• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • gudrun

Israel är judarnas land...
    teek taak skrev 2007-09-26 15:23:19 följande:

Får man inte försvara sitt land? Även med stenar? Det här borde vara det löjligaste inlägg jag läst nånsin.
  • teek taak
    gudrun skrev 2007-09-26 16:36:55 följande:
    Israel är judarnas land...teek taak skrev 2007-09-26 15:23:19 följande:
    Inte enligt de som inte tror på din bibel
  • gudrun

Nu pratar jag inte enbart ur biblisk perspektiv,vet du....
    teek taak skrev 2007-09-26 16:38:49 följande:

Inte enligt de som inte tror på din bibel
  • evva

Israelerna har rätt till sitt land. De har bott där i många tusen år, men blivit bortjagade och förföljda. Nu fortsätter förföljelsen i deras hemland, det har varit krig och osämja och man har hotat att "driva ner judarna i havet".

Jag tycker också att palestinierna har rätt till sina hem, så någon borde komma på en smart lösning i denna fråga!

• Murloc

teek taak

Jag har inte skrivit någonstans att de hade med saken att göra.

• Gummiz

palestinierna gav landslösa judar ett ställe att få slå sig ner på, efter detta tog de mera, palestinierna gav handen, israelerna tog armen och hela kroppen....hjärtat strider de om....

bojkotta israel tycker jag med.....palestinierna ligger redan i kraftigt underläge utan vapen.....

ibland e de såååå fattiga att de får ta KATTER för det finns inget annat!....

• Rosana

Vet inte om detta stämmer, så det är något att googla på..men enligt Dror Feiler (Israelisk kontroversiell konstnär och fredsivrare, som bor i Stockholm och är drivande eldsjäl i den internationella orhanisationen, Judar och Palestinier för fred), så är Israel det land i världen som toppar listan över länder som bryter mot FN-konventionerna...

• TrailerTrash

Bojkotta Israel

Avstängds röv är snygg,den är inte byggd av plastikpadding..
  • Murloc

Ibland önskar man att man hade en tidsmaskin, så man kunde åka tillbaka och stoppa att Israel blev till.

• jannej
    SnyggEric skrev 2007-09-26 13:56:55 följande:
    Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
    Ta och bomba båda länderna tillbaka till stenåldern så slår man två flugor i en smäll

Nej men skämt å sido så vet jag faktiskt hur man ska lösa det där de har ju hållt på att träta i det där området väldigt länge utan att komma fram till något konkret.
Svar på tråden Israel/Palestina