Vi som knipit färdigt del 2
Elina är född 23/2 vägde då 3560 g o var 51 cm
Igår 2 månader o 1 vecka / 9 veckor o 4 dagar gammal, vägde hon 5240 g o var 61 cm lång.
(Elina är mitt andra barn. "Ettan" är född 02, oxå en flicka)
Elina är född 23/2 vägde då 3560 g o var 51 cm
Igår 2 månader o 1 vecka / 9 veckor o 4 dagar gammal, vägde hon 5240 g o var 61 cm lång.
(Elina är mitt andra barn. "Ettan" är född 02, oxå en flicka)
Kanska ska tillägga att Elina är född i v 38+5 så inte heller på den punkten passar jag egentligen in här, men jag tycker ni är så trevliga allihop så jag VILL hänga här. Ni är ju lite före mig/oss så jag hämtar tips från er.
Har inte heller problem att hitta stora bodies. Som Roots skriver finns mycket på Tradera och nätet i övrigt. Men jag tycker även att det finns ganska mycket i affärerna oxå. KappAhl, Lindex, H&M, Cubus....
Har sett bodies upp till stl 92 på Lindex men vanligast e nog upp till 80
Nu har Elina ätit kvällens sista "måltider" Först tuttat, sen 90 ml ersättning/tillägg/välling va det nu kallas. Ligger i sin säng o jollrar. Jag ska oxå gå o lägga mig nu.
God natt o sov så gott det går....
Det som jag tycker är lite skumt ang brösten....På natten när det gått ca 5 timmar sen hon ammades är brösten knallhårda men inte på dagtid även om det nångång händer att det går så lång tid mellan....
Elina sover så gott i vagnen..Kallt eller varmt ute spelar ingen roll. Hon sover lätt 2 timmar ute.
Hon har ju vart toktaskig i magen en längre tid. Bvc damen tycket vi skulle byta välling/ersättning från Semper till NAN men dom verkar ju innehålla det samma o vi har bunkrat med Semper så vi har inte bytt. Däremot har jag på eget bevåg hållit upp med Ad-droppar(vatten) under en vecka o Elina har vart riktigt bra i magen. Det måste vara det det beror på för jag har inte på någotvis ändrat min kost.