• Svar på tråden 2008 del2
  • Nikithea

Hej!

Jeskan; jag ska göra ett kontrastultraljud, så de kan se eventuella sammanväxningar eller ärrbildningar på äggledagna. Jag har gjort en blindtarmsoperation för 10 år sen, med komplikationer, och de är oroliga att det har påverkat. Det är inget vanligt förekommande efter en normal blindtarmsoperation men jag blev opererad 4 gånger, så risken finns. Annars så har vi väl försökt i 2,5 år nu, och vi började utredning i vintras.

Just nu väntar jag på mens, och vi kunde inte få till det precis när vi borde, så jag tror inte att det är nåt denna gång heller. Hade rödaktiga flytningar i helgen som genas fick min fantasi att skena iväg, men egentligen tror jag inte att det är nåt.

Ja, vi har ju i alla fall tur med vädret. Och vi badade förtsa gången i måndags, och vi hade med hundarna. Det var faktiskt riktigt skönt när man kom i och hundarna var så söta när de simmade runt...

Ha det så bra!

• Pyro pyret

Jeskan:
    Hoppas det visar äl:ning då!! Tror inte det kan missvisa om du är sjuk (man kollar ju bara olika hormon nivåer), och om din gyn sa att du kunde göra det dag 25 så borde det vara helt okej.

Jag har gått på utredningar sedan november 2007 men vi har försökt skaffa barn sedan 2006. De man själv gått igenom har man ju ett bra hum om hur det funkar och sen är jag en riktig fakta nörd i överigt..

Jag har gått dit mycket, men det är inget mot vad jag kommer att göra efter hysteroskopin om det visar sig att jag har några chanser i barnverkstaden.
    Mest troligt är att jag kommer börja med sprutor (tar själv hemma varje dag) och då komme jag få gå hos gyn typ varannan dag för att se hur saker och ting utvecklar sig... och sen när det är dags så ger de mig en särskild ägglossningspruta.
    Tur att jag är student och kan lägga upp mitt schema lite som det passar mig (fattar inte hur jobbandes människor gör). Får jag för många ägg av sprutorna kommer de låta mig göra IVF istället. Nu sattsar jag helt klart på en september bebis och mamma ledighet till nästa sommar.

Nikithea:
    Åhh kul att se dig här i tråden igen!
    Hoppas det går bra på ditt kontrastultraljud. Har man sammaväxningar så verkar de inte helt omöjligt ändå...jag säger bara: tack så mycket för dagens teknik som gör att vi som har det lite svårt på egen hand kan lyckas inom en när framtid.

Trevlig kväll alla trådare

• Wilma00

Deppig och inget och saknar Robin ännu mer.. Har drömt att jag går och letar efter honom 2 ggr... Undrar vad det kan betyda...
    NÄ mensen kommer väl i kväll eller i morgon. kram tjejer.

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-06-07 07:29:07 följande:
    Deppig och inget och saknar Robin ännu mer.. Har drömt att jag går och letar efter honom 2 ggr... Undrar vad det kan betyda... NÄ mensen kommer väl i kväll eller i morgon. kram tjejer.
    Fy vad jobbigt att behöva drömma om det.
    Tror nog att det tyder på att du saknar honom otroligt mycket.

Såg att vi får starta en ny tråd med listan över våra bim då den är stängd nu.
    Jag hoppas att din mens håller sig borta gumman.
  • oxle bo

så nu fins det en tråd till
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m33387260.html

Wilma00: lider med dig,vet hur det känns.
    visa dagar kan jag ligga o bara gråta o tänka på min Simon.
    livet är inte rättvist...
    *kramar om*

hoppas att det blir lite + i tråden snart..

förlåt att jag aldrig är här, har inte så mycket tid..
    lilla nova tar ganska mycket tid..och så vill man vara ute i det fina vädrat
    kramar på er.

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-06-07 14:03:27 följande:
    så nu fins det en tråd till www.familjeliv.se/Forum-7-132/m33387260.htmlWilma00: lider med dig,vet hur det känns.visa dagar kan jag ligga o bara gråta o tänka på min Simon.livet är inte rättvist...*kramar om*hoppas att det blir lite + i tråden snart..förlåt att jag aldrig är här, har inte så mycket tid..lilla nova tar ganska mycket tid..och så vill man vara ute i det fina vädrat kramar på er.
    Jag är inte heller speciellt aktiv i någon tråd längre.
    Har ju arbetet som ta upp en del tid och sedan är det en del kalas osv.
  • Nikithea

Hej.

Nu har det hänt. 29:e försöket. Helt galet. Fattar ingenting.
    Jag fick ett plus...!

Så glad, men så orolig att nåt ska gå fel. Jag tror inte att jag fattat nåt än. Jag är gravid. Hur galet är inte det!?

Nu hoppas jag att det smittar av sig till er...

Många kramar!

• 8Viola2
    Nikithea skrev 2008-06-08 22:31:51 följande:
    Hej.Nu har det hänt. 29:e försöket. Helt galet. Fattar ingenting.Jag fick ett plus...!Så glad, men så orolig att nåt ska gå fel. Jag tror inte att jag fattat nåt än. Jag är gravid. Hur galet är inte det!?Nu hoppas jag att det smittar av sig till er...Många kramar!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅ...wow Nikithea!!

Grattis i massor!!
  • oxle bo
    Hej.Nu har det hänt. 29:e försöket. Helt galet. Fattar ingenting.Jag fick ett plus...!Så glad, men så orolig att nåt ska gå fel. Jag tror inte att jag fattat nåt än. Jag är gravid. Hur galet är inte det!?Nu hoppas jag att det smittar av sig till er...Många kramar!
    GRATTIS!!! vad kul
    vilken vecka? när blir det bebis då?
    du ska inte oroa dig, du väntar barn inte MF.
    kramar
  • oxle bo
    GRATTIS!!! vad kul
    vilken vecka? när blir det bebis då?
    du ska inte oroa dig, du väntar barn inte MF.
    kramar
Svar på tråden 2008 del2