• Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!
  • Gladhannapanna
    Bästamorsan skrev 2008-04-14 17:52:48 följande:
    Usch nu har jag först haft PANIK inför förlossningen,sen träffat Aurora BM 3 gånger,börjat känna mej lugn,och nu börjar jag få smått PANIK igen...Och min BM är jättedålig, plus att jag inte ska till henne förens om 3 veckor...Och Aurora är slut...Har INGEN att prata med :,(Jo Er iofs,får ventilera lite här kanske.... =)Iallafall så har jag PANIK steriliseringstankar just nu,som om det skulle hjälpa när jag redan är gravid =)Så tråkigt för jag vill ha jättemånga barn,men 3 får räcka och jag är stort TACKSAM för dem!!!Ska kolla runt om det är enklast på mannen eller kvinnan =)
    Ring Aurora igen och berätta hur du känner! Även om ni haft de samtal som planerades i början så måste de ju vara flexibla!

Ang sterilisering så tror jag att det är lättast på karlar.
  • Nennis1

Kan du inte byta bm. Att känna förtroende för den man går till är viktigt! Sterilisering är lättast att göra för mannen... Men jag vet inte hur det blir med hans utlösning och sånt efteråt, om det är viktigt för honom.

Bästamorsan skrev 2008-04-14 17:52:48 följande:
    Usch nu har jag först haft PANIK inför förlossningen,sen träffat Aurora BM 3 gånger,börjat känna mej lugn,och nu börjar jag få smått PANIK igen...Och min BM är jättedålig, plus att jag inte ska till henne förens om 3 veckor...Och Aurora är slut...Har INGEN att prata med :,(Jo Er iofs,får ventilera lite här kanske.... =)Iallafall så har jag PANIK steriliseringstankar just nu,som om det skulle hjälpa när jag redan är gravid =)Så tråkigt för jag vill ha jättemånga barn,men 3 får räcka och jag är stort TACKSAM för dem!!!Ska kolla runt om det är enklast på mannen eller kvinnan =)
  • Guido

Har också funderat över igångsättning - fast jag vet inte...

håller med pyttis Dandilion - ring igen och be att få komma eller till en kurator kanske? Så ska du inte ha det.

Förresten - ska vi ha ngn BF-lista? Jag vet inte längre hur länge/kort alla har kvar....
    Eller det kanske finns en lista?

Kram

• MammaMu76
    Guido skrev 2008-04-15 19:25:01 följande:
    Har också funderat över igångsättning - fast jag vet inte...håller med pyttis Dandilion - ring igen och be att få komma eller till en kurator kanske? Så ska du inte ha det.Förresten - ska vi ha ngn BF-lista? Jag vet inte längre hur länge/kort alla har kvar....Eller det kanske finns en lista?Kram
    tror inte det finns någon lista, men det vore kul att kunna ha lite koll...
    Världens goaste Erik ska bli storebror bf 17/6
  • Sebbe Snutt
    Svar på #35
    Nennis: Känner verkligen för dig!

Du måste prata med din BM om att du inte kan sova. Du måste vara utvilad inför förlossningen, för den kan (jag säger inte ATT den blir men den kan) bli långdragen. Då behöver du alla krafter. Kanske kan du få några insomningspiller? Ofarligt - jag fick det när jag hade intensiva förvärkar så jag skulle få sova.

Tycker absolut att du ska be om igångsättning. Då kan de lägga en tidig bedövning om du vill ha det istället för att behöva vänta på narkosen när de har tid. Vill inte skrämma dig, men jag fick vänta i 3 timmar....

Lycka till och hör gärna av dig, är nyfiken på hur det går för dig!
  • Sebbe Snutt
    Svar på #38
    Dandelion: BYT BM!!!! Det spelar ingen roll hur långt gången du är. Byt BM!! Du måste känna dig trygg med din BM och få träffa henne oftare nu när du är rädd. Min BM har jag fler träffar med pga av min rädsla. Be att få fler aurora-samtal eller be att få träffa en kurator. Jag pratade med en kurator under förra grav och har blivit rekommenderad att återuppta kontakten.

Lycka till! Är nyfiken på hur dte går för dig.
  • Nennis1

Tack snälla =)

Jag var hos bm igår, men jag tänkte inte på att be om något för att få sova. Kanske ska ringa henne idag om det.

Sebbe Snutt skrev 2008-04-16 08:11:24 följande:
    Svar på #35Nennis: Känner verkligen för dig! Du måste prata med din BM om att du inte kan sova. Du måste vara utvilad inför förlossningen, för den kan (jag säger inte ATT den blir men den kan) bli långdragen. Då behöver du alla krafter. Kanske kan du få några insomningspiller? Ofarligt - jag fick det när jag hade intensiva förvärkar så jag skulle få sova. Tycker absolut att du ska be om igångsättning. Då kan de lägga en tidig bedövning om du vill ha det istället för att behöva vänta på narkosen när de har tid. Vill inte skrämma dig, men jag fick vänta i 3 timmar.... Lycka till och hör gärna av dig, är nyfiken på hur det går för dig!
  • MammaMu76

Nennis1 - BF 3 maj
    mammamu76 - Bf 17 Juni

Världens goaste Erik ska bli storebror bf 17/6
  • Bästamorsan

Om att byta BM, hm den jag har är den bästa som finns här =)

Förra graviditeten hade jag den andra, hon var värdelös.
    Förlåt att jag säger det men det tycker jag.

Jag påtalade flera gånger att jag trodde bebis var stor,
    men hon var inte alls trevlig o kände knappt på magen osv
    Och förlossningen blev fruktansvärd o bebis var STOOOR!!!

Träffade dessutom den gamla BM:n förra veckan, då min var borta
    hon skrek alltså åt mina pojkar (som är BUSIGA! =) att vara tysta o sitta stilla...
    Hmmm jag tycker att BM:s borde tycka om barn jag, eller hur!!

Ska försöka få tid prata med Aurora eller BVC-psykologen,
    men med 2 busiga småkillar hemma är det svårt...
    Pappan är hemma från 1 maj och om inte annat får jag ta tag i det då!
    Borde ju vara tid kvar eftersom jag ska få 15maj... =)

Har fått mina andra dagen före BF så gissar på det denna gången med =)
    Och gissar därför också på triss i killar =)

Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!