Inlägg från: nightswatch |Visa alla inlägg
  • nightswatch

Vi som knipit färdigt del 2

hej alla! Är oxå inne o läser rätt ofta men är dålig på att skriva.. Minea är inne i en riktig pratperiod. Hon snackar hela tiden men hon är inte så intresserad av att ligga på magen fast man tjoar o stimmar med henne.. Men d kommer nog=).. Vi ska ha namngivningsfest på lördag så håller på o grejar med den. Förresten vad tyker ni om bärselar och sjalar? jag börjar faktiskt få ont i axlarna av selen när man går länge med henne.

• nightswatch
    Svar på #17
    Tack Xeni =)

Nu har min loppa somnat får kvällen, det har varit en rolig namngivningsdag=) Man känner sig rätt trött nu för det har varit en del att hålla i huvudet. Minea blev rätt kinkig när vi hade tänkt hålla cermonin så hon fick sova först medans vi andra åt. D e skönt att själv bestämma hur man vill ha det än att rätta sig efter en präst och gudtjänst. Det har varit underbart väder med så vi tog generationsbilder ute.

Jag väntar också tills Minea har blivit 4 mån innan jag testar riktigt mat. Undrar över om det är några av era barn som fått ont i magen efter d ätit det?
  • nightswatch

vi har också varit på 4 mån kontroll idag. Minea vägde 7430 o var 64,4 lång. Går verkligen snabbt.

Xeni: jag tror inte heller att du behöver vara orolig. Minea står inte mer än kanske 2 sek som du skrev. Hon har inte rullat runt heller. Men d kommer. BVC tanten tyckte att hon blivit mycket stadigare o att de brukar vända sig i alla fall vid 6 mån så vi har några månader till på oss=).

• nightswatch

Puma89: Va tråkigt att han e sjuk. Jag tror att du måste gå till en doktor för att få medicin utskriven. Ett tag var Minea väldigt slemmig i halsen och jag frågade på apoteket om där fanns något att ge henne. Men hon sa att man fick gå till doktor först..

Har en fråga, finns det fler bebisar som inte gillar att det är varmt?. Minea är väldigt gnällig och har svårt för att komma till ro när han ska sova.

• nightswatch

Jag och minea är med i en studie om AD-droppar..De vill kolla om ad-droppar gör en mer allergisk. För att det har kommit fram att d mammor som har slarvat med ad-droppar till sina barn har blivit mindre allergiska än barn till mammor som är väldigt noga med dem.

Min mamma gav oss aldrig några droppar. Hon tag bara med sig flaskorna hem=). Kan ju säga att jag är rätt så normal i alla fall=).. om man nu kan vara d=)

• nightswatch
    Svar på #213
    Jag fick tipset av vår barnmorska att ge 1 ml lactolos. Tror att d stavas så. Minea blev rätt hård i magen av ersättningen i början och det har hjälpt varje gång..
  • nightswatch

Godkväll höll jag på att skriva men d e nog godnatt=)..har inte haft en dator på evigheter känns d som. Grafik kortet pajade. Måste ju erkänna att man är rätt så beroende av den. Så nu sitter jag o läser lite vad ni har skrivit. Men egentligen borde jag gå o lägga mig. Har inte somnat förren 2 på natten nu d senaste 2 dagarna. Minea är dunderförkyld så antar att jag undermedvetet ligger o lyssnar om hon andas.

• nightswatch

Kommer den 5 juli till GBG:

FroggyL
    Roots (bor ju här)

Kommer inte:

RaraTjejen (tyvärr för långt att åka, det blir för dyrt)
    Tezz79 (Kan tyvärr inte då)
    Eldflugan (skulle komma, men vi måste spara allt då vi förhoppningsvis snart ska flytta)
    Devania (Bor i Finland, det säger väl allt :/)
    Nightswatch ( är fattig)

• nightswatch

känner mig också lite sliten idag.. Minea har nog mycket mardrömmar på natten så hon vaknar runt 1 och bara skriker. Man får hjärtat i halsgropen varje gång. Hon har också fått två tänder och tycker det är jobbigt när d gör ont. Tror att jag ska försöka öka med smakisar runt 18 på kvällen när vi äter middag. Hon får gröt vid 12.

• nightswatch

Min snäcka här hemma har börjat äta mindre.

vid ca 6 tiden brukar hon äta 150 ml ersättning
    10-11 får hon gröt med puré och ca 100 ml ersättning
    16 får hon 150 ml ersättning
    20 gröt med fruktpuré
    21 ca 150 ml ersättning

Men hon går upp ett kg i månader så jag antar att allting är som det ska vara. Hon har blivit ett riktigt charmtroll. När vi var och gick i Malmö idag skulle hon prata med alla =). Blir nog en snackemoster som vi säger här nere=)

• nightswatch

jag är 24 och jobbar som förskollärare. Sambon är 28 och jobbar som personlig assistent. Jag har precis fått ett nytt jobb så ska börja jobba den 11 aug. Känns lite tidigt men spännande på samma gång. Vi ska flytta till en bostadsrätt i sep. Ska bli skönt att komma ner på jorden=). Bor på tredje våningen nu med två hundar så är rätt trött på det.

Minea har blivit väldigt envis med att inte sova. Hon somnar i famnen men sen så fort man lägger ner henne i sängen så vaknar hon igen och är hur pigg som helst. Lite jobbigt är det allt så får hoppas att det går över. Hon har börjat göra en rolig grimas idag. Hon rynkar på näsan och visar upp sina två tänder i underkäken. Ser för läckert ut=)

• nightswatch

Här är en till med hård mage. Men tycker att lactulosen hjälper Minea direkt så det är skönt.

Minea kan vara lite svår med maten ibland. Gröten äter hon rätt bra men burkmaten är hon inte så förtjust i. Skulle där råka vara en större bit i så öppnar hon inte munnen mer. Envis som en åsna precis som sin mamma och pappa=)

Jag har också varit iväg och sett Mamma Mia. Sambons mamma ville se den o frågade mig om jag ville hänga med. Hade inte alls tänkt tanken på att gå o se den. Men den jättebra, helt klart över förväntan=)

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2