• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Zebilah
    Bobbenn skrev 2007-09-27 01:29:07 följande:
    Och hur moget skulle det va?Sedan skriver många att man inte ska dra alla över en kam. Då borde ni väl inte dra ALLA israeliter över samma heller?
    Är det någon här som dragit ALLA israeler över en kam?
    gudrun skrev 2007-09-27 01:53:45 följande:
    Självklart är nyheter(arabiska) vinklade till sin egen fördel! Och jag säger igen: Israel tillhör,och kommer altid att göra så,judarna...
    Då frågar jag igen. Engelska al jazeera då? Det visas ungefär samma sak där som det gör på de arabiska kanalerna. Sen är det som så att vissa saker går inte att vinkla. De israeler gör mot palestinier är äckligt och omänskligt. Dom har glömt bort hur det var på hitlers tid, dom om någon borde veta hur det känns.
    För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • Bobbenn
    Zebilah skrev 2007-09-26 21:16:04 följande:
    BOJKOTTA ISRAEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!Blir så upprörd varge gåg jag tittar på arabiska nyheter och ser hur de behandlar de palestinsa folket. Det är skamligt, man undrar om dessa människor har något hjärta alls. *äcklad*
    Det där är kanske inte ordagrannt att dra alla över en kam men inte långt ifrån...
  • Zebilah
    Bobbenn skrev 2007-09-27 09:05:39 följande:
    Det där är kanske inte ordagrannt att dra alla över en kam men inte långt ifrån...
    Det är din egen tolkning. Dom som behandlar palestinierna på det sättet som dom gör äcklar mig, jag har aldrig skrivit att ALLA är så, så du kan lägga ner direkt.
    För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • Niinii
    Bobbenn skrev 2007-09-27 01:29:07 följande:
    Och hur moget skulle det va?Sedan skriver många att man inte ska dra alla över en kam. Då borde ni väl inte dra ALLA israeliter över samma heller?
    Vad fan pratar du om?
    Vilka är 'vi'? Vad bablar du om?
  • Velour

Glöm inte alla raketer, bomber, minor och missiler som mördat så många. Från Israels sida alltså.

SnyggEric skrev 2007-09-26 13:56:55 följande:
    Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Velour

Israel fanns inte ens för hundra år sen. Det är ett relativt nytt stat så de kan bara inte komma och roffa åt sig land och rättigheter av folk som de bott sida vid sida med helsikes många år.
    Israel kom till för att judarna fick utstå Hitlers tyranni. De fick den staten helt gratis. Utan nån effort. O nu utrotar de dem som råkar bo inom den gränsen som de anser tillhör dem. De som inte är israeliska medborgare alltså.
    De araber som är medborgare får utstå jävligt mkt de också.

Kanske var staten Israel öronmärkt för just det folket, men jag tror inte att avsikten var att de skulle börja utsätta andra människor för den tyranni de själva utsattes för.
    Utan, avsikten var väl för att judarna skulle känna att de också hade ett land. Nåt som kurderna önskar att de hade.

Så därför tycker jag att Israel inte ska få det stöd det får idag.

gudrun skrev 2007-09-27 01:53:45 följande:
    Självklart är nyheter(arabiska) vinklade till sin egen fördel! Och jag säger igen: Israel tillhör,och kommer altid att göra så,judarna...
  • SnyggEric

Är nog många händelser som inte står med. Från bådas sida alltså.

Velour skrev 2007-09-27 12:21:39 följande:
    Glöm inte alla raketer, bomber, minor och missiler som mördat så många. Från Israels sida alltså.
    Eric är snygg idag.
  • gudrun

Ja,DET gör det...
    Säg det till alla som vil förinta Israel..

Bobbenn skrev 2007-09-27 08:30:01 följande:
    Ett land kan inte bara tillhöra en folkgrupp. Det finns plats för alla
  • gudrun

Det palestinierna gör,är förkastligt så det skriker om det!

Zebilah skrev 2007-09-27 09:02:28 följande:
    Då frågar jag igen. Engelska al jazeera då? Det visas ungefär samma sak där som det gör på de arabiska kanalerna. Sen är det som så att vissa saker går inte att vinkla. De israeler gör mot palestinier är äckligt och omänskligt. Dom har glömt bort hur det var på hitlers tid, dom om någon borde veta hur det känns.
Svar på tråden Israel/Palestina