• Svar på tråden 2008 del2
  • Pyro pyret

MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS, MENS

Japp, nu är den här.... och på torsdag börjar jag knapra i mig en hög med pergo piller.. tänker få ett jan barn!

Är helt stissig... var länge sen jag kände mig så här bra. Har ringt till klinkiken för att meddela mensen och för att boka vul... spännade.

Willma00:
    Ursh vad jobbigt det måste det vara att ha förlorat Robin (kan inte tänka mig hur det känns att förlora ett barn). Har ni planerat att göra nått fint på hans årsdag?
    Hoppas du känner dig lite bättre idag... kram

Jeskan:
    När är det tänkt att du ska ha mens? Ska bli spännande att följa hur det går för dig. Det verkar som ett bra upplägg.

• Åttan

pyro pyret--> Jag hade räknat ut att bim är på torsdag denna veckan( dag 31) men jag är inte riktig säker på när den är om jag ska vara ärlig.. mensen har ju hoppat fram å tillbaka ett tag nu.. förrförra månaden kom den på dag 28 och förra på dag 30... är på dag 29 idag.. ! Den längsta cykeln jag har haft var på 32 dagar.. såå har mensen inte kommit tills på fredag så gör jag nog ett test då skulle jag tro!

• Pyro pyret

Jeskan:
    Låter bra det... hoppas att ingen mens kommer och att testet visar +.

• Nikithea

Hej tjejer!

Nu var det ett tag sen jag var här, så jag har fått läst ikapp en del...
    Även om ingen plussat på sista tiden så verkar det gå framåt för alla. Om inte annat i det övriga livet, utanför bebisverkstan
    Jeskan, va bra att du varit till gyn. Jag tyckte att det var skönt att få igång processen och få göra proverna, så man visste lite mer.
    Wilma, det är en bra inställning. Vi bestämmer helt enkelt att du ska få en liten i februari tycker jag
    Viola, det låter supermysigt med ditt jobb!

Här händer det massor och ingenting.
    Jobbar förfullt på mitt nya konsultjobb, och trivs superbra. Lär mig massa nya saker och ändå är det inte alls stressigt.
    Min syster fick en liten son 26/4 som ska heta Adam. Han var så söt så! Vågade knappt hålla honom, så liten han var.
    Vår husvagn vi köpte förra sommaren, som vi renoverat, är äntligen klar. Så nu är det bara det roliga kvar. Längtar till det är dags att åka bort med den och slappa lite. Den är så grymt snygg nu, för vi har gjort om allt i den!

Men på bäbisfronten går det väldigt segt. Väntar fortfarande på att få komma på kontrastUL. Det måste göras mellan mens och ÄL och de gör det bara på onsdagar och torsdagar. Har man som jag mens lördag till onsdag så har jag bara 3 dagar i månaden på mig. Och det är alltid fullbokat...

Känns så frustrerande, eftersom vi inte hamnar på kö till IVF förens detta är gjort. Så just nu känns det knappt som jag ens kommer plussa 2008, för de kommer väl ha semesterstängt och sånt här framöver också............. suck.

Men jag håller alla mina tummar att de ska få någon avbokning så kanske jag får komma...

Lycka till vänner.
    kram

• Pyro pyret

Nikithea:
    Kul att ha dig tillbacks i tråden.
    Urch vad jobbigt det låter med att få vänta på kontraströntgen... ring och va på dem och berätta hur länge ni har fått vänta och att det är så få dagar som det funkar för er att de borde göra ett undantag och se till att ni får komma. Hoppas hur som att det blir av snart så ni får ställa er i kön till IVF, men mest att du blir gravid så du slipper IVF:en också.

Kul med husvangnen...vart bär det av på semester då?
    Vill också ha ett jobb där jag får lära mig massor utan att behöva stressa sönder... men det är få förunnat.

En liten grabb så mysigt. Hur stor var han när han föddes? (längd och vikt). Ja man blir lite extra sugen när man får träffa nya små liv.

Bara några dagar kvar till dubbeldos.... ska bli så kul. Längtar även om jag vet att jag kommer må "piss dåligt" av tabletterna i typ 2 veckor (biverkningarna sitter i jätte länge på mig). Dags att plugga vidare inför tentan på fredag morgon... måste bara klara den!!

• Wilma00

Jag var dum och åt en marschoklad. Spår av nötter i den och ont i magen och huvud. Tog en migränmedicin. suck. Lite ont i magen nu med. Undrar om man e extra känslig nu när det är som värst ute säsongen. Nu vet jag undvik all choklad. suck. Blev lite rädd för allergin. Till helgen börjar vi sexa igen haha..
    kram tjejer.

• Åttan

Inte fick man se framemot till att bli en tjockis denna gången heller.. fan..

Nu börjar resan mot utredning!

• Nork

nej vad tråkigt. kramar om!
    Har ni fått tid för utredning?

Åttan skrev 2008-05-15 02:54:35 följande:
    Inte fick man se framemot till att bli en tjockis denna gången heller.. fan.. Nu börjar resan mot utredning!
  • Pyro pyret

Wilma00:
    Hoppas du mår bättre idag... måste vara jobbigt med all alergi för dig.

Jeskan:
    Tråkigt att höra, men ändå bra att ni fått tid för utredning.

Jag har börjat med mina pergosar idag och hoppas att kroppen ska fatta vad den är skapad för att göra....
    Känns bra än så länge. Känner mig trött och har huvudverk, men det är säkert inget mot vilka symtom som kommer när jag ätit dessa ett tag så jag tycker det är helt okej.
    Skriver min företagsekonomi tenta i morgon och även det känns helt okej.

Trevlig kväll

• 8Viola2

Hej tjejer!

Nu har min sambo börjat att diskutera i de banorna att vi ska söka hjälp.
    Blev helt chockad över att han ändrat sig så snabbt.
    Vi ska försöka få en tid till semestern om han inte hinner ändra sig igen.
    Har ni tjejer koll på vad saker och ting kostar och i vilken ordning man gör saker och ting?
    Även om priset skiljer mellan kommuner kan man ha ett cirkapris.
    Vore gulligt av er om jag kunde få lite tips och råd på vägen dit och under tiden.

Kram på er.

Svar på tråden 2008 del2