• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • teek taak

Fula Fisken skrev 2007-10-29 01:02:07 följande:

teek taak skrev 2007-10-29 01:00:48 följande:
    Israel är ett land som tillhör Guds folk som består av israliter och judar.
    Enligt bibeln? Den tror jag inte ett dyft på.
  • bez

teek taak skrev 2007-10-29 01:02:15 följande:

Ärligt talat så förstår jag fortfarande inte vad du menar. Det är kanske lika bra. Nu ska jag stänka av min burk.Godnatt bez
    Cool. Jag har TID att kivas
  • ressiwresseB

Kan du svara på min fråga?

*Men citera mig teek taak.... ange källan. Var har jag skrivit ett ord om/skrikit efter censur?*

• ressiwresseB

Ingen överraskning. Hon kunde inte svara på min fråga.

Oh well. Det var inte oförväntat då jag skriv aldrig någonting om censur.

• bez

Lika bra att inte leka helig då man inte är det... hmm

• bez

"Jag kan för mitt liv fortfarande inte förstå hur en diskussion här ska kunna hjälpa de stackars människor som ska dö i alla dessa krig och oenigheter. Det måste väl alla vara eniga i, att det är fruktansvärt."

Det är fruktansvärt att vi ska dö för någonting vi inte ens valt. Allt börjar i tanken och detta är det bästa sättet att göra det man kan till man inte kan som människa i dessa tider.

• bez

Fula Fisken skrev 2007-10-29 01:21:23 följande:

Det står om teckan som ska visa sig den "sista tiden". Men det är ingen som vet hur länge den sista tiden är.Handlar mycke om oroligheter världen över och om naturkatastroferna ska bli fler o ske oftare.. O det kan man ju faktiskt säga att det blivit med tanke på växthuseffekten osv..
    Som jag förstår det (använder nu ordet antikrist i brist på annat) är ju antikrist redan här. Vad menas med den yttersta dagen eller vad det kallas ?
  • Fula Fisken
    bez skrev 2007-10-29 01:23:02 följande:
    Fula Fisken skrev 2007-10-29 01:21:23 följande:Som jag förstår det (använder nu ordet antikrist i brist på annat) är ju antikrist redan här. Vad menas med den yttersta dagen eller vad det kallas ?
    Min tolkning av antikrist är djävulen. O ja, han finns ibland oss i allt ont som sker i världen.
    Den yttersta dagen ska Jesus återvända o ta med sig sitt folk..
  • bez

Fula Fisken skrev 2007-10-29 01:25:27 följande:

Min tolkning av antikrist är djävulen. O ja, han finns ibland oss i allt ont som sker i världen.Den yttersta dagen ska Jesus återvända o ta med sig sitt folk..
    Aha ok... tack
  • ressiwresseB

teek taak, kan du vara hygglig och svara på min fråga?

*Men citera mig teek taak.... ange källan. Var har jag skrivit ett ord om/skrikit efter censur?*

Svar på tråden Israel/Palestina