Inlägg från: Impala59 |Visa alla inlägg
  • Impala59

Vi som knipit färdigt del 2

froggyL skrev 2008-05-14 21:49:15 följande:
    Är det nån mer än jag som fäller hår nåt så vaninnigt? vet att det e normalt, men hallå, när ska det ta slut???!!!ThePig: jag läste nånstans att padwico 903 kunde va lite "brusig", stämmer det, eller tycker du man hör bra? fast egentligen räcker det väl att man hör nåt alls
    Jag tappar hår som bara den, det är verkligen överallt! Man fasar nästan för att se sig i spegeln på morgonen när man ser hur mycket hår som ligger på kudden o i sängen.
    Tappade hår innan graviditeten oxå, men ja snudd på inte ett enda under tiden som gravid.
  • Impala59
    nightswatch skrev 2008-05-15 13:21:40 följande:
    Jag och minea är med i en studie om AD-droppar..De vill kolla om ad-droppar gör en mer allergisk. För att det har kommit fram att d mammor som har slarvat med ad-droppar till sina barn har blivit mindre allergiska än barn till mammor som är väldigt noga med dem.Min mamma gav oss aldrig några droppar. Hon tag bara med sig flaskorna hem=). Kan ju säga att jag är rätt så normal i alla fall=).. om man nu kan vara d=)
    Vi gav nästan aldrig AD droppar till stora tjejen. Glömde det ständigt o jämt o hon e "normal" (i det fallet iaf....)
    Jag är såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå trött på henne så jag kan få spy. Har suttit o gråtit flera gånger idag då jag snart inte orkar med henne längre. Jag har försökt förklara för min sambo o min mamma hur jag känner men dom vill liksom inte lyssna.
    O jag har haft upp med bvc sköterskan om det, men hon säger bara att det är så det ska vara att hon e jobbig nu när hon fått syskon hon som vart van att få all uppmärksamhet förut. Men va f*n hon har ju vart så jobbig jättelänge. Vi har "specialtillstånd" att ha henne extra mycket på dagis, trots att jag går hemma o är mammaledig. Vi har vart på utredning för ADHD och haft flera samtal med specialpedagog på dagis. Så detta är ju inget som kommit nu.
    Skäms att säga det men just nu känner jag knappt nån kärlek till henne, jag orkar helt enkelt inte.
  • Impala59
    Devania skrev 2008-05-15 15:33:25 följande:
    Jag har inte bytt nån bajsblöja på jag vet inte när! Vad ska man göra åt det? Hon fiser ju bara så det verkligen STINKER istället... Vad ska man göra mot förstoppning???
    Prova att ge ett microlax. Det kan man ge även små barn.
  • Impala59

Tack snälla ni för värmande ord.

Muminlina- Bvc psykolog finns sånt?? Ja det måste det göra eftersom du föreslår det, men jag har aldrig hört talas om nån sådan.

eldflugan- jag mår oxå illa, på kvällarna. Det har vart så i ungefär 1½ vecka. Jag är ABSOLUT INTE gravid (vi har ännu inte legat med varann eller haft nån form av sex)

• Impala59
    froggyL skrev 2008-05-15 21:07:33 följande:
    Impala59: Olja? vad då för olja?
    AD-vitamin olja. Vi hade vatten förut.
  • Impala59

Hmmm kan undra om jag har gödsel i brösten. Elina som är en månad(eller mer) yngre än era är lika lång eller längre......63 cm igår....

• Impala59

Elina har nu två nätter i rad sovit från 22.30 till 6.20 och till 5.30. I morse var brösten stenhårda o läckte men inte särskilt hårda i förrgår morse, då äter hon ändå sista gången straxt före 22. Hon har ännu inte ätit "välling" idag så hon verkar nöjd med det som bjuds i tuttarna.
    Hon har även två gånger vänt sig från rygg till mage.

Konstigt det där med illamåendet. För mig har det kommit smygande nu senaste tiden, men som er andra är jag inte gravid, har ju inte vart i närheten av sex/samlag ens. (inte ens sett på tv eller film   )

Fotografier o framkallning....ja jisses va kort jag tagit, men har ändå ganska bra lyckats sortera ut o skickat i väg.

• Impala59
    froggyL skrev 2008-05-18 19:25:44 följande:
    Impala59: du som skickat iväg... hur sjutton ska man veta att man får rätt format egentligen? Alltså... det gamla 10x15 kan man ju inte få. Eller jo, om man har kompaktkamera... men om jag har systemkamera då, och både och. Jag vill INTE ha beskurna bilder. Men det kan man ju inte välja någonstans. och de där erbjudanden om 100gratis bilder gäller ju bara 11x-kort. Men de passar ju inte i albumen. Då får jag ju köpa nåt album som passar också. Hur gjorde du? eller du kanske scrappar? och inte bryr dig om storlekarna? fick du beskurna bilder? eller du kanske har en kompaktkamera och inte upplever problemet....?Nån annan som vet?
    Öhhhh, vilka frågor du ställer
    Kan inte så mycket om sånt. Vi har tagit kort med digitalkamera, lagt in bilderna på datorn bränt ner dom på skiva o skickat till Postfoto. Tror formatet är 10x15, ja bilderna passar i album iaf....eller ja...dom har gjort!
    Scrappar..nej det är fint men mitt tålamod tillåter inte sånt.
  • Impala59
    Xeni skrev 2008-05-19 13:15:54 följande:
     Några har nämt vad de jobbar med :)Och nån annan nämde att det är lite väl mycket bebis o bebisprat om dagarna. Så här kommer därför en mammafråga.Vad jobbar ni alla med? Har ni jobb att komma tillbaks till efter mammaledigheten?Själv jobbade jag senast som köksbiträde på sjukhuset. Och nej, jag har ingen plats att komma tillbaks till. Innan det har jag alltid vart servitris på olika restauranger (i Göteborg, Trollhättan och Växjö)
    Jag jobbade i hemtjänsten innan jag blev sjukskriven tidigt (v 15eller 16) i graviditeten. Har, vad jag vet, mitt jobb kvar. Men det ska ju tilläggas att jag inte har det minstas lust att jobba igen.(får väl skaffa en till så jag slipper jobba på ett tag, fast nej det blir för tätt) Med Emma ville jag inget hellre än att börja jobba. Hade även då vart hemma väldigt länge.
  • Impala59
    Jag börjar bli lite halvsåld på detta 70 tals mode på babykläder..... Men det finns ju nästan bara sånna, som jag tycker, dumma bodysar med omlott i stället för knappar i "halsen"

Hur går det med vikten för er? Jag har massor av extra kilon men "bara" 2 envisa kvar ner till vad jag vägde i somras när jag fick mitt härliga + på stickan.
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2