• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Unbornchild

Gudrun

Zebilah är svensk..varför skulle hon kolla på arabiska nyheterna för?? Tror inte heller att hon kan tillräckligt med arabiska för att förstå vad de säger på nyheterna...
    Tycker att det du skrev vad väldigt fördomsfullt..

• Unbornchild
    Unbornchild skrev 2007-09-26 23:48:40 följande:
    GudrunZebilah är svensk..varför skulle hon kolla på arabiska nyheterna för?? Tror inte heller att hon kan tillräckligt med arabiska för att förstå vad de säger på nyheterna...Tycker att det du skrev vad väldigt fördomsfullt..
    hahah dum spm jag är läste jag zebilahs inlägg nu..hahah sorry gudrun..missuppfattade allt nu.
  • gudrun

Ja,säg det?
    Gissa två gånger...

Zebilah skrev 2007-09-26 23:48:04 följande:
    Varför skulle just arabiska nyheter vara mer vinklade??
  • Bobbenn

Tycker inte bojkott eller stppat bistånd är någon bra idé. Sådana aktioner leder bara till att civilbefolkningen och dom oskyldiga lider mer. Dom rika och mäktiga hittar alltid medel att överleva. FN kan hjälpa med medlare istället. Ledarna måste sitta ner och lyssna på varandra och försöka förstå... Tyvärr tror jag det ligger långt in i framtiden

• Bobbenn
    gudrun skrev 2007-09-26 16:36:55 följande:
    Israel är judarnas land...teek taak skrev 2007-09-26 15:23:19 följande:
    aa och naturligtvis betyder detta ALLT för dom
    teek taak skrev 2007-09-26 16:38:49 följande:
    Inte enligt de som inte tror på din bibel
    om vi vänder på det. OM det stått i koranen att Allah gett landet till palestinierna. Hur hade det sett ut då??
  • Niinii
    Bobbenn skrev 2007-09-27 00:38:21 följande:
    om vi vänder på det. OM det stått i koranen att Allah gett landet till palestinierna. Hur hade det sett ut då??
    HAHAHAHA -Vi var först, skulle de säga!!
  • Zebilah
    gudrun skrev 2007-09-27 00:13:52 följande:
    Ja,säg det? Gissa två gånger...
    Jag är inte här för att leka gissnings leken utan säg nu då varför arabiska nyheter skulle vara mer vinklade än andra, eller du kanske inte vet vad du ska svara?

Hur kommer det sig då att engelska Al jazeera visar samma nyheter?
    För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • Bobbenn
    Niinii skrev 2007-09-27 00:51:02 följande:
    HAHAHAHA -Vi var först, skulle de säga!!
    Och hur moget skulle det va?

Sedan skriver många att man inte ska dra alla över en kam. Då borde ni väl inte dra ALLA israeliter över samma heller?
  • gudrun

Självklart är nyheter(arabiska) vinklade till sin egen fördel! Och jag säger igen: Israel tillhör,och kommer altid att göra så,judarna...

Zebilah skrev 2007-09-27 00:54:10 följande:
    Jag är inte här för att leka gissnings leken utan säg nu då varför arabiska nyheter skulle vara mer vinklade än andra, eller du kanske inte vet vad du ska svara?Hur kommer det sig då att engelska Al jazeera visar samma nyheter?
  • Bobbenn
    gudrun skrev 2007-09-27 01:53:45 följande:
    Självklart är nyheter(arabiska) vinklade till sin egen fördel! Och jag säger igen: Israel tillhör,och kommer altid att göra så,judarna...
    Ett land kan inte bara tillhöra en folkgrupp. Det finns plats för alla
Svar på tråden Israel/Palestina