• Svar på tråden 2008 del2
  • Pyro pyret

Tack tjejer... ibland tycker jag att det är så skönt att fl finns så man kan tala med andra som förstår vad man går igenom.

Hopppas också att du slipper foglossningarna Nork.

• oxle bo

det låter som det kan komma + här i tråden snart
    då gäller det o sexa på
    min läkare sa varanan dag,men vi körde morgon o kväll, och vi lyckades.. håller tummarna för er..

Wilma00: vet hur det känns, det här skulle ha varit min första mors dag..
    hoppas att du får ett + snart..

skulle vilja besöka min simon,men man får ju inte ha hundar med sig o jag kan ju inte lämna lila Nova själv..

kramar

• Pyro pyret

Nepp, mina äl-stickor visar inget i dag heller. På kliniken sa de att jag haft min stegring och att den med största sannolikhet inte var tillräcklig. Ska göra ett prog prov på fredag för att få det hela bekräftat.

Nästa chans blir trippel och eventuellt gravid i slutet på juli då... fast jag ska väll vara glad att min klinik är öppen och att jag kan fortsätta även under sommaren, men just nu idag känns det mindre kul.

Vem vet kanske blir 19:e försöket bra... snart får jag gå på lansdstingstaxa i Stockholm, och tur är det för man blir verkligen inte rik av att försöka skaffa barn på det sätt som vi gör det.

• Åttan

Det gick jätte bra hos gyn. Hon hade fått svar på mina blodprover å alla var utmärkta! Sen gjorde hon ett VUL på mig och kunde se en jätte fin slemhinna på 7 mm, bra medtanke på att det är ältider denna veckan. Hon såg även att jag hade flera äggblåsor men kunde inte avgöra hur många det var..
    Så nu är det bara å vara så aktiv som vi kan å orkar denna veckan.. sen den 5 juni ska jag in å ta ett nytt blodprov för å konstatera att jag har haft ägglossning... sen inväntan på det svaret.. för att sedan ta beslut om sambon ska in på samtal till min gyn för att sedan lämna in ett litet prov...! Jag hoppas att det sistnämnda kan göra innan sommaren, att vi både får tid till att lämna spermaprovet å att sambon är med på noterna, även fast man nu är inne i karusellen med att få hjälp så känner jag mig otålig!

• Pyro pyret

Jeskan:
    Vad skönt att allt såg bra ut för dig...då hoppas vi på äl nu i dagarna. Kanske blir det ett litet + här i tråden snart. Stort lycka till.

Själv gör jag mitt progtest på fredag...hoppas jag får resultaten på måndag. Mitt hopp är nästan ute, men tills det är bevisat att jag inte har en äl så hoppas jag ändå att jag haft en. Har ont sen ca 3 dagar tillbacka, tror att äggstockarna är svullna av alla pergo men det går nog över snart.

• Nikithea

Hej hopp!

Det händer en del för alla i tråden verkar det som, även om det inte är nåt +.Va kul Viola att ni ska sätta igång på allvar. Och Jeskan, lika så. Här är det fortfarande nada. Hade förmodligen ÄL i helgen som var, men sambon var borta så det var kört denna gång också. Så jag funderar på att ringa kliniken redan nu och boka tid för VUL. får se...

Ha det bra!

• Åttan

Jag har inte hunnit satt mig in i din situation, hur länge har ni försökt? Ska du boka VUL för att kolla slemhinnan å hur många mogna äggblåsor du har till nästa äl? Om så är fallet så tycker jag att du ska göra det...

Nikithea skrev 2008-05-29 18:09:34 följande:
    Hej hopp!Det händer en del för alla i tråden verkar det som, även om det inte är nåt +.Va kul Viola att ni ska sätta igång på allvar. Och Jeskan, lika så. Här är det fortfarande nada. Hade förmodligen ÄL i helgen som var, men sambon var borta så det var kört denna gång också. Så jag funderar på att ringa kliniken redan nu och boka tid för VUL. får se...Ha det bra!
  • Wilma00

Hej tjejer i solen...
    Trött och kissenödig.. Men det är säkert inget... Gäsp.... :O Somnade lite nu på eftermiddankvällen.
    Lite deppig idag men det går väl över så småningom. vill plantera om blommorna som jag har.. Stort projekt ju....
    Dötrist å vänta på bim.. kram tjejer...

• Pyro pyret

Hej alla

Ingen graviditet på G här inte.
    Prog provet visar att ingen äl har skett och så även gravtestet. Tala med BM idag och läkarna vill nu filma min slemhinna. Tyvärr gör dom inte det på mitt privata fertilitetscenter utan jag måste tillbacks till landstinget. Hon sa att det nog inte blir nått innan sommaren är över????

Vet inte vad jag ska känna, är ledsen och arg på samma gång. Allt jag vill är ju att ha en reell chans att bli gravid så jag orkar fortsätta att testa månad efter månad.

Jag antar att de är tillbacks i tron att det är nått fel på min slemhinna, detta eftersom de inte låter mig äta fler kurer med pergo innan man sett hur den ser ut. Verkar som om det bästa jag kan hoppas på är att få ställa mig i IVF:kön snart.

Man kan i alla fall inte klaga på vädret....

• oxle bo

Pyro pyret skrev 2008-06-02 18:23:38 följande:

Hej allaIngen graviditet på G här inte. Prog provet visar att ingen äl har skett och så även gravtestet. Tala med BM idag och läkarna vill nu filma min slemhinna. Tyvärr gör dom inte det på mitt privata fertilitetscenter utan jag måste tillbacks till landstinget. Hon sa att det nog inte blir nått innan sommaren är över????Vet inte vad jag ska känna, är ledsen och arg på samma gång. Allt jag vill är ju att ha en reell chans att bli gravid så jag orkar fortsätta att testa månad efter månad. Jag antar att de är tillbacks i tron att det är nått fel på min slemhinna, detta eftersom de inte låter mig äta fler kurer med pergo innan man sett hur den ser ut. Verkar som om det bästa jag kan hoppas på är att få ställa mig i IVF:kön snart. Man kan i alla fall inte klaga på vädret....
    hoppas att du får en tid i sommar..

*KRAMAR OM*
Svar på tråden 2008 del2