Inlägg från: Impala59 |Visa alla inlägg
  • Impala59

Vi som knipit färdigt del 2

Välling e ju jättebra, men om det inte funkar kan det ju vara jättebra att veta att dom inte MÅSTE äta det. Min stora tjej (6år) äter ännu välling i nappflaska....På det viset vägrar hon bli stor men oss gör det inget. Äter hon inte klokt så vet vi att hon iaf får i sig välling. det är sån där "vuxen" välling.

• Impala59
    Xeni skrev 2008-07-01 11:14:17 följande:
    Glömde säga att jag har nån störtblödning idag (o igår)Trodde ju att min mens hade kommit tillbaks när jag upptäckte lite blod för några veckor sen, nu så kom en flod av blod o slem (igår) Inatt blödde jag igenom så hela sängen var nerblodad och idag får jag springa o byta hela tiden för annars rinner det längst benen. Ni andra som fått eran mens tillbaks, var det då såhär???
    Oj va läskigt! Det är inte ett missfall?
  • Impala59
    Puma86 skrev 2008-07-01 18:14:30 följande:
    O d ni säger om att ha ont i höften o liknande, d kan ja hålla med om, men har inte tänkt så mycket på d.. Har ju så ont i ryggen o höften ibland på morran att ja knappt kommer upp ur sängen!  Spännande
    Jag har sen Elina var 7 veckor gått hos sjukgymnast med min onda rygg, nu har han semester fram till mitten av Augusti. Inte kul alls. Har så ont ibland att jag måste väcka sambon o be honom hjälpa att vända mig. Inte alls roligt.
    Kan kanske vara dax att köpa nya madrasser till sängen oxå. Köpte den via Halens för 8? år sen så madrasserna börjar bli lite nerliggda.
  • Impala59
    Lurvan83 skrev 2008-07-03 12:57:20 följande:
    Om ingen har nåt bra tips på lite lätta saker jag kan göra =)
    Men vad äter du och din sambo? det är väl egentligen bara att ge barnet detsamma (oftast) fast utan salt och kryddor och i puréad form... Så gjorde vi iaf när "ettan" va liten.
  • Impala59
    froggyL skrev 2008-07-04 21:49:15 följande:
    Ööööh, det här kan väl ändå inte va sant... eller?afrojacks.com/index.php&ta...
    Verkar ganska osannorlikt.....
  • Impala59
    Lurvan83 skrev 2008-07-06 20:10:37 följande:
    Här e en till med feber. Fast förkylning oxå. Jag har vart jätteförkyld i veckan, så det e ju itne så konstigt om han blitt det med. Va på jouren med honom idag, trodde han fått öroninflammation eller nåt, men det va det inte som tur va. Men de sista nätterna har vart kaotiska här hemma. Skrik heeeeela nätterna, fast nu kanske det va förkylningen som va på g då... Vi kan ju ändå ta nässpray, halstabletter å så, men en sån liten, stackare... Han har iaf fått alvedon nu, så vi hoppas han sover lite iaf. Så vi ska snart gå å lägga oss oxå, iom att vi sovit knappt nån timme var de senaste nätterna.Skulle äkt till Ullared imorn. Max skulle va hos mormor å morfar. Men det gör vi ju inte nu när han inte e kry. Fast sambon började ju sin semester igår (eller ja, pappaledighet nu först...) så vi har ju flera veckor på oss =) Vi ska ju däremot åka till Norge nu på torsdag så jag HOPPAS att han mär bättre tills dess! E lite nojig över resan innan, så förkylningen får gärna va borta då...Har itne bestämt hur vi ska göra med bilstol än heller. Suck. Han sitter ju ok i skyddet än, men han knorrar å har sig, vill inte åka längre sträckor, så det kanske ändå e dax å byta. men till vad?! Det e ju det som e frågan nu. Å det e ju inte så många dagar vi har på oss å bestämma det heller...Nu till det där med jobb. Jag e personlig assistent. Håller på för fullt å försöker komam fram till hur länge jag ska va hemma osv. Men som det ser ut nu så e jag hemma året ut å så får vi se hur vi gör därefter. Har inte insett förrän nu att dagarna går åt som smör i solsken. Å sen har vi inte den lyxen att sambon har ett toppjobb som räcker som inkomst, så här behövs det tas ut dagar för att det ska funka... Fast jag hade allt kunnat ta mindre, för vi snålar itne direkt. Tror bara inte vi fattat att, oooppps, dagarna tar ju slut förr eller senare. Jag började ta ut dagar 1 januari. Bf va 5, men sen kom han ju inte förrän 18, så det va ju sura dagar å ta ut dagar på. Men även fast han va i magen så va ju räkningarna kvar! Tyvärr, haha! Hur länge har ni tänkt stanna hemma förresten?Nu ska jag kolla till sjuklingen som somna nyss, helt utslagen å varm. Stackarn...
    Jag har oxå upptäckt att dagarna går åt med en jädrans hastighet. Vi har det inte heller så där ekonomiskt ställt att vi badar i pengar....men från 1/7 har vi försökt dra in på dagar så jag ska kunna få vara hemma längre. Men sen är dagarna slut.... Känns skitskumt då vi ännu har massa dagar kvar för Emma o hon e 6 år....
  • Impala59

