• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Zebilah
    Andrea skrev 2007-09-28 07:25:49 följande:
    Jag stödjer tveklöst Israel.
    Undrar oxå varför?
    För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • teek taak

Jag undrar också varför Andrea tycker som hon gör?

• Zebilah
    teek taak skrev 2007-09-28 11:58:07 följande:
    Jag undrar också varför Andrea tycker som hon gör?
    Får vi nog inge svar på
    För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • Omorfia

Den stor anledning för USA's stöd till staten Israel är inte att det bor en massa judar i USA utan för att USA är fullt av mycket kristna människor som anser Israel vara judarnas förlovade land, för att det står så i bibeln.

• teek taak
    Omorfia skrev 2007-09-28 13:07:00 följande:
    Den stor anledning för USA's stöd till staten Israel är inte att det bor en massa judar i USA utan för att USA är fullt av mycket kristna människor som anser Israel vara judarnas förlovade land, för att det står så i bibeln.
    Den judiska lobbyn har en hög status där också. Två makter som stödjer israel.
  • danitra

Mitt hjärta till hör Israel och det israeliska folket. Men det innebär inte att jag stödjer Israels politik.

• Omorfia

"Död åt sionisterna "

Det är exakt den inställningen som hindrar en fredlig utveckling. Våld och hat föder mer våld och hat och det är dags att spiralen stoppas. Företrädesvis genom att Israel slutar att utöva statsterrorism.

• teek taak
    Omorfia skrev 2007-09-28 17:18:03 följande:
    "Död åt sionisterna "Det är exakt den inställningen som hindrar en fredlig utveckling. Våld och hat föder mer våld och hat och det är dags att spiralen stoppas. Företrädesvis genom att Israel slutar att utöva statsterrorism.
    Ingen fred med sionisterna. De är inte ute efter fred efter alla fredsförsök som palestinierna i synnerhet och araberna i almänhet gjort sen landet blev ockuperat.
  • Omorfia

"Ingen fred med sionisterna. De är inte ute efter fred efter alla fredsförsök som palestinierna i synnerhet och araberna i almänhet gjort sen landet blev ockuperat."

Jag säger inte emot dig ang. om huruvida sionister vill ha fred eller inte, jag vill bara påpeka att det gynnar ingendera sida att önska död över någon. Någonsin.

Svar på tråden Israel/Palestina