• Svar på tråden 2008 del2
  • Åttan

jag en fundering om man kan ha äl 2ggr på en månad!? som jag skrev tidigare så är jag ju lite osäker när jag hade äl, men är rätt så säker på att jag borde ha haft den ons-tors förra veckan för att jag då hade lite älsekret och ilningar/hugg i livmodern, jag tog inget ältest för att gyn sa att jag inte behövde det + att jag kände av den. Men sen igår så började det ila å ha sig igen samt att brösten ömmar så då så tog jag ett älstest igår kväll innan jag gick å la mig å då visade det starkt positivt.. jag har inte nå älsekret som man kan dra ut mellan fingrarna ( som jag hade förra veckan) utan mer som vatten! Jag fattar inte vad kroppen håller på med för man kan väl inte ha äl 2ggr på en månad + att jag aldrig haft äl så sent någon gång som på dag 19-20 å en eventuell graviditet kan väl inte visa sig så tidigt heller... !!??

Pyro pyret--> Men vad tråkigt!! förstår din besvikelse å frustration.. Ett väldigt tråkigt besked och inte blir det bättre av att man får höra att dem inte tror att det kommer att ske något på hela sommaren... *kramar om *

• Pyro pyret

Tack tjejer:
    Pergo är nu ett avslutat kapitel för mig. Remissen är skickad och jag hoppas verkligen att jag får en tid nu under sommare...men man vet ju hur det är under semestertid, så inte allt för hoppfull.

Ska alltså göra en hysteroskopi. Tala med min läkare idag om vad man kunde förvänta sig. I värsta fall finns eller finns bara delar av slemhinnan (barnlös) men det kan också hitta sammanväxningar som man får ta bort (verkar ändå vara goda chanser för grav efter det) och det bästa är om de bara kan konstatera en tunn slemhinna (hormoner via spruta eller IVF om för många ägg blidas).

Har ju latent TBC och den typen av långvarig infektion kan vara en orsak till bland annat sammanväxningar. Visste inte att TBC kunde påverka en fertilitet. Skit luftburna virus!!!

Jeskan:
    Eftersom jag inte har äl så är jag ingen expert på detta... men om stickan visar äl den sista gången så borde det vara den du ska räkna med. När ett ägg släppt så bildas det ju ett hormon som tillbacka bildar de andra om de inte är tillräckligt stora för att också lossna (men 1 vecka verkar för långt för att det ska röra sig om två ägg) De tidigare känningarna kan ju ha varit att äggblåserna växt till sig eller nått. Lycka till.

Nyköpings bo:
    Stort lycka till nu... snart halva vägen.

• Åttan

Men jag vill ju inte ha äl NU.. när jag å sambon är sjuk .. hur ska man då orkar baka bebis.. vi som låg i så mycket förra veckan.. *mutter*.. men men.. vi får se.. kanske att man orkar en kort sväng om i sänghalmen.. annars så får jag hoppas att förra veckans aktivitet räcker å blir över.. !

• Wilma00

Lycka till och krya på din gube.. Själv väntar jag på bim.. så trist.. blä. kraaaam

Åttan skrev 2008-06-03 17:51:22 följande:
    Men jag vill ju inte ha äl NU.. när jag å sambon är sjuk .. hur ska man då orkar baka bebis.. vi som låg i så mycket förra veckan.. *mutter*.. men men.. vi får se.. kanske att man orkar en kort sväng om i sänghalmen.. annars så får jag hoppas att förra veckans aktivitet räcker å blir över.. !
  • Pyro pyret

Jeskan:
    En snabbis kanske ni orkar med... men jag håller med om att det inte alltid är kul att "baka bullar". Krya på er.

Wilma00:
    Lycka till nu... vilken dag har du BIM?

