• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Mian1

dåligt samvete pga förintelsen
    Judar ser ofta mera europeisiska ut
    Islamofobi/hat

Jag fattar inte hur omvärlden kan vara så kall  ovan är tre saker som jag tror kan spela in varför väst skiter i palestinierna

Jepp jag stavar som en kratta, lev med det!
  • teek taak

no pasaran skrev 2007-09-27 17:19:52 följande:

Jag är inte antisemit (det är rasism) , däremot är jag antisionist
    Här är en till!
    Länge leve Palestina och palestiniernas kamp för rättvisa.
    Och död åt sionism och imperialism
  • teek taak
    Mian1 skrev 2007-09-27 17:31:39 följande:
    dåligt samvete pga förintelsenJudar ser ofta mera europeisiska ut Islamofobi/hatJag fattar inte hur omvärlden kan vara så kall  ovan är tre saker som jag tror kan spela in varför väst skiter i palestinierna
    Det är ju så att den västerländska världen alltid i behov av en syndabock. Först härjade de varandra i långa blodiga krig och när det lugnat ner sig begav de sig till Jerusalem och slaktade muslimer och judar. Efter det började man förfölja judarna (inte så mycket som media föreställer det då de flesta judarna levde väl under den tiden) och förintade några tusentals och resten flydde. Nu är det dags igen för en syndabock och det är muslimerna idag som är det.

Vad israelerna gör idag nere i palestina är något ofattbart. Alltså om man blir orättvisbehandlad så lär man sig om det om att det inte är rätt. Hur kan de orättvisbehandla sina medmänniskor på det viset är ofattbart.
  • Gutegirl
    gudrun skrev 2007-09-27 16:14:58 följande:
    Det är ju tragisk att vissa kan se enbart den ena partens fel...
    Ja, i detta fall så är det en part som bär mer skuld den andra, ja.
    Krama Suri i hennes GB, allihop!
  • Zebilah
    gudrun skrev 2007-09-27 16:14:58 följande:
    Det är ju tragisk att vissa kan se enbart den ena partens fel...
    Antar att detta även gäller dig.
    För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • Charlie dont surf
    Zebilah skrev 2007-09-27 18:46:26 följande:
    Antar att detta även gäller dig.
    Hon skrev iof att det är båda parterna som begår hemskheter.

Gutegirl härligt att du är deluxe domaren, alltid lika gött när folk vet bäst och har alltid rätt, aldrig fel.
  • Gutegirl
    Charlie dont surf skrev 2007-09-27 19:40:44 följande:
    Hon skrev iof att det är båda parterna som begår hemskheter.Gutegirl härligt att du är deluxe domaren, alltid lika gött när folk vet bäst och har alltid rätt, aldrig fel.
    Heller hur? Det bjuder jag på i det här fallet
  • teek taak

Charlie dont surf skrev 2007-09-27 19:40:44 följande:

Hon skrev iof att det är båda parterna som begår hemskheter.
    och hon skrev också att Palestina tillhör alltid israelerna som om att alla tror på bibeln och måste bekänna att det är sant. Så vem är det som är deluxe domaren här?
  • Charlie dont surf

teek taak skrev 2007-09-27 19:49:36 följande:

Charlie dont surf skrev 2007-09-27 19:40:44 följande:och hon skrev också att Palestina tillhör alltid israelerna som om att alla tror på bibeln och måste bekänna att det är sant. Så vem är det som är deluxe domaren här?
    Är klar skillnad på att tro på nåt och propagera för det som kristen/muslim, än att bara häva ur sig till höger o vänster att nåt är rätt/fel som en del gör.
  • Gutegirl
    Charlie dont surf skrev 2007-09-27 19:56:26 följande:
    teek taak skrev 2007-09-27 19:49:36 följande: Är klar skillnad på att tro på nåt och propagera för det som kristen/muslim, än att bara häva ur sig till höger o vänster att nåt är rätt/fel som en del gör.
    Och vad vet du om folks religionstillhörighet här då?
Svar på tråden Israel/Palestina