teek taak skrev 2007-11-01 20:23:21 följande:
En israelkramare skrev i tråden att bidstånds pengarna går till vapen, dvs köpa vapen för att kriga mot israel. Jag har bojkottat israel så länge jag minns och sprider detta bland de jag känner och nu är vi många som sprider detta tills israel lägger ner sin etniska rensningen och rasism på palestinier.
Du kanske menade mig? Jag, liksom Amnesty International, står fortfarande fast vid att araberna i Gaza och på Västbanken satsar en omåttligt stor andel på att köpa vapen och att avlöna beväpnade styrkor, som även brukar roa sig med att skjuta på varandra.
Är det sådant våra biståndspengar (skattemedel från hårt arbetande västerlänningar) ska gå till?
Vi kan ta ett annat exempel på ett folk som gått från förtryck till frihet och välstånd: Estländarna. Varför kan inte "palestinierna" skapa sig samma välstånd som esterna? Israelerna lämnade ju efter sig massor av växthus och en industriby. Båda dessa slog araberna sönder, och nu vill de att västvärlden ska bekosta en ny industriby. Otacksamt folk.