• SnyggEric

    Israel/Palestina

    Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 


    Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Aaliyah

    Dror Feiler var väl konstnären som stod bakom den utställning som den israeliska ambassadören i Sverige saboterade också?

  • morotsland

    Rekommenderar en mycket intressant bok jag just läst:www.iktk.se/nyheter/2007/070523_ettannatisrael.php

    Susan Nathan är en judisk kvinna uppfostrad i sionistisk tradition som flyttar till Israel och blir varse alla orättvisor och diskriminering. Hon beskriver detta mycket detaljerat och med många personliga exempel. Upprörande och sorgligt men också lärorikt!

  • TrailerTrash

    Jag har läst den,kan rekomendera ALLA att läsa den..


    morotsland skrev 2007-09-26 20:27:38 följande:
    Rekommenderar en mycket intressant bok jag just läst:www.iktk.se/nyheter/200 7/070523_ettannatisrael.phpSusan Nathan är en judisk kvinna uppfostrad i sionistisk tradition som flyttar till Israel och blir varse alla orättvisor och diskriminering. Hon beskriver detta mycket detaljerat och med många personliga exempel. Upprörande och sorgligt men också lärorikt!
    Avstängds röv är snygg,den är inte byggd av plastikpadding..
  • Mian1
    morotsland skrev 2007-09-26 20:28:58 följande:
    Äh, vad hände med länken, den här då:www.bokus.com/b/9170370966.htmlAaliyah: Ja, det var han! Visst var det galet!
    ja den ska jag beställa såg lite av en intervju med henne
    Jepp jag stavar som en kratta, lev med det!
  • lillagryn2

    så skriver någon som inte direkt är modernt upplyst heller...
    debatten om diasporan, någon?


    Rosana skrev 2007-09-26 19:46:17 följande:
    jannej; Ibland känns det som om de faktiskt aldrig kommit ur stenålders-stadiet...
  • Zebilah

    BOJKOTTA ISRAEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Blir så upprörd varge gåg jag tittar på arabiska nyheter och ser hur de behandlar de palestinsa folket. Det är skamligt, man undrar om dessa människor har något hjärta alls. *äcklad*


    För att kunna bli morphad krävs skarp närbild av ansiktet
  • danitra

    Intressant formulerad trådstart "Palestina beskylls för terrorism".

  • Mian1
    danitra skrev 2007-09-26 21:25:29 följande:
    Intressant formulerad trådstart "Palestina beskylls för terrorism".
    den enes terrorist den andres frihetskämpe =)
    Jepp jag stavar som en kratta, lev med det!
  • danitra
    Mian1 skrev 2007-09-26 21:32:06 följande:
    den enes terrorist den andres frihetskämpe =)
    Sant men.
    "Terrorism definieras oftast som aktioner där våld, eller hot om våld används mot personer eller institutioner för att nå ett politiskt syfte." /wikipedia
Svar på tråden Israel/Palestina