• Svar på tråden 2008 del2
  • Åttan

Ja.. jag går till min privata gyn fast vi egentilgen kan söka direkt till Rep.centrum i uppsala. Tror att saker å ting går snabbare via min gyn, nu på måndag ska jag till labb å lämna dem första blodproverna och sen kommer det rulla på med 1 besök hos gyn för ett VUL och sedan in för att lämna nya blodprover i slutet på cykeln.

Nork skrev 2008-05-15 16:41:56 följande:
    nej vad tråkigt. kramar om!Har ni fått tid för utredning?
  • Pyro pyret

82Viola:

Gud vad skönt för dig....hoppas han inte hinner ändra sig.

Priser
    Det verkar skilja ganska mycket mellan olika delar av Sverige... men ett tips är att gå in på Fertilitetscentrum, Carl von Linné och Sophia hemmets hemsidor så får du en bild av vad det kostar privat i Stockholm och Uppsala.

Min utredning gick till typ så här:
    1. valigt vul och lämna blodprover
    2. sambon fick lämna sperma
    3. spolning av äggledarna
    4. utverdering... om man hittar en förklaring påbörja en behandling som passar ens problem.

Men jag antar att det är olika beroende på vad man söker för. I mitt fall hade jag inte mens så då fortsatte det efter dessa normala punkter med en del special saker och mer blodprover m.m.

Vad kul för er, kommer säkert gå jätte bra.

Måste gå och köpa godis nu innan butiken stänger, det är ju ändå fredag. Kram

• 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-05-16 19:29:54 följande:

82Viola:Gud vad skönt för dig....hoppas han inte hinner ändra sig. Priser Det verkar skilja ganska mycket mellan olika delar av Sverige... men ett tips är att gå in på Fertilitetscentrum, Carl von Linné och Sophia hemmets hemsidor så får du en bild av vad det kostar privat i Stockholm och Uppsala. Min utredning gick till typ så här:1. valigt vul och lämna blodprover2. sambon fick lämna sperma3. spolning av äggledarna4. utverdering... om man hittar en förklaring påbörja en behandling som passar ens problem. Men jag antar att det är olika beroende på vad man söker för. I mitt fall hade jag inte mens så då fortsatte det efter dessa normala punkter med en del special saker och mer blodprover m.m. Vad kul för er, kommer säkert gå jätte bra. Måste gå och köpa godis nu innan butiken stänger, det är ju ändå fredag. Kram
    Tack snälla för ditt svar!
    Jag har spanat lite över nätet och har lite koll på kostnaden nu.
    Visserligen så blir det ju lite olika då man inte är den andre lik. Jag har ju regelbunden mens och ÄL.
    Har även alla dessa symtomer som ska tyda på ÄL osv.
    Har märkt att kroppen följer ett tydligt mönster.
    Kanske är det så enkelt att jag och sambon inte fungerar ihop fast det inte är ngt fel.
    Man har spekulerat i så många olika saker att jag tröttnat på det. Lagt tankarna åt sidan och överlåter det åt proffsen vartefter.
    Läser man på fertilitetsidor så har man allt och det går absolut inte att göra ngt åt
    Inte bra att läsa sådana deppiga saker.

Återkommer när jag pratat med kliniken här i stan.
    Antar att det borde vara lite billigare i min stad eftersom den är ngt mindre. Hoppas kan man alltid göra iaf!
  • Pyro pyret

82Viola:
    Håller med... om man läser för mycket blir man deppig.. ibland är det skönt att bara släppa allt och låta experterna ta hand om saker och ting.

Det är ändock ganska få som inte alls kan skaffa barn tillsammans så jag ser fram emot att få lite + här i tråden även från dig och sambon.

Hoppas det är billigt.. för det finns ju roligare saker att lägga sina pengar på om man kan välja.

Själv har jag en dag med pergo kvar och sen vul på tisdag... ska bli så spännande.. hoppas att det kommer se bra ut.

Ta de lungt,

• Wilma00

hej tjejer.. Antar att äl är på g. Munsår = äl... Bra tecken iof men ont tecken. buhu. Vi har myst på i helgen. Ska ff mysa i veckan. hihi.... Han undrar ibland när jag har äl, det märks ju iof *s* kram tjejer.

• Pyro pyret

Wilma00:
    Hoppas äl är på G...
    själv har jag bara en dag kvar med pergo så snart är det förhoppningsvis dags för mig också.. kanske får vi + nästan samtidigt i så fall... det vore ju nått!

Lycka till.

• Pyro pyret

Jag har varit på vul!!!!!

Min läkare sa att bilderna såg helt annorlunda idag mot vad de har gjort tidigare. Detta måste ju tyda på att pergo har någon effekt på mig om jag bara tar den i större doser.

Vi såg även ett gäng med "småblåser" dvs. 7mm och sen fanns der en på 9,5mm och ett jätte fint på 10mm... hon sa att det mycket väll kunnde bli ägglossning till slutet på helgen.

Slemhinnan var som alltid tunn, bara 3,5mm. Men eftersom det är ett tag kvar tills eventuellt ägglossning så har den tid att bli lite tjockare (6mm är tydligen okej, med den kvaliteten som min slemhinna visa upp idag).

Ska börja med ägglossningstester på torsdag för att vara på den säkra sidan och sen är det väll bara att vänta och se. Tänk om det skulle lyckas denna gång....

• Åttan

pyro pyret--> Vad kul att det såg bra ut.. själv ska jag på vul på måndag för att se hur det ser ut, om det finns några mogna äggblåsor å hur slemhinnan ser ut, sist jag gjorde vul nära ägglossning så hade jag oxå en tunn slemhinna, kanske är det som ställer till det för oss... ! Lycka till i helgen, hoppa på mannen ordentligt..

• Nork

Vad härligt! Då vet vi vad du hittar på i helgen! Hoppas bara inte ni har massa andra saker inbokat! Det brukar vara så typiskt annars att man är helt uppbokad och bara känner att hela månades försök går åt skogen!!

Pyro pyret skrev 2008-05-20 10:17:48 följande:

Jag har varit på vul!!!!!Min läkare sa att bilderna såg helt annorlunda idag mot vad de har gjort tidigare. Detta måste ju tyda på att pergo har någon effekt på mig om jag bara tar den i större doser. Vi såg även ett gäng med "småblåser" dvs. 7mm och sen fanns der en på 9,5mm och ett jätte fint på 10mm... hon sa att det mycket väll kunnde bli ägglossning till slutet på helgen. Slemhinnan var som alltid tunn, bara 3,5mm. Men eftersom det är ett tag kvar tills eventuellt ägglossning så har den tid att bli lite tjockare (6mm är tydligen okej, med den kvaliteten som min slemhinna visa upp idag). Ska börja med ägglossningstester på torsdag för att vara på den säkra sidan och sen är det väll bara att vänta och se. Tänk om det skulle lyckas denna gång....
  • Wilma00

Magnus fick en fästing och testade sig och han har borelia. blä. Så han fick penicilin nu i 10 dar, men tur vi har haft sex innan nu iaf. Hoppas han kryar på sig lite nu i veckan så vi kan ha sex iaf. kram tjejer.

Svar på tråden 2008 del2