Pyro pyret skrev 2008-05-16 19:29:54 följande:
82Viola:Gud vad skönt för dig....hoppas han inte hinner ändra sig. Priser Det verkar skilja ganska mycket mellan olika delar av Sverige... men ett tips är att gå in på Fertilitetscentrum, Carl von Linné och Sophia hemmets hemsidor så får du en bild av vad det kostar privat i Stockholm och Uppsala. Min utredning gick till typ så här:1. valigt vul och lämna blodprover2. sambon fick lämna sperma3. spolning av äggledarna4. utverdering... om man hittar en förklaring påbörja en behandling som passar ens problem. Men jag antar att det är olika beroende på vad man söker för. I mitt fall hade jag inte mens så då fortsatte det efter dessa normala punkter med en del special saker och mer blodprover m.m. Vad kul för er, kommer säkert gå jätte bra. Måste gå och köpa godis nu innan butiken stänger, det är ju ändå fredag. Kram
Tack snälla för ditt svar!
Jag har spanat lite över nätet och har lite koll på kostnaden nu.
Visserligen så blir det ju lite olika då man inte är den andre lik. Jag har ju regelbunden mens och ÄL.
Har även alla dessa symtomer som ska tyda på ÄL osv.
Har märkt att kroppen följer ett tydligt mönster.
Kanske är det så enkelt att jag och sambon inte fungerar ihop fast det inte är ngt fel.
Man har spekulerat i så många olika saker att jag tröttnat på det. Lagt tankarna åt sidan och överlåter det åt proffsen vartefter.
Läser man på fertilitetsidor så har man allt och det går absolut inte att göra ngt åt
Inte bra att läsa sådana deppiga saker.
Återkommer när jag pratat med kliniken här i stan.
Antar att det borde vara lite billigare i min stad eftersom den är ngt mindre. Hoppas kan man alltid göra iaf!