Hej på er allihop!!
Här vill jag hoppa in om jag får? Har inte läst tidigare trådar, men jag har läst igenom den här och oj vad jag känner igen mig i er.
Om mig; Jag födde vår första pojke i mars 2006, förlossnimgen gick snabbt när den väl satte igång, men jag gick över två veckor. När det väl satte fart så blev det så intensivt så jag drabbades av dödsångest o panikkänslor, det gick för fort, men jag var ändå på sjukhuset när det startade. Min pojke fastnade och hans andning gick ner o läkare fick trycka ut honom vilket resulterade i stora skador hos mig, allt som kan gå sönder gick sönder. Sen vill jag inte gå in på fler dtelajer ifall jag skrämmer någon med min historia, det är inte min mening. Fråga gärna om ni vill vet. Kan säga att jag hade en tuff tid efter förlossningen och fick kontakt med kurator direkt.
Jag lovade mig själv att nu blir det inga fler barn, vår Viggo får bli ett ensambarn. Men nu sitter jag här, med magen i vädret. Längtan blev helt enkelt för stor efter ett barn till. I augusti/september beräknas detta lilla liv titta ut (bf 3 september). Jag har många ggr denna graviditet undrat vad jag gett mig in på, oj vad jag har gråtit och jag har drabbats av panikångest. Jag vill verkligen inte vara med längre. Men jag ser ingen lösning, vad jag kan göra? Vill inte vara med om detta igen. Nu ska jag egentligen inte klaga för stödet som jag fått från sjukvården är helt enormt. Jag blev kopplad till aurora direkt o har haft samtal med överläkaren på förlossningen som stöttar mig enormt, ska träffa aurorabm from maj. Valet är helt och hållet mitt. Antingen planerat snitt eller vaginal förlossning med igångsättning. Till mig sa de att de sätter igång då livnmodertappen är mogen. Dessutom skulle jag få bedövning innan igångsättning, hann inte med någon sist.
Trots allt stöd så känner jag mig mer ensam än jag någonsin gjort innan, och därför hamnade jag här hos likasinnade. Har svårt att sova o tänker massor på förlossningen. Jag vill verkligen inte föda på något sätt, inget sätt känns bra. Jag är så rädd....
Ville bara börja med att berätta lite om mig. Kommer att titta in många ggr, men vissa dagar orkar jag inte sitta vid datorn och med en tvååring hemma så har man inte alltid tid även om man vill, men jag tittar in emellanåt
Mvh Sofia