• Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!
  • Nennis1

Jag har 27 dagar kvar till bf och trots samtal med Aurora så har jag panikartade känslor ganska ofta nu. Ska tillbaka för ett samtal till den 22 april, men det kändes inte som om att det hjälper speciellt. Jag vill ha ut bebisen men inte föda fram henne eller skära ut henne =( Hjälp... det är snart dags och det är verkligen oundvikligt!

• MammaMu76
    Nennis1 skrev 2008-04-07 09:10:51 följande:
    Jag har 27 dagar kvar till bf och trots samtal med Aurora så har jag panikartade känslor ganska ofta nu. Ska tillbaka för ett samtal till den 22 april, men det kändes inte som om att det hjälper speciellt. Jag vill ha ut bebisen men inte föda fram henne eller skära ut henne =( Hjälp... det är snart dags och det är verkligen oundvikligt!
    för mig är det tvärtom, har ca 10v kvar o är lugn som en filbunke. Det enda orosmolnet är storleken på bebisen, för magen är mycket större än när jag väntade Erik, hoppas på ett tillväxtUL i fall det fortsätter.
    Världens goaste Erik ska bli storebror bf 17/6
  • Gladhannapanna
    Usch så jobbigt att ha panik! Hoppas att den släpper och att du känner att det ena alternativet känns bättre än det andra!
  • MammaMu76
    Vilka är det du träffar på aurora? För mig hjälpte det jätte mycket med kuratorsamtal. Hoppas verkligen att du kommer över din panik.
  • Guido

Grattis till alla som det gått bra för! Är ju skönt att höra.
    Har precis fått kallelse till första Aurorasamtalet, är nu i v.25 så det känns som det är dags att börja bearbeta....
    Vet egentligen inte om jag vill bearbeta den förra förlossningen utan snarare prata om nästa. Bara jag tänker på att prata om den första så gör det så ont i själen.
    Blev tom uppringd nu i eftermiddag av en kurator som undrade om jag kanske skulle behöva även stödsamtal men jag vet inte....
    Ja - tänk om man kunde liksom hoppa över det här ¨lilla¨ momentet förlossning?

• Nennis1

Jag har bara träffat en barnmorska, ska träffa samma nästa gång. Kuratorsamtal har jag inte ens hört talas om att man kunde få. Har precis börjat läsa boken Att föda... min bm rekommenderade den... Men hittills så står det ju bara om att det gör ont och så är det bara.

Tack alla för ert stöd i alla fall... vi får väl se hur det går *håller tummar och tår*

• MammaMu76
    Guido skrev 2008-04-07 19:14:02 följande:
    Grattis till alla som det gått bra för! Är ju skönt att höra.Har precis fått kallelse till första Aurorasamtalet, är nu i v.25 så det känns som det är dags att börja bearbeta....Vet egentligen inte om jag vill bearbeta den förra förlossningen utan snarare prata om nästa. Bara jag tänker på att prata om den första så gör det så ont i själen.Blev tom uppringd nu i eftermiddag av en kurator som undrade om jag kanske skulle behöva även stödsamtal men jag vet inte....Ja - tänk om man kunde liksom hoppa över det här ¨lilla¨ momentet förlossning?
    hurator samtalen har hjälpt mig massor. Bara att sätta ord på sin rädsla gör underverk!!! Prova det!! Jag har aldrig varit hos kurator innan och var väldigt "anti" men har träffat kuratorn 3ggr o ska dit en gång till.
  • Nennis1

Jag fick en riktig gråtattack idag... en sån där som aldrig vill sluta och till slut kunde jag inte andas ordentligt. Ringde min man som fick gå ifrån lunchen på jobbet för att kunna lugna ner mig.

Har en tid till bm på fredag, har pratat med henne idag i telefon också. Hon sa att hon nog skulle ringa till Aurora igen när jag varit där för hon tyckte nog inte att jag lät speciellt stabil.

Det skulle vara enklare om man visste när bebisen skulle komma ut. Eller hur? Då behöver man ju inte gå och oroa sig så mycket innan. När? Var? Hur? Då skulle man veta.

Jag har grym foglossning just nu också och det gör inte saker bättre direkt... Usch! Nu sitter jag framför datorn och har fått världens handsvett bara för att jag tänker på det igen...

=( Jag är så rädd...

• Gladhannapanna
    Nennis1 skrev 2008-04-09 13:53:31 följande:
    Jag fick en riktig gråtattack idag... en sån där som aldrig vill sluta och till slut kunde jag inte andas ordentligt. Ringde min man som fick gå ifrån lunchen på jobbet för att kunna lugna ner mig.Har en tid till bm på fredag, har pratat med henne idag i telefon också. Hon sa att hon nog skulle ringa till Aurora igen när jag varit där för hon tyckte nog inte att jag lät speciellt stabil.Det skulle vara enklare om man visste när bebisen skulle komma ut. Eller hur? Då behöver man ju inte gå och oroa sig så mycket innan. När? Var? Hur? Då skulle man veta.Jag har grym foglossning just nu också och det gör inte saker bättre direkt... Usch! Nu sitter jag framför datorn och har fått världens handsvett bara för att jag tänker på det igen...=( Jag är så rädd...
    Usch, jag önskar att det fanns någonting jag kunde göra för att underlätta. Tycker att din bm verkar vettig i alla fall! *kram*
Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!