Inlägg från: Sebbe Snutt |Visa alla inlägg
  • Sebbe Snutt

Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!

Svar på #35
    Nennis: Känner verkligen för dig!

Du måste prata med din BM om att du inte kan sova. Du måste vara utvilad inför förlossningen, för den kan (jag säger inte ATT den blir men den kan) bli långdragen. Då behöver du alla krafter. Kanske kan du få några insomningspiller? Ofarligt - jag fick det när jag hade intensiva förvärkar så jag skulle få sova.

Tycker absolut att du ska be om igångsättning. Då kan de lägga en tidig bedövning om du vill ha det istället för att behöva vänta på narkosen när de har tid. Vill inte skrämma dig, men jag fick vänta i 3 timmar....

Lycka till och hör gärna av dig, är nyfiken på hur det går för dig!
  • Sebbe Snutt
    Svar på #38
    Dandelion: BYT BM!!!! Det spelar ingen roll hur långt gången du är. Byt BM!! Du måste känna dig trygg med din BM och få träffa henne oftare nu när du är rädd. Min BM har jag fler träffar med pga av min rädsla. Be att få fler aurora-samtal eller be att få träffa en kurator. Jag pratade med en kurator under förra grav och har blivit rekommenderad att återuppta kontakten.

Lycka till! Är nyfiken på hur dte går för dig.
  • Sebbe Snutt
    Svar på #50

Boka en tid redan nu! Jag bokade i slutet av mars och fick tid 14:e maj....
  • Sebbe Snutt

Nennis1 - BF 3 maj
    mammamu76 - Bf 17 Juni
    Karlstadtös- bf i oktober (nytt ultraljud i maj)
    Sebbe Snutt - BF 23 sept

• Sebbe Snutt

Många svar på rad:

Har löfte från min läkare om igångsättning i v 38 eftersom Sebbe var så stor när han föddes (4742 gr och 57 cm) alternativt snitt i v 38. Det borde alltså gå rent tekniskt, men frågan är om det inte är bättre att vänta tills kroppen är redo, om det är möjligt. Vad vet jag. Det kan ju kännas tryggare med ett datum så man vet att inte FL startar av sig själv och inte blir som man tänkt sig. Det bästa är nog att diskutera med läkaren.

• Sebbe Snutt

Har varit på UL och fått nytt datum, så jag ändrar nedan. Har även tagit mig friheten att lägga oss i "datumordning"...

Allt såg jättebra ut på UL och vi får en kille till.

Dandilion; sov några timmar så ska du se att det går över. Känns det inte bättre så be att få gå på en extra koll hos BM, de vet att man kan vara nojjig som gravid. Kram

Nennis1 - BF 3 maj
    Heleneced - bf 4 juni, tredje barnet
    mammamu76 - Bf 17 Juni
    Guido - BF 27 juli
    Sebbe Snutt - BF 26 sept, andra barnet
    Karlstadtös- bf i oktober (nytt ultraljud i maj)
    Isabelita - bf 7 oktober, första barnet

• Sebbe Snutt

Gummisnoddan: Kämpa på och be om fler besök hos kurator/psykolog/aurora. Allt kommer att gå jättebra när du väl fått din bebis, så strunta i det.

Vill skicka med dig vad som hände mig efter att jag fick min son för 16 månader sen idag. Efter några dagar kunde jag börja grina av lycka bara jag såg på min son. Han var så underbar, vacker och ömtålig. Ingen hade sagt att några sådana känslor skulle kunna komma. Hade nog mått lite bättre om jag varit beredd på känslosvallet som skulle komma även efter förlossningen.

När är det dags?

Lycka till! Kram

Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!