• challis77

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Visste inte vart jag skulle lägga detta, valde till sist etik...

Vad skulle hända om Victoria och Daniel fick ett handikappat barn. Jag menar den förstfödda skall ju ta över tronen en vacker dag, men tänk om de får ett barn med adhd, är det ok? Är det ok om barnet har downs? Är det ok om barnet är hörselskadat? Vart går gränsen? Finns det nån gräns?

...eller tänk om Viccan eller Daniel är infertil, får ett adopterat barn ta över tronen? Tror ni de skulle "våga" adoptera ett mörkhyat barn? Varför? Varför inte? Får ett barn som tillkommit genom äggdonation/spermiedonation ta över tronen? Tror ni kungahuset skulle berätta om något sådant inträffade, eller skulle det bli nedtystat?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?
  • Fluffguf
    Thursday skrev 2007-12-13 18:22:37 följande:
    Alltså, jag fattar ju att du kanske inte menade så, men du inser att du just påstod att folk skulla skaffa barn med Down's syndrom som gulliga accessoarer om kronprinsessan gjorde det...?
    Jag tyckte också att det lät lite så, som att DS skulle bli inne. Men visst, jag tror också att det hade gett folk en mer positiv syn på handikappade, för det kan ju drabba vem som helst, även prinsessor!
  • Lefo
    Alltså, jag fattar ju att du kanske inte menade så, men du inser att du just påstod att folk skulla skaffa barn med Down's syndrom som gulliga accessoarer om kronprinsessan gjorde det...?
    Kanske inte menar. Tror du inte på vad jag skriver?
    Fluffguf skrev 2007-12-13 18:25:57 följande:
    Jag tyckte också att det lät lite så, som att DS skulle bli inne. Men visst, jag tror också att det hade gett folk en mer positiv syn på handikappade, för det kan ju drabba vem som helst, även prinsessor!
    INNE har jag inte heller skrivet.

Nu avslutar jag mitt skrivande i denna tråd.
  • challis77

Idispidis, riktigt så skrev jag väl inte eller hur? Och att det skulle bli Inne med handikapp tror jag inte, däremor att det skulle bli mer acceptabelt i samhället.

• Lefo
    Kanske inte menar. Tror du inte på vad jag skriver?

Ber om ursäkt jag läste fel och trodde det var mig du svarade.

/Lena

• Marie Antoinette
    fruis skrev 2007-12-13 15:24:56 följande:
    Marie Antoinette skrev 2007-12-13 13:55:30 följande: Låter nästan som en plan Jag har avrit stark monarkist tills jag helt plötsligt en dag insåg att jag faktiskt är beredd att skriota monarkin. Det är stabilt för ett land att ha monarki men det är sjukt att kungafamiljen blir som fångar som inte får leva sina liv som de vill (åtminstone inte öppet). Dör kungahuset ut tycker jag inte att man ska ersätta med en ny släkt.
    Ha ha, det var det absolut inte. Jag heter ju Marie Antoinette for Gods sakeSkrattande

Angående det där med tvillingar fungerar ju först ut, först in på tronen OM det är en vaginal förlossning. Fast vad händer om det är kejsarsnitt, får läkaren välja tronarvinge då? Fundersam
  • challis77

Marie A.... -ja, den var klurig

• Lefo
    Marie Antoinette skrev 2007-12-13 19:07:12 följande:
    Ha ha, det var det absolut inte. Jag heter ju Marie Antoinette for Gods sakeAngående det där med tvillingar fungerar ju först ut, först in på tronen OM det är en vaginal förlossning. Fast vad händer om det är kejsarsnitt, får läkaren välja tronarvinge då?
    Men man tar ut den som ligger längst ner fast det är kejsarsnitt.
  • Marie Antoinette

Aha ok, tackar för den upplysningen. Har ingen koll på varken kejsarsnitt eller tvillingförlossningar.

• Thursday
    Lefo skrev 2007-12-13 19:59:02 följande:
    Men man tar ut den som ligger längst ner fast det är kejsarsnitt.
    Det gör man väl inte? Mina kusiner pratar alltid om det där, att den som egentligen skulle ha blivit äldste blev yngst när det blev akut snitt?
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?