• Svar på tråden 2008 del2
  • Pyro pyret

Wilma00: kampen fortsätter, snart är det vår tur.

82 Viola: en sambo till som inte är på hugget... detta verkar ju mer vanligt än min sambos reaktion. Hoppas ni får era sambosar på andra tankar.

• Åttan

Nej jag förstår inte heller varför han promt vill vänta... men jag tror att det har med rädsla över att det kan vara något fel som gör att han inte vill.. Jag hoppas att han ska bli mer intresserad av att gå å kolla sig nu när jag tagit det första steget!
    Pyro pyret skrev 2008-04-17 19:33:26 följande:

Jeskan och Nork: Tack, behövs en dag som denna. P-piller känns inte kul alls, och inte heller kom de med på högkostnadskortet(typiskt). Men vem vet kanske vill det sig bara jag får den där dubbla dosen pergo. Då blir det en jan bebis eller två. Fattar inte varför era sambos vill vänta så länge? Hittar man inget så hittar man inget, och hittar man nått så vet man i alla fall hur man ska lösa det. Min sambo var den som sa -nu går vi till en privat klinik och ser om vi kan lösa detta (jätte skönt att han ville lägga en massa pengar på det) och så här med facit i hand är jag jätte glad för detta. Vi har gått där i 6 månader redan och det har inte blivit nått + än. Jag menar, bara för att man söker hjälp så behöver det ju inte gå så snabbt att bli gravid. Därför gäller det ju att vara ute i god tid. Fast visst är det skönt när de vill sig ändå som för dig Nork. Jeskan.. självklart är det bra att de kollar upp dig, men om det är malig faktor så upptäcker man ju inte detta fören sambon har lämnat ett spermaprov (som inte ens gör ont i jämförelse med en del av de undersökningar som jag fått göra). Så försök ändå att övertala honom till det.
  • Pyro pyret

Jeskan: ja kanske det hjälper.. hoppas, hoppas.

• Nork

hej tjejjer
    hur går det för er, någon som börjar närma sig BIM eller liknande.. tycker det är dax med lite plus snart!!!
    här är annars allt bra. har varit en sväng i örebro idag. killen har kollat golf prylar.

har i veckan berättat för svärmor vad som komma skall. hon blev så glad, så hon har idag handlat första plagget. tänk att en person som inte ens har visat sig än kan göra någon så glad. det är så roligt att se.

i morgon ska vi få se den lill* på UL, ska se en det är 1 eller 2, så spännande!!!!!!

kram på er

• Pyro pyret

Nork:

Åhhh vad kul att få gå på vul, lycka till.
    Barn har en underlig påverkan på alla och allt.. var ni nervösa över att berätta för svärmor?
    Du får berätta hur det gått i morgon... spännade.

Här är det inte BIM på länge. Ska äta p-piller i 9 dagar till sen tar det säkert 3 dagar innan mensen kommer (var så förut) och sen 5 dagar till pergostart...och efter det 5 dagar till vul och om önskar resultat så är det 2 veckor till med spänning... dvs. för min del kan det tidigast bli + runt 6.e juni.. men det vore ju inte helt fel.

Det har varit lungt i tråden ett tag, hoppas det är bra med alla, kram

• Pyro pyret

58 dagar sen sista mensen...är såå segt...hatar att vara menslös

• Åttan

Nork--> Spännande med UL.. du måste berätta sen hur det var..

Här är det inte så roligt.. har troligtvis Äl här i dagarna, väntar hem tester men har inte fått dem ännu, frustrerande.. sambon är sjuk så det har inte blivit mycket jobb i verkstan heller.. så idag så känns det rätt så kört för denna månaden!

• Wilma00

hej tjejer.. Här har man haft äl... För någon vecka sen kanske.. Som vanligt tror jag inte det har tatt sig..
    Måste köpa allergimedicin... Mensen kommer väl runt den 7-10 maj kan jag tro..
    Skönt med en kort vecka på jobbet denna veckan. Trivs väldans bra och jag hoppas jag får stanna.. kram vänner.

• Nork

Wilma00: instämmer, så skönt med kort vecka!!!

Jo, idag var det dax för den stora dagen. Det var så roligt att få se den. Det var full fart därinne. Sambon var chockad, han trodde att den låg hel still därinne. Skäms för att jag inte berättat mer... Men men han kan ju oxå läsa

Bebisen vinkade, hoppade till massa gånger, sträckte på ben och armar och ibland på hela kroppen för att sedan rulla ihop sig till en boll. Sen somnade den på 2 sekunder. Så det var bara att börja hoppa runt i rummet, hosta mm för att försöka väcka den. Den vaknade och ställde sig på huvudet för att sedan vända rumpan till, så den blev nog inte så glad av att bli väckt

Men det var det tuffaste jag gjort någon gång tror jag. Nu vet jag oxå att det verkligen bor en lite krabat därinne!!

• Åttan

Vad mysig det låter...

Nork skrev 2008-04-28 20:37:03 följande:
    Wilma00: instämmer, så skönt med kort vecka!!!Jo, idag var det dax för den stora dagen. Det var så roligt att få se den. Det var full fart därinne. Sambon var chockad, han trodde att den låg hel still därinne. Skäms för att jag inte berättat mer... Men men han kan ju oxå läsa Bebisen vinkade, hoppade till massa gånger, sträckte på ben och armar och ibland på hela kroppen för att sedan rulla ihop sig till en boll. Sen somnade den på 2 sekunder. Så det var bara att börja hoppa runt i rummet, hosta mm för att försöka väcka den. Den vaknade och ställde sig på huvudet för att sedan vända rumpan till, så den blev nog inte så glad av att bli väckt Men det var det tuffaste jag gjort någon gång tror jag. Nu vet jag oxå att det verkligen bor en lite krabat därinne!!
Svar på tråden 2008 del2