• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • teek taak

Jag tycker snöstjärna71 kommer med en jätte bra analys av läget från olika synvinklar. Mycket bra!

• Halal

Teek Taak

Tack för välkomnande!

Jepp det var gode poänger där...

• snöstjärna71

Appropå solskenshistorier....

www.maannews.net/en/index.php&ID=26058

Det hör väl bara till reglerna för hur man ska uppföra sig i internationell politik, men jag tycker det ser lite sött ut när farbröderna är så här omtänksamma om varandra

• teek taak
    snöstjärna71 skrev 2007-10-31 11:54:34 följande:
    Appropå solskenshistorier....www.maannews.net/en/index.php hör väl bara till reglerna för hur man ska uppföra sig i internationell politik, men jag tycker det ser lite sött ut när farbröderna är så här omtänksamma om varandra
    Visst var det det Skillnaden är dock att Olmert tänker på sitt folks bästa medan Fayyad tänker på sin ficka En eloge till Olmert måste jag ge.
  • Halal

Försöker vara diplomatisk som det så fint heter - en ros till mig!

Svar på tråden Israel/Palestina