Är livrädd,gråter bara jag tänker på förlossningen. Har gått hos kurator två ggr, hos aurorabm en ggr o hos läk en ggr, visst jag kan få göra en egen förlossningsplan o i värsta fall få planerat snitt,nu känns det som o välja mellan pest o kolera, suck, jag villatt storken ska komma,inget anant. Är rädd o förlora kontrollen,få panik,bli "galen", att barnet ska vara skadat el.bli sakdat, att jg el.barnet ska dö osv. Har svårt o se en målbild med mig själv sommamma o ha en bebbe,jag har väntat sålänge,så,det känns itne verkligt,känns som att nåt komemr o gå illa precis på målsnöret, som om om nån räcker ut tungan o liksom,haha,var du så himla dum som trodde att du som alal andra skulle få barn,hahaha,låångnäsa. Har dessutom dåliga erfarenheter från sjukvården o sjuhusmiljö sen tidigare,är rädd o liksom faall tbx.i de erfarenheterna då jag är där.Besökt ett förlossningsrum,kände bara panik,vilel bara springa drifrån,skitjobbigt.Hade jag vetet allt kring grav. o förlossning innan så vet itusan om jag hade hoppat på allt...
Nåväl,ut ska den förmodligen *S*, man får hoppas man slipper förlossningsdepression o sen får möjlighet o ta till sig den lille o att all värk o allt ont man har efteråt liksom inte betyder så mkt,har så svårt o tänka positivt på o blösai månader,ha superont i tuttarna,vara sömlös,orolig för bebben,ha allerig o dessutom i mitt fall behöva irritera mig v.v. på skräniga hänsynslösa styvbarn...el.tja,de har sina stunder,om,mansäger så,som vi alla,men,känns inte som en lugn o trygg miljö för mig o bebben..