• Svar på tråden 2008 del2
  • Pyro pyret

Bakslag igen
    Får ingen mens för att det inte finns nått att blöda ut, kan inte framkalla mens med tabletter för det finns inget som kan blöda ut. Ska börja äta mina gamla p-piller i 21 dagar för att se om de ger mig en blödning (har alltid blött av dem) och om det sker så går jag på en dos med dubbel pergo.

Fick ta nya blodprover för att se om nått ändrat sig. Läkaren frågade också om jag haft blodsvallningar och sånt men det har jag aldrig om jag inte äter pergo. Antar att det var för att se om jag vid 27 års ålder kan ha mannat i klimateriet. De vill även skicka upp en kamera för att se slemhinnan bättre än med vul vid nästa pergo kur (för mig låter det som om de tror nått är fel).

Alla dessa olika tabletter man äter hela tiden gör att man känner sig som en hormonstint gravid kvinna, men med skillnaden att man inte ser ett lyckligt slut. Jag hade det väll på känn... förlorade mat apptiten för ca 1 vecka sen. Då mat är min stora hobby så är det ett bra tecken på att jag mår dåligt. I går fick jag bara i mig en halv frukost, en macka och en frukt samt the och några riskakor på kvällen...idag var en plåga att få i sig någon frukost alls. Jag borde ju vara glad, ska ju till Köpenhamn över helgen...men även det känns så där.

• Åttan

Jag hann inte testa denna gången heller.. mensen kom som ett brev på posten.. Ringde gyn idag så nu ska jag dit den 9 maj för att börja resan med utredning!

Hoppas att du mår bättre snart å att du får det bra i köpenhamn..
    Pyro pyret skrev 2008-04-16 08:36:56 följande:

Jeskan:Å så tråkigt, men du hade inte testdag förren på torsdag... kan det inte va att du testa för tidigt?
  • Wilma00

nu i år vill jag jag jag alltså jag då plussa... suckar hoppas det blir möjligt. kram tjejer.

• Nork

kramar
    Hoppas och hoppas inte att dom hittar något på utredningen. Det kan ju vara skönt att hitta ett fel så man vet hur man ska gå vidare, samtidigt som man bara vill höra att båda är friska. Hur länge har ni försökt?

Åttan skrev 2008-04-17 16:50:27 följande:
    Jag hann inte testa denna gången heller.. mensen kom som ett brev på posten.. Ringde gyn idag så nu ska jag dit den 9 maj för att börja resan med utredning! Hoppas att du mår bättre snart å att du får det bra i köpenhamn.. Pyro pyret skrev 2008-04-16 08:36:56 följande:
  • Nork

f_n va irriterande! Att börja käka p-piller igen känns ju kanske inte så kul antar jag. men man får ju hoppas att läkaren vet bäst.
    Styrkekramar till dig! Beundrar dig och alla ni andra som tampas med barnlösheten. Tyckte mitt var jobbigt, men när det börjar bli utrednignar och saker så är man nog lyckligt lottad att man fick sitt + på naturlig väg ändå.... Om allt går vägen vill säga.

Pyro pyret skrev 2008-04-17 10:21:25 följande:

Bakslag igenFår ingen mens för att det inte finns nått att blöda ut, kan inte framkalla mens med tabletter för det finns inget som kan blöda ut. Ska börja äta mina gamla p-piller i 21 dagar för att se om de ger mig en blödning (har alltid blött av dem) och om det sker så går jag på en dos med dubbel pergo. Fick ta nya blodprover för att se om nått ändrat sig. Läkaren frågade också om jag haft blodsvallningar och sånt men det har jag aldrig om jag inte äter pergo. Antar att det var för att se om jag vid 27 års ålder kan ha mannat i klimateriet. De vill även skicka upp en kamera för att se slemhinnan bättre än med vul vid nästa pergo kur (för mig låter det som om de tror nått är fel). Alla dessa olika tabletter man äter hela tiden gör att man känner sig som en hormonstint gravid kvinna, men med skillnaden att man inte ser ett lyckligt slut. Jag hade det väll på känn... förlorade mat apptiten för ca 1 vecka sen. Då mat är min stora hobby så är det ett bra tecken på att jag mår dåligt. I går fick jag bara i mig en halv frukost, en macka och en frukt samt the och några riskakor på kvällen...idag var en plåga att få i sig någon frukost alls. Jag borde ju vara glad, ska ju till Köpenhamn över helgen...men även det känns så där.
  • Åttan

Ja det är sant som du säger.. I det här första läget så är det jag som ska gå själv då min sambo är lite på tvären när det gäller det här med utredning. Vi har försökt i 13 månader nu.. börjar bli rätt så less...!

