Inlägg från: maxen01 |Visa alla inlägg
  • maxen01

Vi som knipit färdigt del 2

Oj oj oj, blev av med er ett tag, kikade in i roots gästbok och hittade en länk hit.. pust..

Har inte hunnit läsa igenom vad ni skrivit men måste bara höra om det här med amningen.
    Noah är nu 13 veckor och äter varannan timme, så jäkla tråkigt. Börjar bli lite less på amningen och undrar om jag verkligen har vad som behövs eller? Men på BVC säger man att så länge de går upp i vikt så är allt bra. Men om jag hade följt det gamla rådet att amma var fjärde timme då hade han skrikit hur mycket som helst.
    Nu har jag börjat ge ett mål ersättning om dan för att testa lite liksom.. men man är så jäkla instyrd på att amma, vill ge ersättning men det känns så tokigt när amningen faktiskt "funkar".

Ska faktiskt börja jobba i sommar inte så mycket utan endast 15 timmar i veckan och min man sak vara pappaledig lite, det kan nog vara nyttigt för honom *ler*.
    Tänk så skönt att få sitta ner och äta lunch i lugn och ro, men guud vad jag kommer att sakna goa Noah!!

Nu ska jag läsa vad ni skrivit, eller nä förresten det får bli imorgon, nu ska jag skynda mig att sova lite innan matvraket är igång igen.

• maxen01

Eldflugan - Attans vad tråkigt.. verkar det som han har ont? Det finns några droppar på apoteket -semper magdroppar- de kan vara bra om han har diaree, det är goda bakterier på burk, kan även funka vid magknip. Min stora kille var likadan när han var liten, men när jag slutade helt med komjälkprodukter blev han bättre och blev lugnare. Kan det var något sådant, ni har säkert kollat och provat allt, men jag ville ändå skriva detta för vi tänkte inte på det förrän jättesent och då hade vi haft det jobbigt i onödan.

Hoppas det blir bättre snart, när jag tycker det är jobbigt försöker jag räkna ner tiden liksom varje dag som går är en dag mindre som är jobbig! Och det blir bättre, det blir alltid det!!
    Och eferåt glömmer man hur jobbigt det var. Fast schit vad det är jobbigt när man är mitt i det. Tänker på er!

• maxen01

Eldflugan - Laktosfritt funkade inte på Max utan det funkade bara om jag höll helt mjölkfritt. Lite svårare men funkar det så är det väl värt det! Men det har du kanske också provat

Xeni - jodå Noah går upp fint i vikt, han är 13veckor och väger 6700g och är 64cm lång. Men det vore ju katten annars när han äter så ofta
    Tror du att du har mat tillräckligt eller tillräckligt näringsrik? Varför äter dem isåfall så ofta?

• maxen01

Eldflugan - Tänker massor på er och hoppas verkligen att allt blir bra! Man ska verkligen stå på sig och kämpa om man tror att något är fel ofta har man rätt. Och skulle man ha fel så är det ju bara bra!

Roots - Röd runt ögonen är ett bra tecken på att dem är trötta, stämmer ofta på Noah.

Det här med gräl och tjafs tror jag att nästan alla går igenom, vi är trötta får inte sova ordentligt, små barn som är helt beroende av oss och som vi tänker på dygnet runt. Livet är ju helt förändrat. Första tiden tror jag funkar för allt är nytt men efter ett tag så tar reserverna slut och tröttheten blir svår att klara av. Innan vi fick Max hade jag och min man aldrig sagt några starka ord till varandra typ dra åt h-e, men då började det... Men det blir bättre och bättre, med Noah har det också blivit tjafs och många tårar. Men denna gången inser jag när stridens hetta lagt sig att det är för att vi är trötta och ovana vid de nya rutinerna.

De första månaderna tycker jag är jättejobbiga men när barnen blir lite äldre så blir allt lite enklare och man faller in i en vardag som fungerar (tycker jag), så jag ser framemot att Noah blir lite äldre och inte så beroende av mig.

