Inlägg från: Chana |Visa alla inlägg
  • Chana

Israel/Palestina

Hej!
    Jag säger bara suck och stön och pust.
    Israel har alltid och kommer alltid att vara judarnas land så är det bara!!! Judarna har endast det landet och inget annat kolla vilka som har grannländerna att frossa sig i.

Nu kan jag ju tillägga att jag känner både palestiner och israeler som kämpar i israel för att leva i fred med varandra, så sitter ni här och skriver patetiska inlägg som omöjligör detta, suck igen.

Ni (som förmodligen inte ens bor där) samt inte riktigt känner till läget på allvar ni gör bara bort er sluta diskutera detta för ni kommer ingen vart.

Lägg istället ner lika mycket enegi som ni göra här för att försöka skapa fred där. Det ni ser i tv eller hör pâ radio är bara oftast så fel som det kan bli orättvist för båda parter. Folket pâ plats som vill ha fred lider av detta tex att ni sitter och spekulerar så lägg av.

Jag ber er nu isället att komma med konkreta förslag på hur dom skulle kunna leva ifred med varandra, eftersom ni verkar vara "sååå" insatta i hur dom har det där.

Inga patetiska svar nu. Visa att ni bor i sverige som är kännt för att vara ett neutralt land och som vill ha FRED, så nu får vi se hur mågna inlägg det blir eller lâgg ner helt.

• Chana

Du borde läsa pâ mer fôr fôrstâ varfôr muren âr uppbyggt, suck!!

Solitär skrev 2007-10-28 08:29:43 följande:
    teek taak skrev 2007-10-28 00:19:13 följande:
    Det är inte "palestiniernas" förtjänst. Det beror på att Israel har byggt en mur som uppenbarligen håller terroristerna innanför den. Muren hindrar dock inte qassamraketer som terroristerna skickar från de "palestinska" territorierna.
  • Chana

Alltsâ allvarligt talat har folk inget annat att gôra än att sitta och kolla upp vad andra har fôr religion det âr ju bara sâ.....!!
    Personen i frâga kan ju inte ha sâ mycket annat att gôra fult gjort tycker jag. Skulle aldrig falla mig in och sitta och snoka vad andra har för religion!!!

• Chana

teek taak
    jag sâger bara lägg ner, du svara

• Chana

teek taak
    Har du varit i Irak för att vara säker på att det finns ett land som heter Irak och att det existerar? Nej. Men du har läst och sett, eller hur?
    Själkart harjag inte varit dâr men det är ocksâ därför jag inte debatterar om det eftersom jag saknar fakta, det borde Även du sluta med eftersom du enbart sitter med ensidig fakta sâ lägg ner eller kommer med bra förslag.
    ÄR det sâ du tycker att världen ska funka bojkotta sâ blir allt bra?
    Nej jag tycker man ska skapa fred och det gôr man enbart genom att lyssna pâ vad folket som bor i landet vill och dom vill ha fred ochleva tillsammans. Det du ser och hôr stâmmer inte och är enbart propaganda. Sâ där nu fick du lära dig nâgot.

• Chana

teek taak

jag kânner mânga judiska familjer som arbetar med palestinerna och hjälper odm och vill leva tillsammans. Jag översatte dina inlÄgg hâr till bâda parter och dom sa likadan säg ât henne att sluta debattera pâ detta sätt. Det hon hör âr enbart progpaganda som kommer ut men vi folket vill nâgot annat.Sen är det ju alltid sâ att dom som âr värst hôrs mest. Jag tycker iallafall att du verkar vara en hatisk sjâlsom vill bojkotta nâgot du bor ju inte ens dâr sâ vad har du för râtt att sitta hâr och dömma och bojotta. Du kan ju bôrja med att ta bort ditt bojotta israel i ditt krypin är du snäll. Bli lite mer vänlig i din ton sâ kan vi diskutera pâ en vuxen och mogen nivâ.

• Chana

teek taak
    Fâr man frâga en sak har du konverterat eller vad det nu kallas hos er till muslim?
    Obs du behvôver inte svara pâ denna frâga om du tycker den âr privat jag respektera det till fullo/

• Chana

teek taak

Då innebär det att vi slutar debattera om allt som ligger utanför Sverige menar du? Hehe det var kul att läsa. Jag saknar inte fakta om israel, är uppvuxen med att följa nyheterna som sker där och den frågan är ett hett ämne hos mina släkt. Vi accepterar inte att våra medmänniskor behandlas som skit bara för att de tillhör en annan etnicitet. Staten israel har hålligt på så mycket rasism att man börjat tappa hakan. Så våldsamma är israelerna båda militärerna och bosättarna att de inte låter palestinierna leva i fred trots det är de som ockuperat deras land. Och ja bojkott har visat sig vara ett bra medel att använda mot stater.

Du saknar fakta om israel fôr det du hôr pâ tv angâende vad palestinerna gôr och israelerna gôr är enbart propaganda jag vet har folk pâ plats, lilla du som sitter och debatterar detta med din släkt.
    Lägg ner ditt snack om bojkott och nu ber jag dig ta bort bojkotta israel i ditt krypin till respekt fôr alla som bor dâr, kan du gôra!!!
    Fâr man frâga varfôr du inte är intressard av hur judarna mâr i israel? Varfôr Är du bara intresserade av hur palestineran mâr . det kallar jag partisk.

• Chana

teek taak skrev 2007-10-28 22:05:15 följande:

Chana Du får stöna hur mycket du vill. Faktum som ingen kan undgå är att israel utövar rasism och diskriminering. Detta erkäns även av en del judar båda bosatta i israel och utanför israel. Amnesty och FN uppmärksammat att israel bryter mot mänskliga rättigheter.
    Vad har du för fakta om det. Just nu finns det folk i israel som har ljugit om att dom är judar men inte är det och skapat organistationer som är emot israel det är dom du menar det var ju helt super bra av dig att ta upp det. Vart har du fâtt den faktan ifrân är det nâgot ni har debatterat om i er familj med?
    Jag kan tala om att det finns inte en enda jude eller judinna som är emot israel.
  • Chana

teek taak
    jag lägger ner diskussionen nu för jag diskuterar inte detta med mânniskor som inte vill ha fred och som är sâ elaka som dig.

Svar på tråden Israel/Palestina