Inlägg från: gudrun |Visa alla inlägg
  • gudrun

Israel/Palestina

Israel är judarnas land...
    teek taak skrev 2007-09-26 15:23:19 följande:

Får man inte försvara sitt land? Även med stenar? Det här borde vara det löjligaste inlägg jag läst nånsin.
  • gudrun

Nu pratar jag inte enbart ur biblisk perspektiv,vet du....
    teek taak skrev 2007-09-26 16:38:49 följande:

Inte enligt de som inte tror på din bibel
  • gudrun

Titta på lite nyheter som inte är vinklade.....
    ALL skull är INTE det israeliska folkets!!!'

Zebilah skrev 2007-09-26 21:16:04 följande:
    BOJKOTTA ISRAEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!Blir så upprörd varge gåg jag tittar på arabiska nyheter och ser hur de behandlar de palestinsa folket. Det är skamligt, man undrar om dessa människor har något hjärta alls. *äcklad*
  • gudrun

Jag menar: Titta på nåt annat än ARABISKA nyheter..

gudrun skrev 2007-09-26 23:02:23 följande:
    Titta på lite nyheter som inte är vinklade.....ALL skull är INTE det israeliska folkets!!!'
  • gudrun

Javist,nyheter är vinklade mer eller mindre.
    Arabiska nyheter tror jag är MYCKET vinklad,det var det jag menade.
    Jag menar att Israel INTE är ensam om att bära skulden....

morotsland skrev 2007-09-26 23:14:02 följande:
    gudrun: Alla nyheter är ju vinklade på något sätt. Dagens Nyheter är t.ex. väldigt israelvänliga. Man får bilda sig en uppfattning som bygger på många olika källor och redogörelser. Det är omöjligt att undgå Israels historia av kränkningar mot mänskliga rättigheter och statens ansvar för dagens kaos. Om man inte är förblindad av sionistiskt hat förstås.
  • gudrun

Ja,säg det?
    Gissa två gånger...

Zebilah skrev 2007-09-26 23:48:04 följande:
    Varför skulle just arabiska nyheter vara mer vinklade??
  • gudrun

Självklart är nyheter(arabiska) vinklade till sin egen fördel! Och jag säger igen: Israel tillhör,och kommer altid att göra så,judarna...

Zebilah skrev 2007-09-27 00:54:10 följande:
    Jag är inte här för att leka gissnings leken utan säg nu då varför arabiska nyheter skulle vara mer vinklade än andra, eller du kanske inte vet vad du ska svara?Hur kommer det sig då att engelska Al jazeera visar samma nyheter?
  • gudrun

Ja,DET gör det...
    Säg det till alla som vil förinta Israel..

Bobbenn skrev 2007-09-27 08:30:01 följande:
    Ett land kan inte bara tillhöra en folkgrupp. Det finns plats för alla
  • gudrun

Det palestinierna gör,är förkastligt så det skriker om det!

Zebilah skrev 2007-09-27 09:02:28 följande:
    Då frågar jag igen. Engelska al jazeera då? Det visas ungefär samma sak där som det gör på de arabiska kanalerna. Sen är det som så att vissa saker går inte att vinkla. De israeler gör mot palestinier är äckligt och omänskligt. Dom har glömt bort hur det var på hitlers tid, dom om någon borde veta hur det känns.
  • gudrun

Precis!

Bobbenn skrev 2007-09-27 09:05:39 följande:
    Det där är kanske inte ordagrannt att dra alla över en kam men inte långt ifrån...
  • gudrun

Dom gör nog liiite mera än så!

Gutegirl skrev 2007-09-27 13:49:45 följande:
    Att kasta sten på pansarvagnar?
  • gudrun

Israel kommer aldrig att förintas.Trängas från många håll,ja,men aldrig förintas.
    teek taak skrev 2007-09-27 13:57:23 följande:

israel håller på att förintas inifrån av sina egna.
  • gudrun

DET är det ofta barn som gör...

Gutegirl skrev 2007-09-27 13:49:45 följande:
    Att kasta sten på pansarvagnar?
  • gudrun

Dom gör också saker som är fel...Men,dom försvarar sitt land!
    BÅDA "parter" borde kunna bo i landet,men det tror jag inte kommer att hända.

Gutegirl skrev 2007-09-27 15:26:49 följande:
    Ja.. och vad gör Israel då?
  • gudrun

Vem tror du har intalat dessa barnen att de skall kasta dessa stenarna? Ju,dom vuxna...Som har pumpad ungarna fulla med hat...
    Varför går de inte ut själva och kastar stenar då?

Gutegirl skrev 2007-09-27 15:36:54 följande:
    Ja, och så skjuts de ner av Israeliska soldater som måste försvara sig mot tolvåruig terrorister....
  • gudrun

det var inte det jag frågade dej om...
    Varför fyller dom VUXNA barnen med hat,och låter dom utsätta sej för denna faran?
    Det är dom VUXNA som förmedlar detta hatet!!

Gutegirl skrev 2007-09-27 16:02:16 följande:
    VArför växer barnen upp med hat? Kan det bero på det massiva förtryck de utsätts för?
  • gudrun

Det är ju tragisk att vissa kan se enbart den ena partens fel...

Gutegirl skrev 2007-09-27 16:10:51 följande:
    Det är nog svårt att undvika dessvärre. Tror du att man kan uppfostra sina barn i fred och harmoni när man inte ens kan gå och handla utan att kroppsvisiteras av militär?
  • gudrun

"Länge leva Israel",,,Judarnas hemland för evigt!
    no pasaran skrev 2007-09-27 17:01:26 följande:

När världens starkaste vapenmakt (i proportion till sin storlek) ger sig på en provins med fattiga försvarslösa människor har dessa självklart rätt att försvara sig.Förtryck föder hat och Palestinierna har inget annat att ta till än hemmagjorda bomber och stenar.Länge leve Palestina och palestiniernas kamp för rättvisa.Och död åt sionism och imperialism
Svar på tråden Israel/Palestina