• Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!
  • Gladhannapanna

Jag är ju inte ens gravid än och drömmer redan mardrömmar om att föda barn! Ska tillbaka til Aurora i maj och har ju redan fått löfte om massa stöd när ajg blir gravid igen.

• Nennis1

Dom borde verkligen anställa fler till Auroramottagningen och liknande. Det är ju vansinnigt att man inte kan få tider snabbare och mer akut...

• Guido

bra med listan, nu har jag lagt till mig där.
    Mår hyfsat utöver förlossningsrädsla (som ju tyvärr tar över ganska mycket). INGA fysiska problem alltså...;)
    Sofia - känner igen mig i snabb förlossning -panik-och-dödsångest-biten, tyvärr. som tur är inte i det andra, hopps jag slipper uppleva det.

Nennis1 - BF 3 maj
    mammamu76 - Bf 17 Juni
    Karlstadtös- bf i oktober (nytt ultraljud i maj)
    Sebbe Snutt - BF 23 sept
    Guido - BF 27 juli

Kramar
    G

• Nennis1

Imorgon är det dags för ännu ett Aurora samtal och en guidad visning på förlossningsavd. =( Jag har kommit på mig själv med att återigen skjuta bort alla tankar på förlossningen... Jag gör det undermedvetet för att skydda mig själv, men det slår ju bara ännu hårdare när tankarna vägrar försvinna och nu är det bara 13 dagar kvar till bf. PANIK!!! Ska höra med Aurora bm angående igångsättning imorgon i allafall, får se vad hon tycker.

Ha en bra dag alla!

• Gladhannapanna
    Nennis1 skrev 2008-04-21 07:08:20 följande:
    Imorgon är det dags för ännu ett Aurora samtal och en guidad visning på förlossningsavd. =( Jag har kommit på mig själv med att återigen skjuta bort alla tankar på förlossningen... Jag gör det undermedvetet för att skydda mig själv, men det slår ju bara ännu hårdare när tankarna vägrar försvinna och nu är det bara 13 dagar kvar till bf. PANIK!!! Ska höra med Aurora bm angående igångsättning imorgon i allafall, får se vad hon tycker.Ha en bra dag alla!
    Hoppas att du får ett bra möte med Aurora imorgon!
  • Nennis1

Jag började gråta under turen på förlossningsavdelningen... Jättejobbigt! Snart ligger man där. Som tur var så hörde jag ingenting från rummen...

I natt vakande jag med en otrolig magvärk, men det försvann =(

• Isabelita

Jag har fått tid med kurator dagen innan mitt första UL. Känns konstigt att gå dit och prata innan man verkligen vet att allt står rätt till. Har hört så många som kommit dit och så har hjärtat slutat slå :(

Men måste ju verkligen ta chansen så att jag får hjälp. Känns skönt att de tar mig på allvar och fixar tid så här pass tidigt i graviditeten. Trodde de skulle ta in mig ca 1 månad innan BF och övertala mig till att föda vaginalt :P

Hur går det för er andra? Vad planerar ni att göra? kram

• Heleneced

Jag skriver in mig på listan. Jag är rädd för förlossningen, har haft både vaginalt och kejsarsnitt som gått dåligt (fast mina barn lever och de är värda allt såklart)Nu är det mindre än sex veckor kvar och det är bestämt att jag ska prova på vaginal förlossning som är min dröm att klara. Det blir kejsarsnitt efter 24 timmar för att livmodern inte ska bli för svag och börja blöda, som den gjorde sist. Jag har varit hos Aurora en gång och ska dit igen om två veckjor för att skriva mitt förlossningsbrev. Jag kikar in här lite då och då!

Nennis1 - BF 3 maj
    mammamu76 - Bf 17 Juni
    Sebbe Snutt - BF 23 sept
    Guido - BF 27 juli
    Heleneced - bf 4 juni, tredje barnet

• Isabelita

Jag skriver också in mig;

Nennis1 - BF 3 maj
    mammamu76 - Bf 17 Juni
    Sebbe Snutt - BF 23 sept
    Guido - BF 27 juli
    Heleneced - bf 4 juni, tredje barnet
    Isabelita - bf 7 oktober, första barnet

Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!