Ska förresten börja jobba 15 timmar i veckan om en månad (på Polarn & Pyret .) Men det är lite jobbigt att lämna Noah till min man han har ju inte lika mycket koll som jag, stackars Noah får ju vara ledsen mycket längre än nödvändigt. Annars ska det bli skönt med lite vuxenliv.

Vad skönt att se när en öppnar sig och berättar om det jobbiga att vi andra hakar på och vågar berätta att allt faktiskt inte bara är bra alltid! Ofta tänker man kanske att det är mig det är fel på och alla andra verkar ha det så bra, men alla har det nog lite besvärligt mer eller mindre någon gång

• maxen01

Impala - Har en treåring som får det att krypa i skinnet på mig!!
    Han har inte varit sådan innan men nu är han skogstokig!!

Han testar testar testar och testar, som tur är har jag en spärr som gör att jag håller min ilska i styr. Men jag har lyft in honom på sitt rum med ganska hårda nypor, och skällt ut honom rejält hur många ggr som helst. Hoppas detta går över snart, undrar om man ska bli hårdare eller om det då bara blir en ond cirkel, står det något om detta i den där boken som alla pratar om?

Devania - Noah bajsar inte heller så ofta längre men har fisar som kan döda Men jag tänkte inte göra något åt det för han gnäller inte.

• maxen01

Roots - Ja det är bara över sommaren (semestern).

Ojdå man har visst tänkt som alla andra med namnet Noah heter Viggo i andra namn, kanske ska kalla honom det istället?
    Hade faktiskt omröstning med släkten efter dopet, Noah vann!

• maxen01

Tänkte på det här med att man helst inte vill ge barnen mediciner, träffade en läkare när Noah var förkyld som avdramatiserade allt lite. Hon sa att de flesta barn som tas med tång eller sugklocka ofta får alvedon under första veckan då de kan få ont av klockan eller tången. Och det hade man väl inte gjort om det varit skadligt?
    Sen sa hon också att Nezeril kan man ge 4ggr per dag utan att barnet tar någon som helst skada av det, hon menar att barnet har det så jobbigt av att vara täppt så varför ska man inte hjälpa det om man kan? Man kan ju själv prova att andas genom ett sugrör t.ex.
    Jag snålade mycket när han var förkyld men sen gav jag Nezeril 4ggr per dag. Nu har jag och min ont i halsen och är förkylda, har inte märkt något på Noah ännu men kommer att ge han lite Alvedon om han blir superkinkig och inte äter ordentligt.
    Menar inte att man ska proppa dem fulla med medicin men följer man bara råden på förpackningarna tror jag att det är till hjälp för de små barnen.

• maxen01

Roots - Jag känner absolut som du! Har två barn och hur mycket som helst att göra, ändå har jag sytt mössor till alla barn jag känner, grannar m.m. Har t.o.m. lärt mig virka och har virkat mössor! Har en sådan skaparlust eller rastlöshet vet inte vilket. Har ju jättemycket att göra men diska och städa känns nog inte lika givande

• maxen01

FroggyL - Ja fy katten, jag tycker att det händer lite för mycket nu!
    Väldigt obehagligt att ha barn ibland, tänk när våra små ska börja gå/cykla till sina vänner själv. Tror inte jag vågar släppa iväg dem....

• maxen01
    Svar på #301
    Ja, jag tycker att allt försvann efter första barnet. Det gick väldigt fort också, behövde inte jobba för det. Hade inte så mycket bristningar, men de jag fick finns kvar

Brösten blev ganska mycket slappare efter första amningen, hade inte mycket kvar när jag ammat klart (a-kupa innan).
    Men nu med andra barnet försvinner inte ett gram av sig själv, har hört förut att andra graviditetens extrakilo sitter kvar längre och är svårare att bli av med, det verkar stämma!!

Men allt är väl individuellt vissa rasar i vikt och andra inte!

Har faktiskt börjat jogga (två ggr) inser att jag måste för jag har världens största sockerbehov, måste sluta, hålla sig till helgsnask är nog en väldigt bra idé. Så från och med nu.......sockerfritt i veckorna....
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2