• Åttan

Pyro Pyret--> Idag blidde det ingenting iallafall.. kanske imorgon.. men jag börjar tro mer å mer på att det bara är kroppen som djävlas med mig.. visst att jag känner att det moler i livmodern men ( ursäkta detaljerna) jag är snus torr nu iallafall.. å det brukar man ju inte vara när man har äl.. sen kan man ju undra på ältestet som jag tog i går kväll vad det kan vara för nått..

Har läst om en tjej här på FL som hade fått utslag på ältester å haft temp som påvisat att hon ska ha haft äl, men att när hon samma dag som ältestet visade att hon skulle ha äl var till sig gyn som gjorde ett VUL så sa denne att hon inte hade äl då och troligtvis inte har äl överhuvudtaget själv.. såå testerna kanske kan visa lite fel då och då..

Förlåt om det är mycket ego nu.. men känner mig frusterad över detta.

• Wilma00

Antingen i helgen eller i början av nästa vecka...
    Jag får semester i sommar. Kan bara koppla av i 4 veckor.. Det ser jag fram emot.. From v 28-31... SKönt när man inte behöver tänka på att söka jobb å sånt där... Ska bara be anelie förbereda mina pengar så jag kan skriva unnder så hon bara skickar iväg dom.
    Skatten fick vi ju igår. Härligt ska till stan på lördag och hoppas bilen är klar. Drivknuten var sönder.. Så lite går väl till det då. Typiskt. Alltid nått på den där saaben..
    Jo igår hade vi sex, och då kände jag av ollonet, vilket jag inte gör annars... Säkert inget märkvärdigt. hihi... Brösten är iaf dom samma.
    kram tjejer.

• Pyro pyret

Jeskan:
    Ja man vet ju inte säkert om man haft äl tills man gjort prog prov (vilket du ska lämna eller hur?). Jag känner också av massa konstiga saker i kroppen runt min äl-tid men då jag kollas upp så mycket vet jag ju att det bara är min kropp som spelar mig ett sprat.

Att äl testet visar stegring innebär inte att ägget kommer att släppa, bara att man har en viss nivå av hormoner dvs. stegring är inte lika med äl.

Många som har POC får också felvisande svar på sina äl-test och många har därför slutat med dem och börjat tempa... det är kanske en säkrare metod, men man kan ju då inte se äl förren efter den har skett så då gäller och ligga i hela tiden.

Tycker det är bra att ni kommit igång med en utredning och jag hoppas att ni får ordning på saker och ting snart. När ska du lämna prog prov? Det är jobbigt att vänta på svar, men då vet man ju hur det ligger till med äl:en. Lycka till nu.

Själv sitter jag hemma och undrar varför jag har huggningar på höger sida... om äggstockarna var uppsvullna av pergon borde de ju gått ner vid detta lagret så jag har ingen aning om vad det kan vara.

Ut i solen med er om ni har möjlighet... för vem vet hur länge det fina vädret bestämmer sig för att stanna.

• Pyro pyret

Wilma00:
    Skönt med semester. Jobbigt att lägga skattepengarna på bilen, men bilar går ju sönder titt som tätt så vad ska man göra. Hoppas ni gör nått trevligt för resten av pengarna.

Hälsningar pyro pyret

• Åttan

Pyro pyret--> Ja det stämmer att jag ska lämna prog. prov.. antingen imorgon ( dag 21) eller på måndag ( dag 25), skulle vilja åka in imorgon å göra det men jag får se hur jag mår, jag har ju åkt på en dunderförkylning. Jag hoppas inte att det spelar någon roll om jag lämnar på dag 21 eller 25, min gyn sa att jag antingen kunde lämna tors eller mån så då borde det inte spela någonroll men frågan är om det kan missvisa nått iom att jag är sjuk.. hmm ..

Måste ändå vara skönt att bli uppkollad så pass bra som du blir även fast jag kan tänka mig att det är jobbigt att fara å flänga till gyn stup i etten. Hur länge har du varit inne i karusellen? Tack för dina svar, du verkar så kunnig å påläst men det kanske man blir när man har den här typen av probem som vi har.. !

Lycka till du med..

Svar på tråden 2008 del2