• challis77

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Visste inte vart jag skulle lägga detta, valde till sist etik...

Vad skulle hända om Victoria och Daniel fick ett handikappat barn. Jag menar den förstfödda skall ju ta över tronen en vacker dag, men tänk om de får ett barn med adhd, är det ok? Är det ok om barnet har downs? Är det ok om barnet är hörselskadat? Vart går gränsen? Finns det nån gräns?

...eller tänk om Viccan eller Daniel är infertil, får ett adopterat barn ta över tronen? Tror ni de skulle "våga" adoptera ett mörkhyat barn? Varför? Varför inte? Får ett barn som tillkommit genom äggdonation/spermiedonation ta över tronen? Tror ni kungahuset skulle berätta om något sådant inträffade, eller skulle det bli nedtystat?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?
  • Henrik31

Du vet väl hur du kan se om du har vallonblod i dig?
    Kolla på armen om du har ett extra armveck precis under det riktiga armvecket.
    en glad skrev 2007-12-13 12:33:33 följande:

Dorian - minst lika många svenskar som är släkt med gustav vasa är sjunde generationens blattar (för att använda ditt uttryck) nämligen alla vi som härstammar från vallonerna!
  • en glad

Dorian - minst lika många svenskar som är släkt med gustav vasa är sjunde generationens blattar (för att använda ditt uttryck) nämligen alla vi som härstammar från vallonerna!

• stjärnströssel

om dom adopterar så kommer han el hon få ta över ..om hon/han har handikap beror  det nog på hur pass allvarligt det är.

det är en ära att ha barn!
  • ming

Jag hoppas att vi avskaffar monarkin snart slipper man också fundera på såna här frågor.

• AnneSophie
    Henrik31 skrev 2007-12-13 12:37:56 följande:
    Du vet väl hur du kan se om du har vallonblod i dig? Kolla på armen om du har ett extra armveck precis under det riktiga armvecket.
    Que?
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Henrik31

Armvecket. Om du kollar nedanför armvecket vid underarmen och har en linje där så har du vallonblod i dig.
    Det är en gammal skröna eller så.

AnneSophie skrev 2007-12-13 13:02:00 följande:
    Que?
  • ming

Jag tror för den delen att det vore mer skandal om hon fick en ful unge än en handikappad. Då skulle det inte bli så roligt för skvallertidningarna att den fula ungen är hetast på Nobelfesten och är en inneprins/essa med koll på mode.

• ming
    Henrik31 skrev 2007-12-13 13:03:10 följande:
    Armvecket. Om du kollar nedanför armvecket vid underarmen och har en linje där så har du vallonblod i dig. Det är en gammal skröna eller så.
    Haha, jag har faktiskt en liten, liten linje nu när jag tittar, och det finns rykten om att jag ska ha lite vallon i mig från långt bak.
  • listo
    Henrik31 skrev 2007-12-13 13:03:10 följande:
    Armvecket. Om du kollar nedanför armvecket vid underarmen och har en linje där så har du vallonblod i dig. Det är en gammal skröna eller så.
    Antingen skröna eller så är inte min pappa min pappa...
    Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Henrik31

Det kan vara på din mors sida.

listoplisto skrev 2007-12-13 13:05:57 följande:
    Antingen skröna eller så är inte min pappa min pappa...
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?