Nork skrev 2008-04-17 17:43:58 följande:
    kramarHoppas och hoppas inte att dom hittar något på utredningen. Det kan ju vara skönt att hitta ett fel så man vet hur man ska gå vidare, samtidigt som man bara vill höra att båda är friska. Hur länge har ni försökt?
  • Nork

För oss tog det sig på 12-14 försöket. Vi skulla oxå ha börjat utredning om det inte hade tagit sig denna gången. Jag gick ju dock till en homeopat och fick en vätska som jag drack 2 ggr om dagen. Han trodde att mitt var mycket pga stress, hade under en lång tid haft det jobbigt på jobbet och sen var jag nog ganska stressad över att det aldrig ville bli något.
    Min sambo var väl inte heller jätte förtjust i att vi skulle behöva söka hjälp utan tyckte att vi skulle ge det ett år i alla fall... Men dom lever väl inte in i det riktigt som vi tjejjer gör. Oftast inte i alla fall.

Åttan skrev 2008-04-17 17:57:04 följande:
    Ja det är sant som du säger.. I det här första läget så är det jag som ska gå själv då min sambo är lite på tvären när det gäller det här med utredning. Vi har försökt i 13 månader nu.. börjar bli rätt så less...!
  • Åttan

Ok.. nej sambon vill ju hellst att vi ska vänta året ut men då har det ju nästan gått 2 år sen vi började försöka aktivt.. å det vill jag icke.. dem verkar vara rätt så lika våra sambosar

Nork skrev 2008-04-17 18:16:04 följande:
    För oss tog det sig på 12-14 försöket. Vi skulla oxå ha börjat utredning om det inte hade tagit sig denna gången. Jag gick ju dock till en homeopat och fick en vätska som jag drack 2 ggr om dagen. Han trodde att mitt var mycket pga stress, hade under en lång tid haft det jobbigt på jobbet och sen var jag nog ganska stressad över att det aldrig ville bli något. Min sambo var väl inte heller jätte förtjust i att vi skulle behöva söka hjälp utan tyckte att vi skulle ge det ett år i alla fall... Men dom lever väl inte in i det riktigt som vi tjejjer gör. Oftast inte i alla fall.
  • 8Viola2
    Åttan skrev 2008-04-17 18:54:03 följande:
    Ok.. nej sambon vill ju hellst att vi ska vänta året ut men då har det ju nästan gått 2 år sen vi började försöka aktivt.. å det vill jag icke.. dem verkar vara rätt så lika våra sambosar
    Det är inte bara era sambosar för jag har en sådan sambo här hemma med
  • Pyro pyret

Jeskan och Nork:
    Tack, behövs en dag som denna. P-piller känns inte kul alls, och inte heller kom de med på högkostnadskortet(typiskt). Men vem vet kanske vill det sig bara jag får den där dubbla dosen pergo. Då blir det en jan bebis eller två.

Fattar inte varför era sambos vill vänta så länge? Hittar man inget så hittar man inget, och hittar man nått så vet man i alla fall hur man ska lösa det.
    Min sambo var den som sa -nu går vi till en privat klinik och ser om vi kan lösa detta (jätte skönt att han ville lägga en massa pengar på det) och så här med facit i hand är jag jätte glad för detta. Vi har gått där i 6 månader redan och det har inte blivit nått + än. Jag menar, bara för att man söker hjälp så behöver det ju inte gå så snabbt att bli gravid. Därför gäller det ju att vara ute i god tid.
    Fast visst är det skönt när de vill sig ändå som för dig Nork.

Jeskan.. självklart är det bra att de kollar upp dig, men om det är malig faktor så upptäcker man ju inte detta fören sambon har lämnat ett spermaprov (som inte ens gör ont i jämförelse med en del av de undersökningar som jag fått göra). Så försök ändå att övertala honom till det.

Svar på tråden 2008 del2