Tips på hur man kan få honom å ta den igen?
Ojoj, nu blev detta väldans långt. Men det e gött å skriva av sig lite ibland, å ställa dom frågor man har. Nu blev det rätt många iofs, men nån kanske kan svara på några iaf =)
Ha det toppen!