Inlägg från: Chana |Visa alla inlägg
  • Chana
    drSteffo skrev 2007-11-01 18:20:38 följande:
    Ekonomin? Ja, den hålls flytande tack vare donationer från USA.
    Jaha och vilka âr donatörerna eller donationerna frân USA da?
  • Chana
    drSteffo skrev 2007-11-01 18:23:03 följande:
    Chana,Ja, vad gör jag? Mycket kan jag säga. Dels så lämnar jag bidrag till palestinagruppen. Dels så arbetar jag för ett ökat medvetande om de orättvisor som pågår där nere (bland annat genom att diskutera på Internet).Wikipedia är dessutom inte en överdrivet bra källa för kunskap. Jag läser böcker och tar in information den vägen.
    det var ju bra att du ger bidrag men kâmpar du fôr freden för alla grupper i israel. WIkipedia âr en källa som Är internationellt erkând, men problmet âr att vissa vill inte erkânna detta.
    Vilka bôcker lÄser du?
  • Chana
    älskarlivet81 skrev 2007-11-01 18:26:09 följande:
    Chana:Jag jobbade en månad nere på Västbanken i somras, som volontär. Dessutom så jobbar jag för att få människor här hemma att få upp ögonen för situationen, att mycket som vi ser på tv är så himla vinklat!
    Ursäkta jag har inte hunnit läsa dina inlÄgg, men tycker inte du ocksâ att det borde vara bättre att kâmpa för fred i israel istället för att bojotta ett land somäven palestinerna fâr produkter ifrân av bra kvalitet.
  • Chana
    drSteffo skrev 2007-11-01 18:26:19 följande:
    Chana skrev 2007-11-01 18:22:37 följande:
    USAs regering skickar ungefär 30 miljarder dollar i bistånd till USA. Judiska intressegrupper delar också ut pengar (bland annat de pengar man fick efter utpressningen mot europeiska banker, som egentligen skulle gått till överlevare från förintelsen).
    Skillnaden mellan regeringen i Israel och Paletsineran

Israels regering ger bidragen dirket till mânniskorna och bygger upp landet.

Palestinska regering ger inte nâgot som helst av bidragen till mânniskrona som lever dâr använder en stor del till att kriga med israel etc... Regeringen behâller därav alla bidrag och dom har tom konton i schweiz.
    Nu kanske ni fôrsâr skillnade och varför det ser ut som det gôra. Det har välinget med israel att göra. Punkt slut.
  • Chana
    Halal skrev 2007-11-01 19:22:27 följande:
    Älskarlivet81Tack för ditt inlägg där du själv beskriver vad du upplevt. Förstår detta med barnen som inte har lekplatser ens och att inte veta när vattnet stängs av. Vad som förvånar mig är att de som ropat heja Israel inte verkar ha tillstymmelse till sympati för dessa familjer som blir UTAN VATTEN!!! Stängs vattnet av hos mig ett par timmar så är det om inte katastrof så ändå väldigt arbetssamt. Utan det UPPMUNTRAS tom. Jag är faktiskt en aning tagen - för ser att det inte finns tillsymmelse till MEDmänsklighet, så inte konstigt att det fortsätter och FÅR fortsätta för ingen bryr sig.Jag hoppas de som utsätts för denna typ av tortyr och förtryck som det är att bli förnedrad i vägspärrar, få vattnet avstängt hur som helst och får sina grödor förstörda orkar med att ta sina steg framåt. Än finns det människor som BRYR sig om sina medmännsikor och det är på det sättet man i så fall komma framåt, genom att STÄVJA förtryck - inte genom att uppmuntra det.
    Hej halal
    Som jag skrev tidigare sâ tar hela paletinerans regering alla bidrag och pengar och ger inte ett uns till folket, därav all fattigdom. Vilket alltâ inte israels regering gôr dom ger pengarna fôrst till folket och sen till att bygga vägar etc..
    Nu kanske du ocksâ förstâr varför det är som det âr. Lyckligvis sâ har palestineran matvaror och andra bâttre varor att kôpa i israel.
  • Chana
    älskarlivet81 skrev 2007-11-01 19:42:53 följande:
    chana:Men fortfarande, vet du vad muren kostar?? Det finns fattigdom även bland israelerna..Palestinierna är framför allt fattiga för att detinte finns några jobb och det blir så mycket problem om de ska försöka jobba inne i Israel...
    det finns inga jobb till paelstineran fôr att regeringen behâllt bidrag och pengarna sjâlva ganska sjukt tycler jag.
  • Chana
    snöstjärna71 skrev 2007-11-01 19:55:00 följande:
    Vad har du för belägg för det påståendet? Korruption förekommer, men att alla bidrag skulle försvinna ner i regeringens privata fickor tror jag inte ett smack på.
    du avgör sjâlv vad du tror pâ eller inte tror pâ det kan jag inte gôra nâgot ât.
  • Chana
    älskarlivet81 skrev 2007-11-01 20:10:54 följande:
    chana: Tyvärr håller jag inte emd dig där.. Nog för jag set tpalestiniernas situation, men det har inget med regeringen att göra, inte enbart i alla fall..
    jag kan respektera att du inte vill hâlla med mig du gôr som du vill. jag vet att jag har rätt och det vet palestineran ocksâ.

du skriver inte enbart iallafall... kan du utveckla det lite
  • Chana
    Halal skrev 2007-11-01 20:11:29 följande:
    Chana\\det finns inga jobb till paelstineran fôr att regeringen behâllt bidrag och pengarna sjâlva ganska sjukt tycler jag.\\Kan du styrka detta från en mer trovädig källa än dina egna ord?
    jag sâger bara du fâr tro pâ vad du vill, jag vet att det âr sâ och det vet alla bara att dom inte vill erkänna det.
Svar på tråden Israel/Palestina