• Nikithea

2008 del2

Hej tjejer!

Nu var det ett tag sen jag var här, så jag har fått läst ikapp en del...
    Även om ingen plussat på sista tiden så verkar det gå framåt för alla. Om inte annat i det övriga livet, utanför bebisverkstan
    Jeskan, va bra att du varit till gyn. Jag tyckte att det var skönt att få igång processen och få göra proverna, så man visste lite mer.
    Wilma, det är en bra inställning. Vi bestämmer helt enkelt att du ska få en liten i februari tycker jag
    Viola, det låter supermysigt med ditt jobb!

Här händer det massor och ingenting.
    Jobbar förfullt på mitt nya konsultjobb, och trivs superbra. Lär mig massa nya saker och ändå är det inte alls stressigt.
    Min syster fick en liten son 26/4 som ska heta Adam. Han var så söt så! Vågade knappt hålla honom, så liten han var.
    Vår husvagn vi köpte förra sommaren, som vi renoverat, är äntligen klar. Så nu är det bara det roliga kvar. Längtar till det är dags att åka bort med den och slappa lite. Den är så grymt snygg nu, för vi har gjort om allt i den!

Men på bäbisfronten går det väldigt segt. Väntar fortfarande på att få komma på kontrastUL. Det måste göras mellan mens och ÄL och de gör det bara på onsdagar och torsdagar. Har man som jag mens lördag till onsdag så har jag bara 3 dagar i månaden på mig. Och det är alltid fullbokat...

Känns så frustrerande, eftersom vi inte hamnar på kö till IVF förens detta är gjort. Så just nu känns det knappt som jag ens kommer plussa 2008, för de kommer väl ha semesterstängt och sånt här framöver också............. suck.

Men jag håller alla mina tummar att de ska få någon avbokning så kanske jag får komma...

Lycka till vänner.
    kram

• Nikithea

Hej hopp!

Det händer en del för alla i tråden verkar det som, även om det inte är nåt +.Va kul Viola att ni ska sätta igång på allvar. Och Jeskan, lika så. Här är det fortfarande nada. Hade förmodligen ÄL i helgen som var, men sambon var borta så det var kört denna gång också. Så jag funderar på att ringa kliniken redan nu och boka tid för VUL. får se...

Ha det bra!

• Nikithea

Hej!

Jeskan; jag ska göra ett kontrastultraljud, så de kan se eventuella sammanväxningar eller ärrbildningar på äggledagna. Jag har gjort en blindtarmsoperation för 10 år sen, med komplikationer, och de är oroliga att det har påverkat. Det är inget vanligt förekommande efter en normal blindtarmsoperation men jag blev opererad 4 gånger, så risken finns. Annars så har vi väl försökt i 2,5 år nu, och vi började utredning i vintras.

Just nu väntar jag på mens, och vi kunde inte få till det precis när vi borde, så jag tror inte att det är nåt denna gång heller. Hade rödaktiga flytningar i helgen som genas fick min fantasi att skena iväg, men egentligen tror jag inte att det är nåt.

Ja, vi har ju i alla fall tur med vädret. Och vi badade förtsa gången i måndags, och vi hade med hundarna. Det var faktiskt riktigt skönt när man kom i och hundarna var så söta när de simmade runt...

Ha det så bra!

• Nikithea

Hej.

Nu har det hänt. 29:e försöket. Helt galet. Fattar ingenting.
    Jag fick ett plus...!

Så glad, men så orolig att nåt ska gå fel. Jag tror inte att jag fattat nåt än. Jag är gravid. Hur galet är inte det!?

Nu hoppas jag att det smittar av sig till er...

Många kramar!

• Nikithea

Hej igen.
    Jag är just nu v4+4. Så det är en lång resa kvar, som jag tror kommer gå jättebra. Men det är helt overkligt fortfarande.

Nu hoppas jag verkligen att jag får sällskap av någon eller några

jag håller tummarna viola att det blir en nykter midsommar...

kram på er alla.

• Nikithea

Hej.
    Ja, hoppas verkligen att ni får glada midsommarbesked...
    Vilka fina tårtor Viola! Tyckte mig se pos. på de senaste bilden du lagt ut, men jag tycker det är lite svårt att se så här, men jag hoppas. Jag tycker att det är lite svårt det här med att räkna efter för enligt mina utrkningar hade jag ÄL på söndagen, men vi hade sex på onsdagen sen inget mer den veckan eftersom det inte fanns möjlighet. Och ändå lyckades vi denna gång. Det känns lite konstigt att de skulle vara så, så kanske jag har längre lutealfas än 14 dagar. Har ju inte använt ÄL stickor på slutet, så jag har ju inte sett om de indikerat på det. Min systers vän har bara 7 dagar lång lutealfas, så man kanske ska vara lite öppen för att det kanske inte stämmer med de tidramar som finns. En bra ursäkt att ha sex hela tiden .

Lycka till iaf. Kramar.

Svar på tråden 2008 del2