• Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!
  • Guido
    Nennis1 skrev 2008-04-23 08:11:45 följande:
    Jag började gråta under turen på förlossningsavdelningen... Jättejobbigt! Snart ligger man där. Som tur var så hörde jag ingenting från rummen...I natt vakande jag med en otrolig magvärk, men det försvann =(
    Usch - fast det var modigt av dig tycker jag att göra det!

För mig närmar sig nu första A-samtalet med stormsteg, undrar hur det ska bli och vem jag får träffa....
  • Heleneced

Nån som börjat fundera på förlossningsbrev? Vad ska ni ha med? Jag ska på mitt andra besök hos Aurora om nån vecka och ill inte missa något
    Nennis 1 - inget nytt? LYCKA TILL! Hoppas att allt går alldeles fantastiskt.

• HaJoMi

Kikar in snabbt för att kolla hur ni har det Vill inte släppa tråden helt även om jag sällan har något att tillföra diskussionen längre. Men ni har alla mina tummar för jag vet ju vilket jäkla helvete det är att vara fast i skräckens klor

Go go go!

• MammaMu76
    Heleneced skrev 2008-04-27 17:52:57 följande:
    Nån som börjat fundera på förlossningsbrev? Vad ska ni ha med? Jag ska på mitt andra besök hos Aurora om nån vecka och ill inte missa något Nennis 1 - inget nytt? LYCKA TILL! Hoppas att allt går alldeles fantastiskt.
    jag har oxå börjat spåna på brev.. Ska fila på det lite till sen ska jag ta med det till kuratorn så vi kan prata om det tillsammans.  Har det i den bärbara datorn, men kan lägga in det vartefter så kan vi hjälpa varandra...
    Världens goaste Erik ska bli storebror bf 17/6
  • Nennis1

Heleneced skrev 2008-04-27 17:52:57 följande:

Nån som börjat fundera på förlossningsbrev? Vad ska ni ha med? Jag ska på mitt andra besök hos Aurora om nån vecka och ill inte missa något Nennis 1 - inget nytt? LYCKA TILL! Hoppas att allt går alldeles fantastiskt.
    Inget nytt ännu... Bebisen vägrar att komma ut =( Och jag har gjort allt för att det ska hända något, nu orkar jag inte mer... nu ska jag bara vila och inte göra någonting. Jag vill ha min bebis, helst igår så att jag slipper gå igenom det...
  • Bästamorsan

Jaha nojjig som jag är inbillar jag mej nu att svullnaden i kroppen är något dåligt =)
    Såklart är det bara vatten i kroppen, men jag kan ju tom fundera på om det är havandeskapsförgiftning =)
    Inne i en sån där nojjig period känner jag...

* Rädd för magsjuka =)
    * "Tänk om jag dör - o mina 3! barn blir utan mamma"...
    * Förlossningen blir säkert lika hemsk som sist!
    * Jag har säkert havandeskapsförgiftning! =)
    * Betastreptokockerna e säkert farliga för barnet!
    * Nåt e inte helt rätt!
    Osv osv... =)

Men de mer nojjiga perioderna brukar uppkomma när jag är extra trött o sen gå över...
    Nu har jag flyttstädat i 2 dagar + att mina kids av någon anledning
    bestämde sej för att vara vakna mellan 00:00-05:00 i natt!!! =)
    Så bara jag får vila släpper säkert tankarna... =)

• Sebbe Snutt

Har varit på UL och fått nytt datum, så jag ändrar nedan. Har även tagit mig friheten att lägga oss i "datumordning"...

Allt såg jättebra ut på UL och vi får en kille till.

Dandilion; sov några timmar så ska du se att det går över. Känns det inte bättre så be att få gå på en extra koll hos BM, de vet att man kan vara nojjig som gravid. Kram

Nennis1 - BF 3 maj
    Heleneced - bf 4 juni, tredje barnet
    mammamu76 - Bf 17 Juni
    Guido - BF 27 juli
    Sebbe Snutt - BF 26 sept, andra barnet
    Karlstadtös- bf i oktober (nytt ultraljud i maj)
    Isabelita - bf 7 oktober, första barnet

• Guido

Dandilion - känner igen mig igen ;) i dina beskrivningar...kan få tvångstankar (nja inte riktigt kanske men nästan) att det ska hända min lillkille (snart storkille)något fruktansvärt och att jag inte kommer vara där, eller att jag eller min man dör. Är ett klassiskt gravidtema när man börjar gå mot slutet.

Har dessutom så mkt sammandragningar nu så jag vet inte vad jag ska göra - ska till läkaren nästa vecka så får vi se.
    De gör inte ont men man blir ju EXTREMT påmind om det som komma skall. Åt några bitar choklad i söndags kväll eftersom min man kom hem från en jobbresa. Två timmar senare hade jag hemska magkramper och total tömning av magen - snacka om att jag blev svettig, ja både fysiskt och psykiskt. men det gick över igen. Kommer inte äta choklad på ett tag iaf.

• Nennis1

Snart är det dags... HJÄLP!!! Var hos bm idag och nu är bebisen fixerad. Bm trodde inte att jag skulle behöva min inbokade tid nästa vecka *hoppas* Jag orkar inte gå omkring och vara orolig längre, nu vill jag bara att det ska vara över så att jag kan njuta av min bebis istället för att känna panik över förlossningen.

Ha en trevlig valborg allihop!!!

Svar på tråden Tråd nummer 4 för oss som är rädda både för snitt och vaginala förlossningar!