• Svar på tråden 2008 del2
  • Nork

för mig kändes det som att den skulle komma hela tiden, kollar fortfarande på pappret, så det verkar inte gå över heller...

Åttan skrev 2008-06-11 19:28:48 följande:
    Tack.. ja jag hoppas oxå så in i norden.. men det känns som om mensen ska komma för stunden!
  • Åttan

Ja vi får hoppas att det bara är livmodern som växer å att den röda häxan inte kommer...!

• 8Viola2

Hoppas på det jeskan!

Om ni tittar på mina ÄL-tester för dagen...tror ni på en stegring vart efter eller ska jag räkna dessa som pos.
    Jag brukar få jättestarka utslag annars vilket ni kan se på en annan bild.
    Om sagt ÄL stämmer inte med temp och sekret :-S

• Åttan

82viola--> Jag var in å kikade på dina bilder på testen.. jag tycker inte att det ser ut som om det är positivt.. bilden var iofs lite suddig så det kanske syns tydligare i verkligheten.

bilden som du har på testen sen i januari, det andra testet uppifrån så såg mitt äl test ut igår när jag testade.

• 8Viola2
    Åttan skrev 2008-06-11 21:18:52 följande:
    82viola--> Jag var in å kikade på dina bilder på testen.. jag tycker inte att det ser ut som om det är positivt.. bilden var iofs lite suddig så det kanske syns tydligare i verkligheten.bilden som du har på testen sen i januari, det andra testet uppifrån så såg mitt äl test ut igår när jag testade.
    Okey...då kanske det är ÄL senare än vad jag tror ändå.
    hmm..

Jaha så då är det nog ett pos resultat vart efter för din del...eller iaf mer pos

Jo linjerna är mer lika i verkligheten på testerna jag tog idag.
    Iaf ett utav testerna uppfattade jag så.
    Hoppas att det är pos av annan anledning!
    Ska nog räkna senare med min bim då kanske men men låter 21/6 vara ett delmål.
  • Nikithea

Hej.
    Ja, hoppas verkligen att ni får glada midsommarbesked...
    Vilka fina tårtor Viola! Tyckte mig se pos. på de senaste bilden du lagt ut, men jag tycker det är lite svårt att se så här, men jag hoppas. Jag tycker att det är lite svårt det här med att räkna efter för enligt mina utrkningar hade jag ÄL på söndagen, men vi hade sex på onsdagen sen inget mer den veckan eftersom det inte fanns möjlighet. Och ändå lyckades vi denna gång. Det känns lite konstigt att de skulle vara så, så kanske jag har längre lutealfas än 14 dagar. Har ju inte använt ÄL stickor på slutet, så jag har ju inte sett om de indikerat på det. Min systers vän har bara 7 dagar lång lutealfas, så man kanske ska vara lite öppen för att det kanske inte stämmer med de tidramar som finns. En bra ursäkt att ha sex hela tiden .

Lycka till iaf. Kramar.

• Åttan

Här är jag.. har nyss kommit hem från svärföräldrarna... MEN det verkar som om det inte blir nått denna månaden heller.. testade med morgonurin men det kom bara upp en svag svag skugga som man knappt kunde ana... så jag antar att det bara är att sätta sig ner å vänta på mensen för femtielfte gången... Varför kan vi aldrig få lyckas för?? *gråter*

• Wilma00

väntar bara här på äl.. suck.. lite ont i vänster äggstock ibland... Väntan är värst.. kram tjejer.. ps trivs jättebra på jobbet ohc har semester v 28-31 . kraaaaam

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-06-15 21:06:03 följande:
    väntar bara här på äl.. suck.. lite ont i vänster äggstock ibland... Väntan är värst.. kram tjejer.. ps trivs jättebra på jobbet ohc har semester v 28-31 . kraaaaam
    Semester ja...den närmar sig.
    Jag har vecka 27-28...bara 2 veckor eftersom jag jobbar säsong.
    Skönt med kort vecka och det ska bli trevligt med midsommar.
    Hoppas bara jag slipper mensen då
    Kanske borde man testa på misommaraftons morgon för att försäkra sig att det är ok med en snaps. Nej jag tror nog att det är minus som alltid annars. Har inga känningar alls.
  • Wilma00

snapps bryr jag mig inte om ändå. Får du betald semester? Skönt å jobba på industri för då har alla semester och sen jobbar alla lika, typ den 19 juni då stänger dom som fredag ovs..
    mmm alla dessa minus man fått... Vilket åskoväder vi har haft nu idag.. 2 st. Gillar inte åska när man är alldeles själv.. Eller ska ut själv... Mullrar i bakgrunden..
    kramar om.

