• challis77

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Visste inte vart jag skulle lägga detta, valde till sist etik...

Vad skulle hända om Victoria och Daniel fick ett handikappat barn. Jag menar den förstfödda skall ju ta över tronen en vacker dag, men tänk om de får ett barn med adhd, är det ok? Är det ok om barnet har downs? Är det ok om barnet är hörselskadat? Vart går gränsen? Finns det nån gräns?

...eller tänk om Viccan eller Daniel är infertil, får ett adopterat barn ta över tronen? Tror ni de skulle "våga" adoptera ett mörkhyat barn? Varför? Varför inte? Får ett barn som tillkommit genom äggdonation/spermiedonation ta över tronen? Tror ni kungahuset skulle berätta om något sådant inträffade, eller skulle det bli nedtystat?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?
  • grynet80

Vickan får nog göra fostervattensprov, nupp o plupp o alla möjliga tester tidigt i graviditeten för att se att allt ser bra ut.. Tänk vad hemskt om hon blev tvingad till abort!!

Ot, om ingen av kungabarnen får barn, vem blir tronarvinge då?? Jag kan kanske ställa upp?

• Mian1
    grynet80 skrev 2007-12-13 08:55:21 följande:
    Vickan får nog göra fostervattensprov, nupp o plupp o alla möjliga tester tidigt i graviditeten för att se att allt ser bra ut.. Tänk vad hemskt om hon blev tvingad till abort!!Ot, om ingen av kungabarnen får barn, vem blir tronarvinge då?? Jag kan kanske ställa upp?
    Apropå abot var det inte Vickan som på sin konfermation då prästen frågade Mord? Svarade
    -Abort!
    reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Sallisen
    Vickan får nog göra fostervattensprov, nupp o plupp o alla möjliga tester tidigt i graviditeten för att se att allt ser bra ut.. Tänk vad hemskt om hon blev tvingad till abort!!Ot, om ingen av kungabarnen får barn, vem blir tronarvinge då?? Jag kan kanske ställa upp?
    I så fall skulle nog nån av kungens syskon eller syskonbarn få ställa upp. Den som är näst i tronföljden helt enkelt, undrar om det finns nån officiell lista man kan läsa nånstans?
  • Dorian Ertymexx
    Finns nog kusiner, bryllingar eller annat långväga släktigt som kan ta över. Det löser sig nog. Annars importerar de väl en rojalitet, precis som sist. Heh. Mette-Marit som drottning av Sverige. *springer till toaletten för att regurgitera maten*
  • Sallisen
    Dorian Ertymexx skrev 2007-12-13 08:58:19 följande:
    Finns nog kusiner, bryllingar eller annat långväga släktigt som kan ta över. Det löser sig nog. Annars importerar de väl en rojalitet, precis som sist. Heh. Mette-Marit som drottning av Sverige. *springer till toaletten för att regurgitera maten*
    Usch neeej, inte Mette-Marit! Hellre "Prins Pils"!
  • Dorian Ertymexx
    Sallisen skrev 2007-12-13 08:59:19 följande:
    Usch neeej, inte Mette-Marit! Hellre "Prins Pils"!
    Hellre republik. Jag gillar inte att leva i en smygdiktatur.
  • tessa063

Jag är tydligen släkt med Gustav Vasa enligt nån släktforskande släkting. Nån fler?

• Fluffguf
    tessa063 skrev 2007-12-13 09:03:42 följande:
    Jag är tydligen släkt med Gustav Vasa enligt nån släktforskande släkting. Nån fler?
    Jag också! Om 1/5 av sveriges befolkning är det så lär det ju vara fler i tråden, men det är nog inte många som har släktforskat så långt bakåt.
  • birk

tessa063!
    De flesta svenskar härstammar från kungligheter, själv har jag väl ca 9 st tillbaka i tiden. Sverige har alltid varit ett litet land, därför blir det så. Så alla som är inne på famijeliv.se som har svenska förfädrar, eller minst 1 i alla fall, har kungliga förfädrar!

• Sallisen
    tessa063 skrev 2007-12-13 09:03:42 följande:
    Nää, vi är från Finland. Men jag TROR att min pappa hade nån adlig släkting, men det räknas ju inte. Han levde tydligen rövare i det svenska hovet för X antal hundra år sen.
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?