Inlägg från: ming |Visa alla inlägg
  • ming

Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?

Jag hoppas att vi avskaffar monarkin snart slipper man också fundera på såna här frågor.

• ming

Jag tror för den delen att det vore mer skandal om hon fick en ful unge än en handikappad. Då skulle det inte bli så roligt för skvallertidningarna att den fula ungen är hetast på Nobelfesten och är en inneprins/essa med koll på mode.

• ming
    Henrik31 skrev 2007-12-13 13:03:10 följande:
    Armvecket. Om du kollar nedanför armvecket vid underarmen och har en linje där så har du vallonblod i dig. Det är en gammal skröna eller så.
    Haha, jag har faktiskt en liten, liten linje nu när jag tittar, och det finns rykten om att jag ska ha lite vallon i mig från långt bak.
  • ming
    Marie Antoinette skrev 2007-12-13 13:44:22 följande:
    Jovisst men hela familjen uppträder ju tillsammans på olika platser, även om de inte reser dit i samlad trupp.
    Exakt! Tänk om den här mannen som kom in på Nobelfesten hade varit psykiskt sjuk och planerade att mörda hela kungafamiljen. Kom han in utan biljett så lär han kunnat smuggla in nån sprängladdning, och PANG så är hela kungafamiljen död.
  • ming
    Marie Antoinette skrev 2007-12-13 14:09:03 följande:
    Ja, men det är ju det som är det intressanta. Skulle Sverige skrota monarkin då eller skulle det väljas en ny kung eller drottning? DET är intressant tycker jag.
    Skrota, hoppas jag.
    fozzie skrev 2007-12-13 14:18:48 följande:
    hovet föredrar nog abort före en utvecklingsstörd kung tror jag även om det är förkastligt att abortera handikappade
    Ja, fast de skulle nog aldrig gå ut offentligt med det.
    Rabies skrev 2007-12-13 14:23:39 följande:
    Successionsordningen säger väl inget om att tronarvingen måste vara det först födda barnet, eller ens att det måste vara ett av kungens barn? Det enda den säger är väl att det först födda barnet står först i tur, och sen rabblar den upp ordningen för tronföljd vilket lika gärna skulle kunna innebära att kungens kusin ärver tronen.Ett utvecklingsstört barn skulle inte få ärva tronen av ganska uppenbara skäl, och även om det inte aborterades skulle det antagligen adopteras bort eller helt enkelt omyndigförklaras, och då skulle det inte kunna ärva tronen.Så, det var väl inte så komplicerat?
    Successionslagen säger att det bara finns tre tronarvingar, just nu. Kronprinsessan Victoria, i första hand, prins Carl Philip i andra hand, och prinsessan Madeleine i tredje hand.
  • ming
    Thursday skrev 2007-12-13 14:33:34 följande:
    § 4. Såsom 2 § i 1809 års regeringsform uttryckligen stadgar, attKonung alltid skall vara av den rena evangeliska läran, sådan som den,uti den oförändrade Augsburgiska bekännelsen, samt Uppsala mötesbeslut av år 1593, antagen och förklarad är, sålunda skola ock prinsaroch prinsessor av det kungl. huset uppfödas i samma lära och inomriket. Den av kungl. familjen som ej sig till samma lära bekänner,vare från all successionsrätt utesluten. Lag (1979:935).
    Alltså OT nu, men WTF???? Måste tronarvingarna vara kristna??? Fuck! Tordde att vi hade religionsfrihet i Sverige, och den lagen bör fortare än fortast avskaffas!
  • ming
    Luddvar skrev 2007-12-13 14:38:55 följande:
    Carl-Philip var inte med på Nobelfesten. Är de någonsin på samma ställe allihop egentligen?
    Tittade du på Nobelfesten? Han var ju med.
  • ming

OT igen, men Carl Philip är såååå lik Orlando Bloom och har blivit riktigt snygg!

• ming
    presens konjunktiv skrev 2007-12-13 14:45:14 följande:
    Nej, det måste de inte, men om de inte är kristna (närmare bestämt lutheraner och följer den augsburgska trosbekännelsen) så förlorar de rätten till tronen.
    Oj, jag menade det.
    Alltså, för att kunna fortsätta vara tronarvingar så måste de alltså vara kristna. Helt sjukt i dagens Sverige! Tänk om bankerna sa att endast kristna får jobb hos dem, det skulle inte vara populärt eller ens lagligt. För trots allt så är ju detta ett jobb.
    Luddvar skrev 2007-12-13 14:44:39 följande:
    Nej, tittade inte he he. Har bara sett bilderna i Expressen men där var han inte med men han var väl inte intressant eftersom han inte bär klänning. Nobel-pajasar. Okej, då föll den teorin då.
    Ja, det är bara kvinnornas klänningar som är intressanta tydligen. Har man sett en frack har man ju sett alla.
Svar på tråden Vad skulle hända om kronprinsessan får ett handikappat barn?