Inlägg från: Sallisen |Visa alla inlägg
  • Sallisen

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Jag skulle tro att tronen går till nästa barn i så fall. Tronföljaren ska ju representera Sverige på ett antal olika sätt och måste vara flexibel, kunna en massa saker och kunna umgås med vem som helst.

• Sallisen
    grynet80 skrev 2007-12-13 08:55:21 följande:
    Vickan får nog göra fostervattensprov, nupp o plupp o alla möjliga tester tidigt i graviditeten för att se att allt ser bra ut.. Tänk vad hemskt om hon blev tvingad till abort!!Ot, om ingen av kungabarnen får barn, vem blir tronarvinge då?? Jag kan kanske ställa upp?
    I så fall skulle nog nån av kungens syskon eller syskonbarn få ställa upp. Den som är näst i tronföljden helt enkelt, undrar om det finns nån officiell lista man kan läsa nånstans?
  • Sallisen
    Dorian Ertymexx skrev 2007-12-13 08:58:19 följande:
    Finns nog kusiner, bryllingar eller annat långväga släktigt som kan ta över. Det löser sig nog. Annars importerar de väl en rojalitet, precis som sist. Heh. Mette-Marit som drottning av Sverige. *springer till toaletten för att regurgitera maten*
    Usch neeej, inte Mette-Marit! Hellre "Prins Pils"!
  • Sallisen
    tessa063 skrev 2007-12-13 09:03:42 följande:
    Jag är tydligen släkt med Gustav Vasa enligt nån släktforskande släkting. Nån fler?
    Nää, vi är från Finland. Men jag TROR att min pappa hade nån adlig släkting, men det räknas ju inte. Han levde tydligen rövare i det svenska hovet för X antal hundra år sen.
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?