• Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!
  • Guido

Nennis - usch vad jobbigt, men du kanske skulle be om kuratorsamtalen du då?
    Jag tror att anledningen till att jag blev erbjuden det var att jag fick en förlossningsdepression direkt efter förlossningen (jag tror ju eg. inte att det var det utan krisreaktion på förlossningen...).
    Om du vill ha ett tips så kan jag rekommendera medicin som heter Lergigan - helt ofarlig att äta under grav. många äter den mot illamående men den är också lugnande och man blir lite trött av den. Kanske kan vara ngt för dig så att du har energi nog att ta dig igenom samtalen och tiden innan? Kanske du inte behöver det varje dag heller. Lergigan ges också ofta innan operationer som lugnande.

• Bästamorsan
    Guido skrev 2008-04-09 19:31:10 följande:
    Jag tror att anledningen till att jag blev erbjuden det var att jag fick en förlossningsdepression direkt efter förlossningen (jag tror ju eg. inte att det var det utan krisreaktion på förlossningen...).
    Du precis så sa Aurora BM till mej att jag haft en förlossningsdepression,
    men för mej var det absolut en raktion av att ha varit med om något som jag upplevde som ren tortyr under så många timmar...
  • Bästamorsan

Tro det eller ej men just nu känner jag mej LUGN!

Tror det är gravhormoner som kickat in... =)

Trots att min förra förlossning var som att besöka helvetet,
    och stanna där i många långa timmar...
    Och att BM inte hjälpte mej DÅ, varför skulle de göra det NU??
    Så på nåt sätt så VET jag att förlossningen kommer bli ett HELVETE...

Men ändå så är jag LUGN!
    Gissar att det har att göra med att vi msk alltid lever på HOPPET!!! =)

Iallafall tänker jag inte analysera det för mycket,
    Vore ju dumt om det blev panik igen som innan...
    Får hålla fast vid känslan av lugn och hopp.

• Nennis1

Ja min bm är guld värd... vet inte hur många gånger jag har ringt henne egentligen, massor. Ska prata med henne om kurator och ev medicinering imorgon på mitt besök.

Min man frågade mig igår kväll om jag trodde att det kanske var på gång... Har mycket sammandragningar/förvärkar just nu och det gör ont på ett annat sätt nu. Panik! Men jag tror att det är ett tag kvar, är ju trots allt 24 dagar kvar till bm.

Nu ska jag gå och lägga mig i sängen... orkar inte sitta uppe längre stunder nu mera =(

Återkommer lite senare... som alltid =)

• MammaMu76
    Nennis1 skrev 2008-04-10 09:07:33 följande:
    Ja min bm är guld värd... vet inte hur många gånger jag har ringt henne egentligen, massor. Ska prata med henne om kurator och ev medicinering imorgon på mitt besök.Min man frågade mig igår kväll om jag trodde att det kanske var på gång... Har mycket sammandragningar/förvärkar just nu och det gör ont på ett annat sätt nu. Panik! Men jag tror att det är ett tag kvar, är ju trots allt 24 dagar kvar till bm.Nu ska jag gå och lägga mig i sängen... orkar inte sitta uppe längre stunder nu mera =(Återkommer lite senare... som alltid =)
    Kramar till dig!!! Hoppas du får den hjälp du behöver!!
    Världens goaste Erik ska bli storebror bf 17/6
  • Guido
    Bästamorsan skrev 2008-04-10 08:18:24 följande:
    Du precis så sa Aurora BM till mej att jag haft en förlossningsdepression,men för mej var det absolut en raktion av att ha varit med om något som jag upplevde som ren tortyr under så många timmar...
    Ha! vad lustigt - ja nä jag tror faktisk vi har rätt...kände inte igen mig så mycket heller i kriterierna för den diagnosen.
    vad härligt att du känner dig lugn - då får du en välbehövlig paus som kanske tom kan hålla i sig!
  • Leesa

Hej! -kikar in- Detta verkar vara tråden jag letat efter! Får jag joina?

• Nennis1

Såklart, här är alla rädda välkomna! =)

Snart bär det av till bm, har en tid om 30 minuter... Sista gången på vågen innan förlossningen, inte speciellt skoj =(

Vi ska prata om Aurora samtalet också... Håller på att läsa boken "Att föda", någon annan som blivit rekommenderad att läsa den? Det enda som fastnar är att det står överallt att det gör ont och det går inte att undvika. Men vad f-n det är ju det jag är rädd för... Nåja det kommer väl säkerligen någon annan nytta av att läsa boken??!!

Ha en bra dag allihop...

Leesa skrev 2008-04-11 12:27:03 följande:
    Hej! -kikar in- Detta verkar vara tråden jag letat efter! Får jag joina?
  • Guido

Läste ¨att föda¨ förra gången - den var ju bra jfr med andra tycker jag.
    Hoppas du kan känna trygghet med den kanske ändå - men håller med om det du säger, visst är det smärtan man är rädd för.
    Eller som i mitt fall snarare vad smärtan gör med mig.

Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!