Velour skrev 2007-11-02 10:34:48 följande:
Vad tragisktIbland vill man bara ställa sig upp och bara skrika: NU FÅR DET FAN VARA NOG!!!Likväl som den palestinska regeringen fullständigt skiter i sin befolkning, likväl skiter zionisterna i sin! VARFÖR måste oskyldiga lida??Jag kan inte fatta att speciellt BARN utsätts för en sådan verklighet. Ett sånt vedervärdigt liv.Jag ser min egen son framför mig och blir alldeles förstörd av bilderna jag ser i mitt huvud om VI skulle befinna oss i dessa situationer.Nä, jag tar tillbaka allt jag sa om bojkottning. Jag tänker inte ha en massa lidande, oskyldiga människor på mitt samvete när jag sitter trygg i min soffa, har tillräckligt med mat och pengar och leker och skrattar med min son.
De barn som verkligen lider idag är de palestinska barnen. Det är dessa barn vi har på vårt samvete när vi sitter trygga i våra soffor och har tillräckligt med mat och pengar. Det är de barnen som får fortsätta att lida om vi inte gör något. Igår hörde jag den svenske Röda Kors chefen på radio. Han berättade om de oerhörda svårigheter muren innebär för palestinierna. Bland annat är det allt fler barn som föds vid vägspärrar för att deras mödrar inte blir genomsläppta i tid för att hinna till sjukhus.
Som synes är det militären, ockupationen, bosättningarna och muren som verka vara en av orsakerna till att andelen fattiga israeler ökar. Med andra ord borde alltså en lyckad bojkott av Israel, som får Israel att sluta med bosättningar, mur osv kunna leda till förbättringar även för de fattiga israelerna för då kan ju pengarna användas till bättre saker än nu.
Jag tror inte det är realistiskt egentligen att en bojkott av Israel skulle bli så allomfattande att den verkligen påverkade vardagen för fattiga israeler. Av nån anledning var det enklare för enskilda och regeringar att se Sydafrika som den apartheidstat det var än det är för enskilda och regeringar att se Israel som den apartheidstat det är. Av nån anledning kan Israel bryta mot hur många FN-resolutioner och internationella lagar som helst utan att det får några följder för Israel.