• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Chana

teek taak skrev 2007-11-01 20:49:21 följande:

Jag fick inte svar på min fråga. Igen:Förklara hur du i den ena sidan hävdar att folket svälter och samtidigt köper bättre varot från israel?
    där fôr att den paletsinaks regeringen ger inte pengar till folket
  • Chana

teek taak skrev 2007-11-01 20:51:20 följande:

Tidigare i tråden hävdades det också att det är mkt självmordsbombare och jag bett om källa och fick en liten lista där det står att det var 4 fall under 2006. Är 4 fall mycket?
    jag har folk pâ plats som tar dageligen sjâlvmordsbombara innan dom hinner komma ôver grânen tyvârr har jag inga namn att uppge.
  • teek taak
    Chana skrev 2007-11-01 20:55:08 följande:
    teek taak skrev 2007-11-01 20:46:41 följande:
    ^nejjag slutar inte med det fôr det âr det som âr hela grejen den palestinska regeringen mâste satsa mer pâ sitt folk och dess standard puntk slut det mâste väl ändâ du med tycka
    Jag kommenterade ditt inlägg där du skriver till mig att jag ska sluta skriva om israels rasism och terrorism som jag sedan svarade med att om man gör så så betyder det att erkänna "israel har rätt därför förtjänar palestinierna det de lider av idag av israel". Vilket jag och de israelmotståndarna som skriver här inte kommer att göra.
  • teek taak
    Chana skrev 2007-11-01 20:57:28 följande:
    teek taak skrev 2007-11-01 20:49:21 följande:
    där fôr att den paletsinaks regeringen ger inte pengar till folket
    Menar du det är ett samarbete mellan israel och oalestinska regeringen att låt palestinier svälta?
  • Halal

Chana

''Men herregud folket lever under svält alltsâ ger inte den palestinska regerigen folket bidragen''

Du har fortfarande inte visat något källa som stödjer det.

Palestinierna är innanför EN MUR! De är kontrollerade, de får ibland inte ta sig till sjukhuset för israelerna stoppar dem i vägspärrar. De kan inte alltid hitta en stig att ta sig fram på, utan får trava runt i ruiner.

Det är inte palestinerna som ger dom ruinerna, vägspärrarnas om hindrar en del att ta sig till sina arbete.

Och du är undrar varför palestinierna har det svårt?

Sätt dig innanför en mur, försök att ta dig till sjuhuset när du är sjuk, att ta dig till arbetet, kanske du inte kan varken tvätta dig eller få nåt i magen före du går ut genom dörren för att israelserna stängt av vattnet.

Testa - bara i tanken. Jag tycker det är horribelt. Hur är det inte då i verkligheten? Skulle du kunna LEVA så? Jag kan stå ut med mycket men jag har mycket svårt att föreställa mig att jag skulle fixa det.

• teek taak
    Chana skrev 2007-11-01 20:58:42 följande:
    teek taak skrev 2007-11-01 20:51:20 följande:
    jag har folk pâ plats som tar dageligen sjâlvmordsbombara innan dom hinner komma ôver grânen tyvârr har jag inga namn att uppge.
    Du behöver inte ange namn men källa som styrker detta är bra att du lägger fram.
  • Halal

Chana

''Ja men om den paelstinska regeringen kunde ge det palestinska folket pengar och bidrag istället fôr att kôpa vapen och kriga sâ skulle dom ju kunna kôra pâ dom bra vägarna osv...''

Innanför muren då eller?

• Chana

tyvärr mâste jag sluta diskussionen nu fôr jag har massor att gôra.
    **********************LÄNGE LEVE ISRAEL*************************

• teek taak

Chana

Hur förklarar du den motsägelse i dina inlägg att ett fattigt folk som svälter köper BÄTTRE varor från israel?

• Chana

teek taak skrev 2007-11-01 21:04:20 följande:

ChanaHur förklarar du den motsägelse i dina inlägg att ett fattigt folk som svälter köper BÄTTRE varor från israel?
    jag tar detta som sista inläg dâ jag har massor att gôra nu.
    Om den palestinsak regeringen gav det palsestinsak folket mer pengar och hjâlpte dom sâ skulle dom kunna kôpa mer bra israeliska varor vilket jag vet att dom vill. Sâ sluta skriv bojkotta israel fôr du hjâlper inte palestineran sâ.

Ha en trevlig kvâll hej
Svar på tråden Israel/Palestina