• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Halal

Chana

Du har inte bemött NÅGOT av det jag skrev så då finns det inget att diskutera i nuläget.

• snöstjärna71
    Chana skrev 2007-11-01 19:37:18 följande:
    Hej halalSom jag skrev tidigare sâ tar hela paletinerans regering alla bidrag och pengar och ger inte ett uns till folket, därav all fattigdom.
    Vad har du för belägg för det påståendet? Korruption förekommer, men att alla bidrag skulle försvinna ner i regeringens privata fickor tror jag inte ett smack på.
  • teek taak

Chana

"Lyckligvis sâ har palestineran matvaror och andra bâttre varor att kôpa i israel."

Fast i samma inlägg kan man läsa följaden:

"Som jag skrev tidigare sâ tar hela paletinerans regering alla bidrag och pengar och ger inte ett uns till folket, därav all fattigdom"

Hur kan ett fattigt folk inhandla "bättre" varor från israel?

• Chana
    älskarlivet81 skrev 2007-11-01 19:42:53 följande:
    chana:Men fortfarande, vet du vad muren kostar?? Det finns fattigdom även bland israelerna..Palestinierna är framför allt fattiga för att detinte finns några jobb och det blir så mycket problem om de ska försöka jobba inne i Israel...
    det finns inga jobb till paelstineran fôr att regeringen behâllt bidrag och pengarna sjâlva ganska sjukt tycler jag.
  • Chana
    snöstjärna71 skrev 2007-11-01 19:55:00 följande:
    Vad har du för belägg för det påståendet? Korruption förekommer, men att alla bidrag skulle försvinna ner i regeringens privata fickor tror jag inte ett smack på.
    du avgör sjâlv vad du tror pâ eller inte tror pâ det kan jag inte gôra nâgot ât.
  • älskarlivet81

chana: Tyvärr håller jag inte emd dig där.. Nog för jag set tpalestiniernas situation, men det har inget med regeringen att göra, inte enbart i alla fall..

• Halal

Chana

\\det finns inga jobb till paelstineran fôr att regeringen behâllt bidrag och pengarna sjâlva ganska sjukt tycler jag.\\

Kan du styrka detta från en mer trovädig källa än dina egna ord?

• Chana
    älskarlivet81 skrev 2007-11-01 20:10:54 följande:
    chana: Tyvärr håller jag inte emd dig där.. Nog för jag set tpalestiniernas situation, men det har inget med regeringen att göra, inte enbart i alla fall..
    jag kan respektera att du inte vill hâlla med mig du gôr som du vill. jag vet att jag har rätt och det vet palestineran ocksâ.

du skriver inte enbart iallafall... kan du utveckla det lite
  • Halal

Chana

Varför kallar du Teek Taak för 'lilla vännen'?

• Chana
    Halal skrev 2007-11-01 20:11:29 följande:
    Chana\\det finns inga jobb till paelstineran fôr att regeringen behâllt bidrag och pengarna sjâlva ganska sjukt tycler jag.\\Kan du styrka detta från en mer trovädig källa än dina egna ord?
    jag sâger bara du fâr tro pâ vad du vill, jag vet att det âr sâ och det vet alla bara att dom inte vill erkänna det.
Svar på tråden Israel/Palestina