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-06-15 21:20:06 följande:
    snapps bryr jag mig inte om ändå. Får du betald semester? Skönt å jobba på industri för då har alla semester och sen jobbar alla lika, typ den 19 juni då stänger dom som fredag ovs.. mmm alla dessa minus man fått... Vilket åskoväder vi har haft nu idag.. 2 st. Gillar inte åska när man är alldeles själv.. Eller ska ut själv... Mullrar i bakgrunden..kramar om.
    Jo en nubbe till sillen har de bestämt så det blir det nog
    Ja då jag får betald semester.
    Men bara en samtidigt med sambon
    Kram
  • Åttan

Det här med snapsen till sillen på midsommarafton tror jag inte att du behöver oroa dig för.. Viola.. dem säger ju att man ska leva som vanligt= ogravid tills motsatsen har bevisat... Det ska ju inte vara någon fara att inta alkohol innan man är medveten om graviditeten eftersom att det är så tidigt... mamman å barnet delar ju inte samma blod till att börja med!

• 8Viola2
    Åttan skrev 2008-06-15 21:29:51 följande:
    Det här med snapsen till sillen på midsommarafton tror jag inte att du behöver oroa dig för.. Viola.. dem säger ju att man ska leva som vanligt= ogravid tills motsatsen har bevisat... Det ska ju inte vara någon fara att inta alkohol innan man är medveten om graviditeten eftersom att det är så tidigt... mamman å barnet delar ju inte samma blod till att börja med!
    Nej jag vet!
    Vill inte testa förrän den dagen då mensen är sen så att det blir nog en nubbe utn vetskap kanske.
  • Pyro pyret

Hej alla 2008:or:
    Min remiss är skickad till Sabbatsbergs närsjukhus... har dock inte fått tag på läkaren så jag vet inte om det blir hysteroskopi nu eller efter sommaren (de har sommarstängt i juli). Det verkar vara det enda som händer i sommar.

Var hos min gyn som jag gick till innan jag började på privat kliniken och hämtade ut mina journaler. Det som var spännande med dem var att när jag gick där hade jag större äggblåsor och tjockare slemhinna än efter. Samt att ett av två tester visade att jag haft äl (prog prov på 47) och den gången jag inte gjorde ett test hade jag en äggblåsa på 26mm och slemhinna på 6mm så det blev nog nått den gången också. Dock hade jag inte någon mens någon av dessa gånger och inte heller blev jag gravid.

Min kropp verkar helt enkelt leva ett eget liv. Men min kropp kan ju om den vill och det känns ju toppen. Måste vara en hormonell rubbning som sätter käppar i hjulen. Tänker därför ta det lungt i sommar och ha semester från mina studier och fl och pergo. Min gyn sa att man kan bli gravid trots att man inte har mens. Hon hade själv mens 3 ggr per år och hade fått 3 barn. Känns ju bra att veta.

Hoppad det blir ett + för er alla under sommaren... kollar väll in här igen efter augusti och så får vi se vad som hänt.
    Kram Pyro pyret

• Åttan

Åt helvete med allt... Hur länge ska man orka innan man bryter ihop... !!
    Har iallafall fått berkräftat nu att älen var senare än vanligt.. hade troligtvis äl på dag 18... vi var båda sjuka då så vi orkade inte ligga i eftersom att vi lekt kaniner veckan innnan när vi trodde att älen verkligen var... har aldrg haft så sen äl tidigare vad jag är medveten om iallafall.. varför nu lixom.. !!! Hur fan ska man veta när älen inträffar nu då?? Många tankar som far i huvudet.. ska jag börja tempa igen? Ältester?? ...

• oxle bo

hej tjejer hur är det med er??
    skönt med sommar
    nu börjar min sem så det är bara o njuta..

• Nork

Vad härligt. Här jobbar man 2 1/2 v till... suck!!
    Fast det känns ju bra på ett vis, den som spar han har... hehehe
    Annars är allt bara bra. Vi har nu bestämt oss för barnvagn och det känns som en stor sten släppt, det känns nästan som allt nu är färdigt. Konstigt för det är det enda vi har ordnat hahaha

Det som dock inte är bra är att jag har fått problem med min svärmor. Hatar henne. Hon är så sjukt jobbig att jag snart inte står ut längre. Jag får inte göra något, råkar jag lyfta en kasse ifrågasätter hon om det är bra. Hon påpekar allt!!!!! Hallå, jag är inte sjuk! Jag vill ju bara leva som vanligt. Tyvärr kommer jag väl ha henne rännande hemma hela dagarna sen. Jag ska nog skaffa dubbellås och aldrig öppna när det plingar på dörren

oxle bo skrev 2008-07-01 21:58:13 följande:
    hej tjejer hur är det med er??skönt med sommar nu börjar min sem så det är bara o njuta..
  • Wilma00

semester på fredag. sen v 32 ska vi åka till gotland tor-mån. fast jag har semester tom v 31.

mått lite illa igår men jag tror inte det är nån inneboende iaf. nu e det varmt ute.. 20 grader alla redan. Rätt skönt att man jobbar inomhus iaf.
    kram tjejer.

Svar på tråden 2008 del2