• challis77

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Visste inte vart jag skulle lägga detta, valde till sist etik...

Vad skulle hända om Victoria och Daniel fick ett handikappat barn. Jag menar den förstfödda skall ju ta över tronen en vacker dag, men tänk om de får ett barn med adhd, är det ok? Är det ok om barnet har downs? Är det ok om barnet är hörselskadat? Vart går gränsen? Finns det nån gräns?

...eller tänk om Viccan eller Daniel är infertil, får ett adopterat barn ta över tronen? Tror ni de skulle "våga" adoptera ett mörkhyat barn? Varför? Varför inte? Får ett barn som tillkommit genom äggdonation/spermiedonation ta över tronen? Tror ni kungahuset skulle berätta om något sådant inträffade, eller skulle det bli nedtystat?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?
  • Ex ungue leonem
    ming skrev 2007-12-15 21:28:16 följande:
    Förutom att alla vi betalar appanaget på X antal miljonrer.
    Nu var väl frågan inte om apanaget.Utan om kronprinsessans ev barn??
    På klon känner man lejonet
  • ming
    Ex ungue leonem skrev 2007-12-15 21:52:24 följande:
    Nu var väl frågan inte om apanaget.Utan om kronprinsessans ev barn??
    Jag svarade ju bara ditt inlägg om att du inte har något med dem att göra.
    Förutom det jag skrev så är ju de även representanter för alla oss som bor i Sverige, det kanske du inte har tänkt på?
  • Ex ungue leonem
    ming skrev 2007-12-15 22:05:25 följande:
    Jag svarade ju bara ditt inlägg om att du inte har något med dem att göra.Förutom det jag skrev så är ju de även representanter för alla oss som bor i Sverige, det kanske du inte har tänkt på?
    Vad handlade tråden om ? Jo om Vad skulle hända om kronprinsessan ev fick ett handikappat barn.
  • ming
    Ex ungue leonem skrev 2007-12-15 22:07:35 följande:
    Vad handlade tråden om ? Jo om Vad skulle hända om kronprinsessan ev fick ett handikappat barn.
    Ja, och som jag sa, så svarade jag enbart på ditt inlägg. Vad är problemet?
  • Ex ungue leonem
    ming skrev 2007-12-15 22:10:35 följande:
    Ja, och som jag sa, så svarade jag enbart på ditt inlägg. Vad är problemet?
    ja vad är det som tynger dig?
  • Hjartesjalen

& varfor spara ut?? Tror inte svenska folket skulle stodja en kung som begar ett kraftigt brott, sa jo, jag tror han skulle forsvinna fran tronen kvickt! Oavsett vad lagen dar sager.

• palmblad

När det gäller kungabarn får inte adopterade överta tronen.

IVF är okej. Tror inte ägg- eller spermadonation skulle godkännas. I kungahuset ska det vara blodsband.

Adhd skulle troligen inte vara nåt större problem. Alla i kungahuset utom drottningen har ju dyslexi o inte den enklaste för alla.

• palmblad

Eftersom man går ut med kunga-graviditeter tidigt, tror jag inte de för abort.
    En tidigare holländsk drottning hade röda hund under graviditet o fick ett blint barn, dock inte tronföljaren.

• Linda1976

Såhär tror jag: Den dag Victoria blir gravid så tar de alla tester som är möjliga, och skulle nåt avvika från det normala som blir det abort ögona böj.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • palmblad

Eftersom kungliga graviditeter läcks ut så fort grav. är ett faktum, vet alla om det och hur blir det om hovet plötsligt förkunnar att en abort ska ske? Victoria har inte så många år på sig att få barn heller. Eller ljuger man och kallar det missfall?

Linda1976 skrev 2007-12-16 14:50:29 följande:
    Såhär tror jag: Den dag Victoria blir gravid så tar de alla tester som är möjliga, och skulle nåt avvika från det normala som blir det abort ögona böj.
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?