• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Gutegirl
    gudrun skrev 2007-09-27 15:45:09 följande:
    Vem tror du har intalat dessa barnen att de skall kasta dessa stenarna? Ju,dom vuxna...Som har pumpad ungarna fulla med hat...Varför går de inte ut själva och kastar stenar då?
    VArför växer barnen upp med hat? Kan det bero på det massiva förtryck de utsätts för?
    Krama Suri i hennes GB, allihop!
  • gudrun

det var inte det jag frågade dej om...
    Varför fyller dom VUXNA barnen med hat,och låter dom utsätta sej för denna faran?
    Det är dom VUXNA som förmedlar detta hatet!!

Gutegirl skrev 2007-09-27 16:02:16 följande:
    VArför växer barnen upp med hat? Kan det bero på det massiva förtryck de utsätts för?
  • Gutegirl
    gudrun skrev 2007-09-27 16:09:58 följande:
    det var inte det jag frågade dej om...Varför fyller dom VUXNA barnen med hat,och låter dom utsätta sej för denna faran?Det är dom VUXNA som förmedlar detta hatet!!
    Det är nog svårt att undvika dessvärre. Tror du att man kan uppfostra sina barn i fred och harmoni när man inte ens kan gå och handla utan att kroppsvisiteras av militär?
    Krama Suri i hennes GB, allihop!
  • gudrun

Det är ju tragisk att vissa kan se enbart den ena partens fel...

Gutegirl skrev 2007-09-27 16:10:51 följande:
    Det är nog svårt att undvika dessvärre. Tror du att man kan uppfostra sina barn i fred och harmoni när man inte ens kan gå och handla utan att kroppsvisiteras av militär?
  • teek taak
    gudrun skrev 2007-09-27 15:19:11 följande:
    Israel kommer aldrig att förintas.Trängas från många håll,ja,men aldrig förintas.teek taak skrev 2007-09-27 13:57:23 följande:
    Läste du verkligen vad jag skrev?
  • no pasaran

När världens starkaste vapenmakt (i proportion till sin storlek) ger sig på en provins med fattiga försvarslösa människor har dessa självklart rätt att försvara sig.

Förtryck föder hat och Palestinierna har inget annat att ta till än hemmagjorda bomber och stenar.

Länge leve Palestina och palestiniernas kamp för rättvisa.
    Och död åt sionism och imperialism

• gudrun

"Länge leva Israel",,,Judarnas hemland för evigt!
    no pasaran skrev 2007-09-27 17:01:26 följande:

När världens starkaste vapenmakt (i proportion till sin storlek) ger sig på en provins med fattiga försvarslösa människor har dessa självklart rätt att försvara sig.Förtryck föder hat och Palestinierna har inget annat att ta till än hemmagjorda bomber och stenar.Länge leve Palestina och palestiniernas kamp för rättvisa.Och död åt sionism och imperialism
  • no pasaran

Jag är inte antisemit (det är rasism) , däremot är jag antisionist

• Zebilah
    gudrun skrev 2007-09-27 16:09:58 följande:
    det var inte det jag frågade dej om...Varför fyller dom VUXNA barnen med hat,och låter dom utsätta sej för denna faran?Det är dom VUXNA som förmedlar detta hatet!!
    PRECIS. Det är VUXNA människor som pumpar dem med hat, vuxna ISRAELER som mördar deras föräldrar mitt framför ögonen på dem!!!

Israeliska barn skrev meddelande på raketer som de skulle skjuta iväg till libanon, tror du att dom barnen fick läsa meddelandena???????

Har du sett foton på BARN som ligger som trasiga dockor på gatan? P.g.a israelerna??????

Jag blir så förbannad att jag vet inte vad jag gör...............sen undrar folk hur det kan finnas självmordsbombare!!???? Är det så konstigt? NEJ!
    För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • Zebilah
    no pasaran skrev 2007-09-27 17:01:26 följande:
    När världens starkaste vapenmakt (i proportion till sin storlek) ger sig på en provins med fattiga försvarslösa människor har dessa självklart rätt att försvara sig.Förtryck föder hat och Palestinierna har inget annat att ta till än hemmagjorda bomber och stenar.Länge leve Palestina och palestiniernas kamp för rättvisa.Och död åt sionism och imperialism
    AMIN!
    För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
Svar på tråden Israel/Palestina