DaCiss skrev 2007-11-01 16:16:36 följande:
vilket inlägg tänkte du på? I ett inlägg såg jag ingen fråga utan mest hur du uttryckte dig själv och i ett annat svarade jag att jag har gjort valet att hålla mig utanför för jag ser inget annat val att göra. Jag vill inte hålla på palestinier då de mördat oskyldiga mänskor, jag vill inte hålla på israeler då de gjort detsamma. Jag vill inte bojkotta ett land eftersom det även påverkar oskyldiga mänskor.Vad mer skall jag svara på?
I inlägg #760 ställer jag en direkt fråga till dig.
Så man kan inte bojkotta en land eftersom det påverkar oskyldiga? Så istället ska man låta ockupationsregeringen i Israel fortsätta med sin systematiska utrensning av palestinierna? För att några oskyldiga drabbas? Jag kan upplysa dig om att det är MÅNGA fler oskyldiga palestinier som lider till följd av israels politik än vad "de israeliska barnen" skulle göra av en bojkott. Om du besatt förmågan att dra historiska paralleller skulle du se att det var exakt vad som gjordes mot Sydafrika. Har du hört någon säga "vi borde inte ha gjort det, för det drabbade oskyldiga"? Nej, man inser att det var en nödvändighet för att få till en förändringen (vilket man också lyckades med).