• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Chana

teek taak skrev 2007-11-01 20:14:19 följande:

Hur visste du att de ens har? Idag finns tusentals familjer som sitter utan mat, medicin, vatten och el.
    jag kânner mânga personer pâ plats i israel som kämpar fôr freden och bâda parter. det lilla palestinerna har kan dom köpa israeliska varor som Är av bâttre kvalitet och sâ sitter du här med listor om att bojkotta israel. Vad skulle palestinerna gôra dâ? Jag sâger bara tânk om.
  • Chana

Fâr jâg frâga er som vill bojotta israel osv...hur kan det komma att den palestinska regeringen inte hjÄlper det palestinska folket fôr dom fâr massor med bidrag sâ dom skulle kunna hjälpa folket??? tânk om dâ ni hâller pâ att skriva bojkotta israel om ni skriver det sâ hjÄlper ni absolut inte palestinerna

• Chana
    Halal skrev 2007-11-01 20:12:39 följande:
    ChanaVarför kallar du Teek Taak för 'lilla vännen'?
    dârfôr att jag tycker det Är lite vänligt men jag kanske har fel
  • teek taak
    Chana skrev 2007-11-01 20:18:41 följande:
    teek taak skrev 2007-11-01 20:14:19 följande:
    jag kânner mânga personer pâ plats i israel som kämpar fôr freden och bâda parter. det lilla palestinerna har kan dom köpa israeliska varor som Är av bâttre kvalitet och sâ sitter du här med listor om att bojkotta israel. Vad skulle palestinerna gôra dâ? Jag sâger bara tânk om.
    OK så du har ingen tillförlitlig källa att lägga fram som jag ser det, utan dina argument bygger du på vad några bekanta du känner. Ändå ser jag en emotsägelse i dina inlägg när du i ena sidan hävdar att palestinierna lever i fattigdom, har inga jobb etc och i den andra sidan skriver att de köper bättre varor från israel.
  • bez

teek taak skrev 2007-11-01 19:15:00 följande:

Free Spirit skrev 2007-11-01 18:06:44 följande:Det är faktiskt inte bara han som har det lite svårt att förstå norska. Vi har varit fler som bad om hjölp för att få översättning.
    Och det är alla glada för ?
  • Chana

teek taak skrev 2007-11-01 20:21:12 följande:

OK så du har ingen tillförlitlig källa att lägga fram som jag ser det, utan dina argument bygger du på vad några bekanta du känner. Ändå ser jag en emotsägelse i dina inlägg när du i ena sidan hävdar att palestinierna lever i fattigdom, har inga jobb etc och i den andra sidan skriver att de köper bättre varor från israel.
    jag sâger ju hela tiden att jag kânner folk som är pâ plats och att det âr sâ ser du inte det sjâlv. Tycker inte du det är konstigt att det palestinska folket svälter och den palestinska regeringe inte gôr nâgot ât det?
  • teek taak
    Chana skrev 2007-11-01 20:20:29 följande:
    Fâr jâg frâga er som vill bojotta israel osv...hur kan det komma att den palestinska regeringen inte hjÄlper det palestinska folket fôr dom fâr massor med bidrag sâ dom skulle kunna hjälpa folket??? tânk om dâ ni hâller pâ att skriva bojkotta israel om ni skriver det sâ hjÄlper ni absolut inte palestinerna
    En israelkramare skrev i tråden att bidstånds pengarna går till vapen, dvs köpa vapen för att kriga mot israel.

Jag har bojkottat israel så länge jag minns och sprider detta bland de jag känner och nu är vi många som sprider detta tills israel lägger ner sin etniska rensningen och rasism på palestinier.
  • Chana

teek taak skrev 2007-11-01 20:23:21 följande:

En israelkramare skrev i tråden att bidstånds pengarna går till vapen, dvs köpa vapen för att kriga mot israel. Jag har bojkottat israel så länge jag minns och sprider detta bland de jag känner och nu är vi många som sprider detta tills israel lägger ner sin etniska rensningen och rasism på palestinier.
    DU SVARADE INTE PÂ MIN FRÂGA HÄR?
  • teek taak
    Chana skrev 2007-11-01 20:23:04 följande:
    teek taak skrev 2007-11-01 20:21:12 följande:
    jag sâger ju hela tiden att jag kânner folk som är pâ plats och att det âr sâ ser du inte det sjâlv. Tycker inte du det är konstigt att det palestinska folket svälter och den palestinska regeringe inte gôr nâgot ât det?
    Jag känner också fler som är på plats. Fler som lider under den israelska ockupationen som utövar rasism och diskriminering av det palestinska folket. Nej inte konstigt alls, jag skrev innan att den palestinska regeringen är bara en leksak i israels händer så när israel låter Gaza utan mat, vatten, vård och el är väl inte konstigt av en ockupationmakt?
  • teek taak

chana

"du svarade inte pâ min frâga här?"

du fick svar på det.

Svar på tråden Israel/Palestina