D 1980 skrev 2008-06-26 16:26:01 följande:
Hej!!Jag hoppar in här eftersom det verkar vara en tråd för mig. Har bf 23/8 och min bm hade skickat remiss till sjukhuset så att jag skulle få prata med någon men de skickade tillbaka den för de har tydligen redan för mycket att göra o har skickat tillbaka remisser i 2 veckor nu Nu ska jag istället få träffa en psykolog. Känns inte som att det är samma sak men det är bättre än ingenting.Dessutom gick min bm i pension nu o den nya jag ska få träffa nästa vecka ska gå på semester direkt efter så då får jag träffa ytterligare en ny person....Psykologen ringde mig precis o bokade in en tid nästa vecka o när hon började fråga om min rädsla så började jag gråta...känner mig så otroligt töntig för att jag är så rädd så det känns väldigt skönt att se att jag inte är sjä
lv.Ni som har gått på någon sorts samtal, känner ni att rädslan har blivit mindre??
Är detta din första graviditet? Isåfall ska du vara försiktig med att läsa våra beskrivningar eftersom vi är flera som är rädda efter tidigare förlossningar som varit jobbiga.
Jag är inte gravid än, men jobbar på det och har träffat en Aurorabm vid två tillfällen. Hon förklarade noga vad som hände sist, bekräftade mina känslor kring det och kom med konstruktiva idéer på hur man kan undvika att samma sak händer igen. Jag är därmed mycket lugnare, men antar att paniken kommer tillbaka när jag väl är gravid igen!
Hoppas att du får bra hjälp av psykologen! Se till att din bm hjälper dig att skriva en förlossningsplan där det framgår tydligt vad du är rädd för och vilket stöd du önskar!!!