Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!
  • Gladhannapanna
    Nennis1 skrev 2008-04-07 09:10:51 följande:
    Jag har 27 dagar kvar till bf och trots samtal med Aurora så har jag panikartade känslor ganska ofta nu. Ska tillbaka för ett samtal till den 22 april, men det kändes inte som om att det hjälper speciellt. Jag vill ha ut bebisen men inte föda fram henne eller skära ut henne =( Hjälp... det är snart dags och det är verkligen oundvikligt!
    Usch så jobbigt att ha panik! Hoppas att den släpper och att du känner att det ena alternativet känns bättre än det andra!
  • Gladhannapanna
    Nennis1 skrev 2008-04-09 13:53:31 följande:
    Jag fick en riktig gråtattack idag... en sån där som aldrig vill sluta och till slut kunde jag inte andas ordentligt. Ringde min man som fick gå ifrån lunchen på jobbet för att kunna lugna ner mig.Har en tid till bm på fredag, har pratat med henne idag i telefon också. Hon sa att hon nog skulle ringa till Aurora igen när jag varit där för hon tyckte nog inte att jag lät speciellt stabil.Det skulle vara enklare om man visste när bebisen skulle komma ut. Eller hur? Då behöver man ju inte gå och oroa sig så mycket innan. När? Var? Hur? Då skulle man veta.Jag har grym foglossning just nu också och det gör inte saker bättre direkt... Usch! Nu sitter jag framför datorn och har fått världens handsvett bara för att jag tänker på det igen...=( Jag är så rädd...
    Usch, jag önskar att det fanns någonting jag kunde göra för att underlätta. Tycker att din bm verkar vettig i alla fall! *kram*
  • Gladhannapanna

JAg är ju inte ens gravid än och har redan varit hos Aurora! Har dessutom ett snittlöfte att ta fram den dag jag blir gravid igen. (inom några månader hoppas jag!)

• Gladhannapanna
    Bästamorsan skrev 2008-04-14 17:52:48 följande:
    Usch nu har jag först haft PANIK inför förlossningen,sen träffat Aurora BM 3 gånger,börjat känna mej lugn,och nu börjar jag få smått PANIK igen...Och min BM är jättedålig, plus att jag inte ska till henne förens om 3 veckor...Och Aurora är slut...Har INGEN att prata med :,(Jo Er iofs,får ventilera lite här kanske.... =)Iallafall så har jag PANIK steriliseringstankar just nu,som om det skulle hjälpa när jag redan är gravid =)Så tråkigt för jag vill ha jättemånga barn,men 3 får räcka och jag är stort TACKSAM för dem!!!Ska kolla runt om det är enklast på mannen eller kvinnan =)
    Ring Aurora igen och berätta hur du känner! Även om ni haft de samtal som planerades i början så måste de ju vara flexibla!

Ang sterilisering så tror jag att det är lättast på karlar.
  • Gladhannapanna

Jag är ju inte ens gravid än och drömmer redan mardrömmar om att föda barn! Ska tillbaka til Aurora i maj och har ju redan fått löfte om massa stöd när ajg blir gravid igen.

• Gladhannapanna
    Nennis1 skrev 2008-04-21 07:08:20 följande:
    Imorgon är det dags för ännu ett Aurora samtal och en guidad visning på förlossningsavd. =( Jag har kommit på mig själv med att återigen skjuta bort alla tankar på förlossningen... Jag gör det undermedvetet för att skydda mig själv, men det slår ju bara ännu hårdare när tankarna vägrar försvinna och nu är det bara 13 dagar kvar till bf. PANIK!!! Ska höra med Aurora bm angående igångsättning imorgon i allafall, får se vad hon tycker.Ha en bra dag alla!
    Hoppas att du får ett bra möte med Aurora imorgon!
  • Gladhannapanna

Nennis: Hoppas att du slipper vänta så länge till och att du får en bra förlossning att tänka tillbaka på! *kram>*

• Gladhannapanna

Gummisnoddan: Det verkar som om du har det jobbigt!
    Hoppas att du får mer klarhet i vad du själv vill (förutom storken).

• Gladhannapanna

Usch, det är verkligen vedervärdigt att gå över tiden! Hoppas att det sätter igång nu så att du slipper vänta längre! *kram*

• Gladhannapanna

D 1980 skrev 2008-06-26 16:26:01 följande:

Hej!!Jag hoppar in här eftersom det verkar vara en tråd för mig. Har bf 23/8 och min bm hade skickat remiss till sjukhuset så att jag skulle få prata med någon men de skickade tillbaka den för de har tydligen redan för mycket att göra o har skickat tillbaka remisser i 2 veckor nu Nu ska jag istället få träffa en psykolog. Känns inte som att det är samma sak men det är bättre än ingenting.Dessutom gick min bm i pension nu o den nya jag ska få träffa nästa vecka ska gå på semester direkt efter så då får jag träffa ytterligare en ny person....Psykologen ringde mig precis o bokade in en tid nästa vecka o när hon började fråga om min rädsla så började jag gråta...känner mig så otroligt töntig för att jag är så rädd så det känns väldigt skönt att se att jag inte är själv.Ni som har gått på någon sorts samtal, känner ni att rädslan har blivit mindre??
    Är detta din första graviditet? Isåfall ska du vara försiktig med att läsa våra beskrivningar eftersom vi är flera som är rädda efter tidigare förlossningar som varit jobbiga.

Jag är inte gravid än, men jobbar på det och har träffat en Aurorabm vid två tillfällen. Hon förklarade noga vad som hände sist, bekräftade mina känslor kring det och kom med konstruktiva idéer på hur man kan undvika att samma sak händer igen. Jag är därmed mycket lugnare, men antar att paniken kommer tillbaka när jag väl är gravid igen!

Hoppas att du får bra hjälp av psykologen! Se till att din bm hjälper dig att skriva en förlossningsplan där det framgår tydligt vad du är rädd för och vilket stöd du önskar!!!
  • Gladhannapanna

D 1980 skrev 2008-07-03 22:28:42 följande:

Jag fick träffa en psykolog i onsdags o hon kände att jag verkligen behöver prata med den där gruppen på Karolinska sjukhuset. Hon berättade om vårt samtal för en läkare som ringde till KS o jag fick en tid direkt. Där ska jag få prata med en läkare (det är den där gruppen som handskas med förlossningsrädda) och troligen får jag planera min förlossning då. Känns otroligt skönt med tanke på att sjukhuset från början skickade tillbaka den remiss som min bm hade skickat.
    Så jättebra!!!! Vilken bra psykolog du fick träffa!
  • Gladhannapanna
    Mamisita skrev 2008-07-04 09:42:27 följande:
    Hejsan, hittade verkligen en tråd som passar mig. Är gravid i v11 och är redan nojig över förlossningen. Det är mitt andra barn, vid min första förlossning så kändes det som allt som kunde gå fel gick fel (ång och utdragen förlossning, smärtlindring som inte tog som den skulle, sugklocka, barnet fastnar med axeln, livlös och akutteam mm). Inget var direkt som jag hade väntat mig, blev både besviken över att jag inte fick den där harmoniska fina förl som jag fantiserat om utan bara kaos sen blev jag rejät avskräckt för smärtan, hur utelämnad jag kände mig samt hur lite kontroll jag hade över situationen, hur mycket som kan gå fel mm. Så nu sitter jag här och funderar på varför jag gett mig in på detta igen...
    Du passar perfekt i den här tråden!

Be om remiss till aurora med en gång såa tt du hinner gå på så många samtal du behöver!
Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!