Jag hade inga som helst problem att börja jobba när Emma va liten. Hon e född i Mars o redan i Juni började jag jobba. Men hon var ju ett flaskbarn, det är ju inte Elina. Vill inte alls jobba, fast jag ändå saknar det mer o mer nu. (jobbar i hemtjänsten)

• Impala59
    Kan undra om det är slut med amningen för min del nu.... Ammade vid 19 tiden o så skulle jag amma nu vid 21.30. La Elina till bröstet som vanligt, börjar alltid med höger då det är problemtutten. Hon galltjöt, ibland gör hon det så jag provade vänster bröst i stället, men hon fortsatte skrika om än högre. Sambon tog henne o hon blev tyst jag fick henne igen samma visa...så höll vi på i en ½ timme. Nehej jag får väl pumpa ur o ge och så får hon väl äta ersättning då.... Hmmm lyckades pumpa så det blev sammanlagt 25 ml från båda brösten...IIINTE mycket de inte!
    Tråkigt, men vad gör man???! Tyckte inte om från början att amma men sen har det vart ganska mysigt ändå, det har ju vart vår lilla mys-stund.
    Emma ammade jag inte alls men pumpade ur småskvättar tills hon var 1 månad så det har ju funkat riktigt bra ändå nu.
    Men det känns bra vemodigt faktiskt.
  • Impala59

Idag har jag iaf haft lite mjölk i brösten, så jag har ammat som vanligt men det finns inte så mycket det märks, hon är klar så fort men verkar nöjd ändå.

• Impala59

Jag fyllde 28 i början av året o sambon fyller 30 om några veckor.

Jag vill ha en till men det dröjer, vi har inte haft nån form av sex än. Sambon va lite på i helgen men då hade han druckit o jag var snortrött!

• Impala59
    Fick just se att Elina fått en tand! Nere till vänster o det dröjer nog inte stor stund innan den andra tränger genom heller
  • Impala59

Elina äter nu bara tutte tidigt på morgonen, sen eftermiddag o så till natten (vid 21-22 tiden) mer mjölk har jag inte. O eftersom det inte finns så mycket vill hon inte alls snutta ens så det blir väldigt dåligt påfyllt.

• Impala59
    Yosa skrev 2008-07-14 21:18:41 följande:
    Eftersom jag vekar ha det näst yngsta barnet här i tråden så undrar jag hur det gick för er andra att gå från ersättning till välling?har en tråd om detta här:www.familjeliv.se/Forum-3-39/m34466514.html
    Min Elina e yngst
  • Impala59

Nu måste jag med gå o kolla måtten

• Impala59
    Här kommer jag med mina/våra rutiner igen.... 
    Elina somnar fortförande för natten mellan 22-23 o sover till mellan 4-6, äter tutte och sover vidare till 8. Sambon har semester nu så då åker vi upp. Är vi ensamma blir det en lur till fram till 9.30
    Tutte blir det bara tidigt på morgonen o på kvällen innan sovning, det finns inte mjölk så det räcker till mer.
    Smakis/mat- består av gröt som hon äter när vi äter. Har ingen speciell tid för det. I övrigt äter hon ersättning Baby Plus (semper) o lite fruktpuré då o då och så dricker hon vatten eller fruktdryck.
    Ungefärliga "mattider" är 4-6 amma 8 ersättning.....puré... 12.30 ersättning 16 gröt med katrinplommon 17.30 ersättning....puré....21.30 amma o ersättning efter det.
    Hon bajsar oftast varje dag men går det mer än 3 dagar hjälper jag henne genom att ge ett Microlax, men som tur är behövs det inte så ofta. (hjälper henne för att hon mår dåligt av att inte få bajsa, hon verkar inte ha ont...men man märker att hon mår dåligt, spyr mycket mycket mer än vanligt då)
  • Impala59
    froggyL skrev 2008-07-21 22:00:10 följande:
    Fast man ska väl inte bråka för mycket med tarmsystemet heller? Då "förstör" man ju tarmen så den inte fattar själv att den ska tömma sig... elelr ja...förstår du hur jag tänker? jag har inga vetenskapliga belägg för vad jag skriver, men jag har hört lite om detta, och det känns som om det kan stämma... men så klart, lite då och då är väl ingen fara... man känner väl vad som är bäst själv för sitt barn. Ville bara dela med mig av min tanke, så får du självklart göra vad du själv anser är bäst.
    Antar att detta var lite svar till mig....
    Jodå jag förstår absolut hur du tänker o du har helt rätt i det. Men när jag ser hur dåligt hon mår o det inte hjälper med katrinplommon o termometerretning, cykling o massage så känner jag att jag MÅSTE hjälpa till. Det händer inte särskilt ofta. Har använt 5-6 Microlax sen hon föddes....Hon blir 5 månader i morgon, så jag oroar mig inte att jag gör henne "illa" av att ge henne det.
    Jag anser inte att det är särskilt bra, det gör jag inte....men vad annat ska man göra?
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2