Inlägg från: Chana |Visa alla inlägg
  • Chana

Israel/Palestina

DaCiss
    Bra skrivit!!!

• Chana

Ursäkta men tycker inte du att detta var lite väl magstarkt att skriva sâ hâr. Vad är du för en person att skriva ironiska sk skämt och nâgot sâ allvarligt ta och tânk med hjärtat innan du skriver. Det märks att du inte vill ha fred du är endbart ute efter krig. Du vill inte hitta vânskapliga lôsningar dâ bâda parter har rätt att bo dâr under fred.
    Du sâger att man borde bojkotta israel och skicka ut alla judar, kan du svara pâ vad dom ska ta vâgen dâ?
    Du kanske tom tycker det âr okej som nordafrika gjorde pâ 1960-talet dâ dom skickade ut alla judar frân deras hem osv.. för att ta vägen vart?!
    Huva fôr att tänka som dig. Nej jag tânker som sagt med hjärtat jag. Kan även tillägga att jag âr med fôr att kämpa f¨ro freden dâr i israel sâ att alla som bor där fâr ha det bra, men det Är pga av sâna som tânker som du som gôr det omöjligt tyvärr.
    Jag vill inte debattera med dig för det är omöjligt vâldigt synd faktist.
    Ha en bra dag och tänk om lite.
    teek taak skrev 2007-10-31 23:17:47 följande:

Nej de håller på och vädjar hos Olmert att sluta med det och övertala honom ta bort sanktionen över Gaza för det har blivit roligare att låta barnen svälta *ironi*
  • Chana
    drSteffo skrev 2007-10-31 22:09:28 följande:
    Orkar inte läsa igenom hela tråden från det att jag slutade skriva i den. Finns det några Israel-vänner kvar här? Eller är de upptagna med etnisk rensning av palestinierna?
    Tycker inte du att detta var lite väl magstarkt skrivet?
  • Chana
    bez skrev 2007-11-01 12:43:26 följande:
    Fixering är problemet... fixering
    Hej
    kan du vidareutveckla detta lite?
  • Chana
    drSteffo skrev 2007-11-01 16:52:13 följande:
    Listor över Israeliska produkter:www.bojkotta-israel.org/cms/visning/index.php...www.palestinagrupperna.se/bojkottprodukter.ht...www.info14.com/israelbojkott/hurgorjag.phpJa, en bojkott kan absolut leda till en förändring. Slår man mot det som känns mest, ekonomin, kan man få folk att vika sig för omvärldens krav. Sådana är exempelvis att följa Genèvekonventionen och folkrätten. Detta har genomförts tidigare med lyckad utgång.
    Tack fôr länkarna nu vet jag och mina närmaste vad vi ska k^¨opa dubbelt av.
  • Chana

Fâr man ställa en frâga till alla hÄr vilka har byggt upp landet Israel? Jag vet det men nu fâr vi se om ni vet det?

• Chana
    drSteffo skrev 2007-11-01 18:00:56 följande:
    Det beror på vad man menar med "byggt upp".Israel har tillhört många olika folk genom historien. De som haft det längst är dock perserna och osmanerna.
    Jag menade naturligtvis till det landet det âr idag!!!
  • Chana

Hej!
    Jag tycker ni ska (som vill bojotta israel) läsa detta!!!
    en.wikipedia.org/wiki/Israel

*************BOKOTTA ALDRIG ISRAEL LÄNGE LEVE ISRAEL***********

Sen tânkte jag höra med er som Är sâ himla mân om hur palestinerna har det, skickar ni pengar till dom fôr att hjälpa dom elelr hjälper ni dom pâ anant sätt eller Är det bara sâ att ni sitter hemma och tycker sâ synd om dom men inte gôr nâgot fôr dom.
    Jag kan tala om att jag gôr massor fôr folket i Israel fôr att det ska bli fred. VAD GÖR NI? Ni kanske bara sitter här och debatterar?
    Det finns massor med hjâlporganisationer!!!

• Chana
    drSteffo skrev 2007-11-01 18:09:03 följande:
    Chana skrev 2007-11-01 18:05:33 följande:
    Då skulle jag svara osmanerna som hade Israel från 1520 till 1917. Judarna har sedan haft makten sedan 1948. Jag hävdar att osmanerna gjort mer för landet än den senaste kullen judar.
    Ja du verkar ju väl instatt i vilka som har byggt upp landet med dess ekonomi som dom har idag, suck fast jag respeketerar att du inte vet!
Svar på tråden Israel/Palestina